Gå til innhold

Er det mye å spise 24 makibiter til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..

Anonymkode: 876a3...2d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske mye vil jeg si, men jeg tror nok jeg skulle klart det selv også. :) (Det kommer selvsagt litt an på størrelsen, det varierer jo litt fra sted til sted.) 

Anonymkode: 052fc...015

• Liker 1
Skrevet

Kan noen forklare meg hva en makibit er?

Anonymkode: 63593...dcb

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen forklare meg hva en makibit er?

yasai-maki.jpg

Anonymkode: 37e71...e15

• Liker 2
Skrevet

Jeg skulle sikkert klart det! Leste et sted at 4 til 8 var normal porsjon til en pers... :riste: ikke for meg! Når jeg bestiller sushi tar jeg alltid med ekstra pinner så de ikke skal tro alt er til meg :unsure: de reagerte en gang jeg sa det var til en pers... Men sushi er så godt så jeh spiser lenge, tar en pause og så en bit osv..

• Liker 6
Skrevet

Er dette sunt da?, er det dyrt? Det ser godt ut, men jeg er ikke en fancy sushihipster som dere.

Skrevet

??Hvis du følte deg syk og veldig mett etterpå var det nok for mye.. Om ikke så er det nok passe :)Det kjenner du vel på magefølelsen?

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette sunt da?, er det dyrt? Det ser godt ut, men jeg er ikke en fancy sushihipster som dere.

For de som vil gå ned i vekt så er det vel ikke helt supert å spise ukentlig ihvertfall, men fisk og ris og grønnsaker er jo ikke usunt. Det som er "usunt" er vel dressingen. Er vel de på lavkarbo som synes det, fordi de ikke vil ha karbohydrater i kosten. For meg er karbohydrater i alle fall en viktig del av kosten, og det er også anbefalt av helsedirektoratet fordi karbohydtater gir energi. Personlig klarer jeg ikke spise flere enn 8 før jeg er mett, men er småspist generelt. 

Anonymkode: fda7d...475

• Liker 1
Skrevet

Når jeg kjøper meg sushi kjøper jeg alltid 20 biter og spiser alt. Jeg tar og med ekstra spisepinner så det ser ut som om jeg skal dele med noen... 😂 

• Liker 4
Skrevet

Kanskje litt mye til meg, men jeg skulle nok klart det! Sushi er noe av det beste jeg vet. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å spise 12-14 biter når jeg spiser sushi, så dobbelt så mye til èn person høres mye ut for meg. Jeg hadde nok ikke greid å spise opp alt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne lett spist 24 biter til middag, men jeg hadde spredd det litt utover kvelden kanskje. Også spørs det jo hvor store bitene er og hva jeg har spist tidligere på dagen. Hvis jeg deler med noen er jeg fornøyd med 12-14 biter. 

Spiser det ikke så ofte, at når jeg først unner meg sushi så overdriver jeg kanskje litt med mengden. :spise:

Skrevet

12-14 er nok Max av hva jeg greier å få i meg, og da blir jeg veldig mett... 24 tror jeg ikke jeg hadde fått til..

Skrevet
På ‎10‎.‎01‎.‎2017 den 22.31, melatonin skrev:

Jeg skulle sikkert klart det! Leste et sted at 4 til 8 var normal porsjon til en pers... :riste: ikke for meg! Når jeg bestiller sushi tar jeg alltid med ekstra pinner så de ikke skal tro alt er til meg :unsure: de reagerte en gang jeg sa det var til en pers... Men sushi er så godt så jeh spiser lenge, tar en pause og så en bit osv..

Hahaha jeg gjør det samme! Herregud, jeg er umettelig når det kommer til sushi, og aldri om jeg hadde blitt mett å de "vanlige" 8-12 bitene. Nesten litt flaut hvor mye sushi jeg kan spise :flau:

• Liker 4
Skrevet (endret)

Problemet med maki er at det er ganske kalorikompakt med mye sukker i risen. Jeg har lyst på mange biter, og tenker at man ideelt sett bør spise noe grønt ved siden av. Broccoli?

Et alternativ til maki og sushi er å kutte opp rå laks selv og servere med broccoli eller asparges i stedet for ris.

Endret av I Grosny
Skrevet

Det kommer litt an på makien det. Noen typer maki er jo så store at det er tre munnfuller, andre er knapt en halv.
Og hva er fyllet?
men generelt, jeg spiser stort sett 16-18 biter til middag, med den størrelsen som typisk er på "dagens" brett. Jeg klarer trykke i meg mer om jeg vil, men da blir jeg ubehagelig mett :P Jeg overlever på 10-12, men da kjenner jeg meg ikke sånn mett.

Skrevet

Jeg har aldri skjønt at en "bestilling" med feks 8 biter skal rekke til en person. Jeg er ca 160cm høy og veier 60kg og spiser lett 20 biter...

• Liker 3
Skrevet

Nå fikk jeg lyst på sushi..  

Skrevet

Kommer an på hva du spiser resten av dagen og resten i uka. Å spise det en gang i uka er uproblematisk

Anonymkode: 75a68...865

Skrevet

Så kjedelig å bare spise maki, da. Jeg hadde sikkert klart 20, men ville nok variert litt på bitene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...