AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #1 Skrevet 10. januar 2017 Det er mulig jeg lurer meg selv litt, men bruker folk kleskoder og matkoder? Hva godt gjør det? Når jeg gikk på barneskolen så husker jeg det var noen som kunne gjøre noe sånt. Er det fortsatt slik? Klesmerket Nike = Ike (som i Ike - i bandet)... ehm... Blå = lo. Gul = pul, jul, osv.... Hvitt = dritt, mitt. Svart = hva noen svarer. Altså, alt som er likt. Hva godt kommer ut av det? Anonymkode: 933c2...f47
Gjest Hold the door Skrevet 10. januar 2017 #3 Skrevet 10. januar 2017 (endret) - Endret 12. mai 2017 av Hold the door
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #4 Skrevet 10. januar 2017 Og når det gjelder mat... hm... Kake = bake, på taket, osv. Grønnsaker betyr at folk er teite/dumme. Ja, listen er lang.. Bruker dere det? Anonymkode: 933c2...f47
Pringle Skrevet 10. januar 2017 #5 Skrevet 10. januar 2017 Blomkålører, pottitnese, lakrisbåter mellom tærne, dum som et brød, å ha bolle i ovnen... det kalles metaforer, og mat ligger menneskenes hjerter nær, så det er naturlig at vi lager og bruker mange mat-metaforer. Mulig dette ikke var det du spurte om - men det er hva jeg har å bidra med
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #6 Skrevet 11. januar 2017 14 timer siden, Pringle skrev: Blomkålører, pottitnese, lakrisbåter mellom tærne, dum som et brød, å ha bolle i ovnen... det kalles metaforer, og mat ligger menneskenes hjerter nær, så det er naturlig at vi lager og bruker mange mat-metaforer. Mulig dette ikke var det du spurte om - men det er hva jeg har å bidra med Takk, disse kunne jeg. Disse over blir i såfall nye metaforer jeg har lært om klær og sko. Hvor lenge de blir brukt som metaforer for de som bruker dem er en annen sak. Anonymkode: 933c2...f47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå