Gå til innhold

Hvis regningene går til innkasso....

Anbefalte innlegg

Skrevet

....vil feks en reguleringstannlege avslutte behandlingen da? Dette gjelder for et barn under 18. 

Anonymkode: d5bb9...d5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig vil tannlegen avslutte behandlingen frem til betalingen er ajour. Mulig at du må forskuddsbetale i fremtiden også. Tannleger liker ikke å jobbe gratis. 

Anonymkode: d3de3...58f

• Liker 3
Skrevet

En som yter en service vil naturligvis ikke fortsette å yte denne gratis når betalingen ikke skjer. Selv om det gjelder behandling av gullungen din, som du prøver å skyve foran deg som en uskyldig part, legger jeg merke til...

Anonymkode: ce1ac...b60

Skrevet

Det er ikke jeg som ikke betaler. Har betalt far halvparten i et halvt år, og han har ikke betalt regningene fikk jeg greie på i dag. Aldri skrevet at jeg ikke forstår det, prøver å finne ut hvordan jeg skal løse dette, så mener ikke at "gullungen min" fortjener gratis behandling.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke jeg som ikke betaler. Har betalt far halvparten i et halvt år, og han har ikke betalt regningene fikk jeg greie på i dag. Aldri skrevet at jeg ikke forstår det, prøver å finne ut hvordan jeg skal løse dette, så mener ikke at "gullungen min" fortjener gratis behandling.

Enkelt, pengene fra før er far skyldig, dvs ikke ditt problem. Du sier at du skal betale framtidig behandling. Dersom tannlegen ikke vil det, bytter du til en annen lege.

Skrevet
2 minutter siden, amativeReflection skrev:

Enkelt, pengene fra før er far skyldig, dvs ikke ditt problem. Du sier at du skal betale framtidig behandling. Dersom tannlegen ikke vil det, bytter du til en annen lege.

Ok, takk for tips :) Synes jo dette er utrolig pinlig, men fakturaen har jo stått i hans navn, så har jo ikke fått noe inkassovarsel osv.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok, takk for tips :) Synes jo dette er utrolig pinlig, men fakturaen har jo stått i hans navn, så har jo ikke fått noe inkassovarsel osv.

Pinlig at andre har betalingsproblemer? Mulig. 

Folk er så teite med økonomi, hvorfor ringer de ikke bare å sier i fra? Jeg gir kjempelange utsettelser på to betingelser: de betaler NOE og de sier i fra hvis betaling ikke kommer som avtalt. Det er helt naturlig å ha økonomiske problemer i perioder, og så lenge jeg ser betalingsvilje ser jeg ingen grunn til å bruke inkassoselskap. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...