AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #1 Skrevet 10. januar 2017 Har ei kastertert snuppe på 1,5 år som aldri har vært noe kosepus, men hun har aldri bitt eller klort før nå. Så på en del videoer fra Jackson galaxy og har lært masse, men om jeg feks løfter henne opp kan hun lett begynne å frese, bite og klore. Hun er vant til å bli løftet og kost og reagerte ikke negativt før i vinter. Har vært hos dyrlege og det er ingenting galt med henne. Det sier seg selv at det ikke fungerer at jeg aldri kan ta på henne uten hennes initiativ, så har noen erfaringer å dele? Kan det være vinteren siden hun er utekatt? Vi leker hver dag. Føler meg en smule mislykket som kattemor her, jeg vil jo at hun skal ha det bra. Mulig jeg må innse at det er slutt på kos? Anonymkode: 021ff...5ef
Mis(s)Understood Skrevet 10. januar 2017 #2 Skrevet 10. januar 2017 Har det vært noen endringer i livet hennes kort tid før hun endret adferd? Nye mennesker eller nytt miljø? Du sier hun er utekatt. Jeg tolker det som en inne-/ute-/inne katt med fri tilgang til å vandre ut og inn etter eget ønske. Har det kommet en eller flere nye katter i nabolaget? En katt som opplever stress og ikke føler den har kontroll i eget revir vil fort oppføre seg slik du beskriver.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #3 Skrevet 10. januar 2017 1 time siden, Mis(s)Understood skrev: Har det vært noen endringer i livet hennes kort tid før hun endret adferd? Nye mennesker eller nytt miljø? Du sier hun er utekatt. Jeg tolker det som en inne-/ute-/inne katt med fri tilgang til å vandre ut og inn etter eget ønske. Har det kommet en eller flere nye katter i nabolaget? En katt som opplever stress og ikke føler den har kontroll i eget revir vil fort oppføre seg slik du beskriver. Det er nettopp det, ingen forandringer har skjedd i livet hennes/vårt. Hun går ut og inn som hun vil ja og såvidt jeg vet har det ikke kommet noen nye katter, jeg vet bare at alle kattene i nabolaget er sjef over henne, sånn har det alltid vært. Hun endret jo faktisk atferd når vinteren kom, men det kan jo være tilfeldig. Anonymkode: 021ff...5ef
Tvist Skrevet 10. januar 2017 #4 Skrevet 10. januar 2017 Kan du kose med henne om du ikke løfter henne opp, eller blir hun sint da også? Kanskje hun bare ikke liker å bli løftet. Kommer hun til deg for å få kos? Får du lov å kose når hun slapper av/sover?
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #5 Skrevet 11. januar 2017 20 timer siden, Tvist skrev: Kan du kose med henne om du ikke løfter henne opp, eller blir hun sint da også? Kanskje hun bare ikke liker å bli løftet. Kommer hun til deg for å få kos? Får du lov å kose når hun slapper av/sover? Eneste gangen hun kommer for kos er om natten. Får lov til å kose noen ganger når hun slapper av, men ikke så altfor ofte Greia er at jeg fikk lov til det før, var null problem å løfte henne og legge henne på fanget for eksempel Anonymkode: 021ff...5ef
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #6 Skrevet 11. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Eneste gangen hun kommer for kos er om natten. Får lov til å kose noen ganger når hun slapper av, men ikke så altfor ofte Greia er at jeg fikk lov til det før, var null problem å løfte henne og legge henne på fanget for eksempel Anonymkode: 021ff...5ef Jeg løfter aldri kattene mine opp for å kose med dem. Mine katter får lov til å selv bestemme når de vil ha kos. Det hender imidlertid jeg "tvangskoser" litt med dem når de er veldig trøtte. Utenom det, kommer de selv for kos når det passer dem. Anonymkode: 94d4d...5c3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #7 Skrevet 11. januar 2017 Merker du at du får støt noen ganger når du tar på henne? Ullgensere, fleecetepper og tørr luft er ikke alltid like hyggelig for pus. Anonymkode: 2b25c...012
Forundret.. Skrevet 11. januar 2017 #8 Skrevet 11. januar 2017 Husker jeg så en episode med han Jackson. Katta var sint og likte ikke å bli tatt i. Det viste seg at den hadde gikt. Ser på hunnkatten vår på seks år at hun er varere på vinterstid enn ellers. Dyrlegen sier hun er i fin form. Når snøen og frosten kommer blir hun litt sånn depresiv på en måte. De to siste årene har hun begynt å tisse inne om vinteren, ellers gjør hun bare fra seg ute. Hun ser ut som om hun blir stivere i bevegelsene og går litt mer sammenkrøket når det er kaldt. Har flere ganger tenkt på den katten med gikt og føler selv at det kanskje kan være noe sånt med henne også.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #9 Skrevet 12. januar 2017 Trenger du å løfte den opp? Anonymkode: ce3ce...583
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #10 Skrevet 12. januar 2017 du sier selv hun er utepus, og at denne atferdsendringen har kommet nylig. Hva om hun har hatt noen skremmende opplevelser ute? kanskje noen har vært slemme med henne? Eller kanskje hun bare er lei av å bli løftet, og har innsett at hun kan si i fra? Anonymkode: 045bc...ef5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #11 Skrevet 21. januar 2017 Ts her. Mysteriet er løst. Jeg syns det var rart at hun ikke gikk på toalettet inne, så jeg skiftet sand og da føk hun inn for å gå på do og hun har ikke bitt eller klort meg siden Anonymkode: 021ff...5ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå