AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #1 Skrevet 10. januar 2017 Hvorfor er det slik at man ikke selv vet at man oppfører seg dårlig. Det gjelder selvsagt både menn og kvinner. Man kan både krangle med alt og alle og i tillegg finne glede i å såre andre og likevel se på seg selv om en snill person. Forstår jo det er en form for manglende selvinnsikt, men likevel. Anonymkode: 9eb74...122 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #2 Skrevet 10. januar 2017 Det ligger jo veldig i en person at man anser seg selv som snill og godment. Det er åpenbart en overlevelsesgreie at man forsøker å overbevise seg selv om at man har handlet riktig og er et godt menneske likevel. Anonymkode: 980bd...8a9
Derpderp Skrevet 10. januar 2017 #3 Skrevet 10. januar 2017 Det er vel dette man sikter til når man sier "nice guys" på engelsk. Jeg tror det har noe å gjøre man ikke har selvinnsikt i seg selv som et helt menneske, men istedenfor måler nicenessen sin etter et noen få selvbestemt parametre som ikke nødvendigvis stemmer overens med de parametrene resten av verden bruker for å se du er et godt menneske. Når man ser seg selv score høyt på de få parametrene man selv har valgt, så tillater man seg å slingre på resten. 6
Gjest gjesteniluka Skrevet 10. januar 2017 #4 Skrevet 10. januar 2017 Mange menn som bruker å beskrive seg selv som Snill Mann er dessverre så høye på seg selv at de nekter å se på hva de gjør galt mot andre. De har svært ofte en nedlatende holdning mot visse mennesker. Ofte er det ikke synlig med engang, men når du kommer nærmere innpå dem så sprekker bildet de har presentert deg. Dette gjelder dessverre ikke bare menn, mange kvinner er også likedan.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #5 Skrevet 10. januar 2017 "Snille menn" er snille i håp om at de skal oppnå noe med det. Det er ikke å være snill, selv om de påstår det selv. Ekte, snille menn kaller seg ikke snille menn. Anonymkode: 680b6...a0d 5
Trolltunge Skrevet 10. januar 2017 #6 Skrevet 10. januar 2017 Jeg vet ikke helt jeg, men jeg har ofte lurt på hvordan min mann (som jeg nå skal skilles fra) kan ha et selvbilde som sier at han er veldig snill, mens han antagelig er er en av de minst omsorgsfulle mennesker jeg vet om. I hans tilfelle tror jeg han legger mye vekt på de gangene han er snill, som om det gir ham utrolige renter, og mer enn veier opp at han veldig ofte er både uomtenksom og direkte slem. Dessuten er han snill mot moren sin, og det betyr visst mest. Hun synes han er snill, så da så! Jeg tror altså at slike mennesker vekter sine handlinger feil. De kan såre, tråkke på, si 90% slemme ting, men synes selv at de 10 % der de behandler andre ok mer enn veier opp for alt. De er kanskje ikke klare over at de slemme tingene fester seg langt bedre hos andre enn de bra... som egentlig bare er normal fin oppførsel. 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #7 Skrevet 10. januar 2017 Takker for svar og fint at du @Trolltunge klarer å komme deg vekk fra han mannen. Ja, det virker som om de har et helt eget verdisystem. Men det er jo en veldig spesiell moral for den passerer jo ikke "gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg"-testen. "Nice guys" synes jo ikke det er greit å bli behandlet slik de behandler andre. Likevel så ser de på seg selv som snille menn. Virker heller ikke som om de forstår konsekvensene av hva de driver med. Satt med en som klagde over å være ensom, mens han kunne fortelle den ene historien etter den andre om hvordan han hadde "satt andre på plass". Han hadde jo oppført seg som en drittsekk og likevel så forstod han ikke hvorfor han ble kuttet ut. TS Anonymkode: 9eb74...122 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #8 Skrevet 10. januar 2017 39 minutter siden, Trolltunge skrev: Anonymkode: 8cf90...6ad
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #9 Skrevet 10. januar 2017 Jeg prøver så godt jeg kan å være snill, trekke pusten dypt å overse dårlig behandling. Å fortsette å gjøre normale medmenneskelige ting uten å legge alt for mye vekt på hvem som gjør ditt og hvem som gjør datt... jeg prøver også så godt jeg kan og akseptere at ikke alle er sånn... men noen ganger så tar jeg kanskje litt igjen med en "skarp tone" hvis jeg føler ting er enveiskjørt i alt for lang tid... problemet er jo ofte da at personen man er krass mot går rett inn i offerrollen å mener jeg er en møkkamann... å da er jo hælvette løs... for jeg er den store stygge ulven 😂 Men da er jeg vel det da.. så er det helt greit det altså.. det er tross alt stort sett meg selv som er problemet.. såpass selvinnsikt har jeg... Anonymkode: 8cf90...6ad 2
