AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #1 Skrevet 10. januar 2017 Hei KG! Jeg har bestemt meg for å ta ett-to jobbeår og lurer på hva som vil skje med lånet fra lånekassen. Studerte fra høsten 2016 til nå, men må avslutte betalingen fra lånekassen om jeg velger å ta jobbeår. Så lurer på om jeg må begynne å betale ned på lånet allerede nå, eller om jeg kan drøye det til jeg er 100% sikker på at jeg er helt ferdig med å studere i tilfelle jeg vil hoppe på studiet om ett-to år til? Anonymkode: 5e74e...edd
ajarRun Skrevet 10. januar 2017 #2 Skrevet 10. januar 2017 Lånekassen har ypperlig kundeservice, både på epost og telefon. Informasjonen du spør etter står klart og tydelig på deres nettsider. Du kan søke om betalingsutsettelse på inntil tre år uten noen som helst grunn hvis jeg husker riktig. Husk at rentene løper og at det kan være nyttig å ha betalingsutsettelsen senere.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #3 Skrevet 10. januar 2017 Du kan utsette betalingen i totalt tre år uten å oppgi årsak. Anonymkode: f2cfd...ac8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #4 Skrevet 10. januar 2017 1 minutt siden, amativeReflection skrev: Lånekassen har ypperlig kundeservice, både på epost og telefon. Informasjonen du spør etter står klart og tydelig på deres nettsider. Du kan søke om betalingsutsettelse på inntil tre år uten noen som helst grunn hvis jeg husker riktig. Husk at rentene løper og at det kan være nyttig å ha betalingsutsettelsen senere. Ok, takk for kjapt svar! Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du kan utsette betalingen i totalt tre år uten å oppgi årsak. Anonymkode: f2cfd...ac8 Herlig :D Anonymkode: 5e74e...edd
Sheltay Retrac Skrevet 10. januar 2017 #5 Skrevet 10. januar 2017 Det er bare bra å ha muligheten til å betale ned litt nå, så bare betal ned du, og så kan du studere videre når det passer.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #6 Skrevet 10. januar 2017 Akkurat nå, Sheltay Retrac skrev: Det er bare bra å ha muligheten til å betale ned litt nå, så bare betal ned du, og så kan du studere videre når det passer. Tenker å først se hvor mye jeg får i lønn om jeg skulle få meg en jobb Men absolutt ikke dumt å bare betale ned så fort som mulig Anonymkode: 5e74e...edd
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #7 Skrevet 10. januar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker å først se hvor mye jeg får i lønn om jeg skulle få meg en jobb Men absolutt ikke dumt å bare betale ned så fort som mulig Anonymkode: 5e74e...edd Studielånet er jo det gunstigste lånet du kan ha, og ikke noe som trenger å bli betalt ned så fort som mulig. Det er jo greit dersom man har økonomisk kapasitet til det, men ettersom du er usikker på om du skal studere senere høres det ut som du vil heller få bedre utbytte av å spare overskuddet. Anonymkode: f2cfd...ac8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå