Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å søke på en profesjonsutdanning i år, det eneste som stopper meg fra å gjøre det er det at jeg kommer til å være 40 hvis jeg blir ferdig på normert tid. Det jeg lurer på er om alderen kommer til å gjøre det så vanskelig å få jobb etter endte studier, at jeg helst bør legge fra meg ideen. Jeg vil ikke gå nærmere inn på hvilken utdanning jeg vil ta, men det er altså en solid profesjonsutdanning. Jeg har lest flere ganger her på KG at i visse bransjer er det vanskelig å få jobb omtrent med en gang man passerer 30, og spørsmålet er derfor: Hvilke bransjer gjelder dette, og i hvilke bransjer kan man fortsatt ha håp om å få seg jobb selv om man ikke er helt ung når man er nyutdannet? 

Anonymkode: 51ab2...954

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror profesjonsutdannelser er de sikreste utdannelsene å ta uansett alder. Og i mange yrker vil man sikkert se på litt høyere alders som en positiv ting. Kan ikke si så mye om andre yrker men i mitt profesjons yrke setter vi pris på mangfold, så eldre nyutdannede er veldig velkommene. 

Anonymkode: 56825...be8

Gjest Annetnavn_
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderer å søke på en profesjonsutdanning i år, det eneste som stopper meg fra å gjøre det er det at jeg kommer til å være 40 hvis jeg blir ferdig på normert tid. Det jeg lurer på er om alderen kommer til å gjøre det så vanskelig å få jobb etter endte studier, at jeg helst bør legge fra meg ideen. Jeg vil ikke gå nærmere inn på hvilken utdanning jeg vil ta, men det er altså en solid profesjonsutdanning. Jeg har lest flere ganger her på KG at i visse bransjer er det vanskelig å få jobb omtrent med en gang man passerer 30, og spørsmålet er derfor: Hvilke bransjer gjelder dette, og i hvilke bransjer kan man fortsatt ha håp om å få seg jobb selv om man ikke er helt ung når man er nyutdannet? 

Anonymkode: 51ab2...954

Det burde ikke være et stort problem. Kommer litt an på hvilken profesjonsutdanning du satser på. Mange av disse har yrker innenfor offentlig sektor og de fleste av dem skriker etter arbeidskraft, for eksempel sykepleier og lærer. Jeg jobber med ansettelser og kan si at vi ansetter mange nyutdannede og enkelte av den er på din alder. Ofte ser vi på de godt voksne nyutdannede som gode søkere fordi de har livserfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...