Zouk Skrevet 10. januar 2017 #10 Skrevet 10. januar 2017 jeg er generelt skeptisk til menn som omtaler seg selv som "verdens beste mann", "kjernekar" etc. virker som de må fortelle seg selv det fordi omverdenen ikke gir dem feedback av den typen. (hadde selvsagt reagert på samme måte hvis det var kvinner som gjorde det samme, men har ikke opplevd det personlig) Har opplevd at en person som "alle" var kjempebegeistret for var helt annerledes mot sin egen nærmeste familie. Veldig lite hyggelig, veldig vrang, ondskapsfull og negativ. 2
Trolltunge Skrevet 11. januar 2017 #11 Skrevet 11. januar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Takker for svar og fint at du @Trolltunge klarer å komme deg vekk fra han mannen. Ja, det virker som om de har et helt eget verdisystem. Men det er jo en veldig spesiell moral for den passerer jo ikke "gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg"-testen. "Nice guys" synes jo ikke det er greit å bli behandlet slik de behandler andre. Likevel så ser de på seg selv som snille menn. Anonymkode: 9eb74...122 Veldig treffende det du sier her! Når slike trår feil, eller rett og slett tramper på mennesker, så skal man forstå og akseptere, men de tåler ingenting selv, og bærer fort nag. Det er ganske fascinerende... men langt mer frustrerende. 😯 Når man diskuterer med mennesker som ikke er slik kan man gi og ta imot forståelse av hverandre. Ovenfor en person uten selvinnsikt blir det vanskelig, fordi vektskålen allerede er i ubalanse fra starten av. En slik person vil jo i langt mindre grad reflektere over det andre sier, og ta til seg at de har gjort noe feil. Derimot dyrker de tingene som styrker selvbildet, og at det har rett. For eksempel en typisk dialog mellom meg og mannen: Jeg: Beklager at jeg ble sinna i går, men jeg ble veldig lei meg fordi du sa... Han: Det er godt du selv ser at du er for hissig! Ingen refleksjon over at jeg faktisk hadde god grunn til å bli sinna og lei meg. 😂 Ja jeg må nesten bare le, for nå har jeg brukt så mange år på slikt, men snart er jeg fri. 😄
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #12 Skrevet 11. januar 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det slik at man ikke selv vet at man oppfører seg dårlig. Det gjelder selvsagt både menn og kvinner. Man kan både krangle med alt og alle og i tillegg finne glede i å såre andre og likevel se på seg selv om en snill person. Forstår jo det er en form for manglende selvinnsikt, men likevel. Anonymkode: 9eb74...122 Han er jo snill som forklarer deg hvorfor du tar feil og holder ut med deg er vel slik de tenker.... Anonymkode: abb17...a15
cherry blossomed. gone. Skrevet 11. januar 2017 #13 Skrevet 11. januar 2017 Veldig mange karer uansett størrelse og kroppsbygning er ubeskrivelig kjipe og de bruker det de har er de sterke fysisk slår de seg ihjel er de intelligente manipulerer de deg og har de mindreverdighetskompleks så maser de og er misfornøyde HVER DAG. Faktisk gjør ekstremt mange kvinns akkurat det samme; er de fysisk sterke så bruker de det for alt det er verdt, er de intelligente så bruker de det og har de mindreverdighetskomplekser så blir de ofte triste og sinte. Jeg ser ingen håp for skaperverket. Seriøst. Folk er så onde selvom de er arbeidsledige og slipper å jobbe så er de bare sure og kjipe HVER DAG. Alle er FEILPROGRAMMERTE maskiner med sår og hull og feil i maskinen. Ikke overhodet aldri fantastiske pleidadere som gjør UTRIVELIGE BRAGDER. Nei de er taperhorer alle sammen aldri snillinger og de lyver og stjeler og manipulerer og stalker så de tror på det selv. Jeg er samfunnskritiker og STOLT av det. DET ER MIN JOBB FOR AT DE ONDESTE BLANDT DERE EN DAG SKAL SKJERPE DERE.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #14 Skrevet 11. januar 2017 Jeg gråter inni meg av denne tråden. Jeg forstår ikke hvordan du har greid å snu det, men det har du så til de grader. Anonymkode: c3d2b...0c2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #15 Skrevet 11. januar 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det slik at man ikke selv vet at man oppfører seg dårlig. Det gjelder selvsagt både menn og kvinner. Man kan både krangle med alt og alle og i tillegg finne glede i å såre andre og likevel se på seg selv om en snill person. Forstår jo det er en form for manglende selvinnsikt, men likevel. Anonymkode: 9eb74...122 Hva er det du mener er slemt mot deg, da? Anonymkode: 40715...650
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå