AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #1 Skrevet 10. januar 2017 Hei. Om man ikke sender inn skjema for sekundærbolig for og betale skatt, hvordan blir dette egentlig oppdaget? Har en kamerat som ikke betaler skatt på sekundærbolig, og litt bekymret for han. Anonymkode: 0c3dd...fb5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #2 Skrevet 10. januar 2017 Hvorfor er du bekymret for han? Anonymkode: 0bed7...2d0
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #3 Skrevet 10. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er du bekymret for han? Anonymkode: 0bed7...2d0 Kan man ikke bli tatt og komme i fengsel? Anonymkode: 0c3dd...fb5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #4 Skrevet 10. januar 2017 Vært mye mye i media at disse skal man sjekke ut ekstra nøye. Han vil jo få en skattesmell når de finner ut av det. Anonymkode: e3b89...0b9
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #5 Skrevet 10. januar 2017 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan man ikke bli tatt og komme i fengsel? Anonymkode: 0c3dd...fb5 Fengsel er nok lite sannsynlig. Dersom han blir oppdaget, vil nok skatteetaen gå tilbake i tid for å se hvor lenge dette har pågått. Deretter blir det regnet ut skatt som skulle vært betalt, for så å legge på straffeskatt. Den svir. Du kan jo heller spørre kompisen din om han er klar over hva han egentlig driver med og hva kostnaden kan bli. Du kan jo også melde han inn til skatteetaten. Først når Staten ikke kan drive dette inn, er det snakk om fengsel vil jeg tro. Underlig om ikke dette går automatisk. Er det ikke slik at man står registrert på bolig ved tinglysning. Kan det være at det er andre som står som eiere på boligen, men han forvalter det? Anonymkode: 0bed7...2d0
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #6 Skrevet 10. januar 2017 Skjønner ikke hvordan han kommer seg unna jeg heller. På min selvangivelse står begge boligene, de skjønner jo at jeg ikke bor i begge.... Anonymkode: e3b89...0b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå