AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #1 Skrevet 10. januar 2017 Jeg tenkte å servere skalldyrsuppe til forrett og laks med grønnsaker til hovedrett. Gulrotkake til dessert. Men hvordan gjøre det praktisk? Skal jeg sette frem suppetallerkner og øse i suppe ved bordet? Eller bære ut ferdige tallerkener fra kjøkkenet? Det blir 6 av oss. Det er ikke formelt men jeg vil gjerne gjøre det litt hyggelig. Og så skal jeg rydde av bordet? Og hente tallerkener til hovedrett? Eller bare ha alle tallerkenene klare på bordet? Problemet er at jeg har forskjellige type tallerkener til suppe og hovedrett (den ene er hvit, den andre er kremfarget ) Hjelp mottas!!! Anonymkode: 275f8...418
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #2 Skrevet 10. januar 2017 La de servere seg selv. Ha suppen i en bolle...sett tallerkener ved siden av. Samme med hovedretten. Kaffebordet kan du dekke, og sette frem kaken. Om du skal dekke,rydde, servere blir det hektisk for deg Anonymkode: bac43...6fd
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #3 Skrevet 10. januar 2017 Eks ha mat og tallerkener (litt varme) på et bord i kjøkken. Ha en fin duk,levende lys. Mange som gjør det slik Anonymkode: bac43...6fd
pulverheksa Skrevet 11. januar 2017 #4 Skrevet 11. januar 2017 Hvite og kremfarget tallerkener krasjer ikke for mye, jeg hadde bare kjøpt noen servietter som passer. Da hadde jeg satt middagstallerkene underst og suppeskålen oppå og servert suppa ved bordet. Var i thanksgiving midddag nå i høst hvor det ble gjort slik. Da satt verten seg i enden av bordet og så sendte vi suppebollen opp til henne og hun øste opp suppe. Vi var 8 stykker, hadde det vært flere hadde det sikket blitt litt kaos. Så ryddet hun/vi ut suppetallerkene og hun kom inn med hovedretten på serveingsfat som ble satt på bordet. Til desserten hjalp vi til med å rydde kjapt av bordet og fikk satt litt i oppvaskmaskinen og dekket på til dessert.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #5 Skrevet 11. januar 2017 Hvor stort bord har du? Er spisebordet på kjøkken eller stue? Hvor langt er det å gå til kjøkkenet? Hvor stort kjøkken har du? Har du ekstra bord ved siden av spisebordet? Har du suppebolle som er passe stor til 6? Hvor stort problem er det med forskjellig farge på tallerken og skål egentlig? Anonymkode: bba7f...95b
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #6 Skrevet 11. januar 2017 Jeg legger alltid opp porsjoner til alle på kjøkkenbenken og bærer inn rett for rett. Det er ikke mer jobb enn å legge alt opp på stort serveringsfat som så alle må forsyne seg av. Det blir mer ro og ryddigere på bordet når alle er servert. Du kan feks ta inn en ekstra skål med grønnsaker som du ikke får lagt opp i første omgang, og så sette den på bordet så folk kan forsyne seg Gulrotkake ville jeg plassert på bordet til desserten. Anonymkode: e47f2...958
onyx Skrevet 11. januar 2017 #7 Skrevet 11. januar 2017 Forretten ville jeg nok servert. Bare varm suppetallerkenene først og øs opp og server. Mye enklere enn å styre ved bordet, det er jo bare en rett. Hvis du har tilbehør ville jeg satt det på bordet. Jeg ville latt tallerkener til hovedretten stå varmt i lun ovn og satt de ut etter å ha ryddet vekk suppetallerkner. Hovedretten hadde jeg nok satt frem på serveringsfat og latt gjestene forsyne seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå