Gå til innhold

Hunden tisser til stadighet inne. Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med en hannhund på 1 år som tisser inne. Tidligere eier fortalte at han kun en gang hadde tisset inne hos han, ellers stueren. De første gangene tenkte jeg det var fordi han var usikker pga. nytt hjem, nye lukter osv. 

Noen ganger har det vært mye tiss, noen ganger lite (markering?). Det er heller ikke slik at han har et spesielt sted han tisser. Han kan finne på å tisse overalt: sofaen, teppet, bordbein, kjøleskap, kanter osv. Men det er ikke alltid han tisser inne. Kanskje i snitt 2 ganger i uken. Alle gangene han ha tisset inne så har det vært bare en liten stund etter han har vært ute på tissetur. Jeg bor i leilighet så jeg kan ikke løfte han ut med en gang han begynner å tisse heller og det skjer så fryktelig raskt. 

Hvordan skal jeg lære han opp til å ikke tisse inne?

Anonymkode: a84bc...d05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel var hunden da du fikk den? Er det store dammer, er det tiss. Er det dråper, er det markering. Sistenevnte slet vi med i lang, lang tid, men her snakket vi flere ganger daglig, ikke bare et par ganger i uken.

Vasker dere godt opp etter han? Lufter han nok disse dagene han tisser inne? 

Anonymkode: 1d4b3...b8e

Skrevet

Er vanlig at små hunder er vanskeligere å gjøre husene enn større hunder. I tillegg er det marketing's transgender som melder seg når de blir kjønnsmodne. Har du prøvd å begrense området han får være på? Store områder gir større trang til å markere. Har du sjekket for UVI eller forhudsbetennelse? Hva vasker du med? Anbefaler å kjøpe spesielt vaskemiddel for å fjerne urin som fås kjøpt i bl.a dyrebutikker. 

Anonymkode: 4fd3d...df1

Skrevet

*Markeringstrang

Anonymkode: 4fd3d...df1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...