AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #1 Skrevet 10. januar 2017 Hei Jeg driver på en lengre utdannelse og er ikke ferdig før jef er 26-27 år, hvor siste året er et slags praksis år, men så slår det meg plutselig at det kanskje er litt seint? Syns du det er seint å være ferdig utdannet som 27-åring? Kunne du giftet deg med en student det siste året av studiet? Avstandsforhold selvom man er gift? Noen som har erfaring med å gå gravid siste året av studiet og ha småbarn i begynnelsen av karriere? Blir nok endel nattarbeid håper på svar! Anonymkode: 010fc...55e
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #2 Skrevet 10. januar 2017 Jeg møtte mannen min da jeg var 28, hadde akkurat begynt i jobb, (han var student og like gammel), samboere da vi var 29, prøvde å få barn fra vi var 30, giftet oss da vi var 33, Hadde avstandsforhold i to år underveis, fikk barn da vi var 36 og senere. Så svaret er: JA, det kunne jeg. Småbarn ved siden av karriere har de fleste uansett alder, begynnelse eller ikke, det er jo det mest vanlige. Å få barn på slutten av studiet: du planlegger veldig detaljert nå, har du en far til dette barnet? Uansett, 27 er ikke sent å få barn, 27 er ikke sent å være ferdig med studier. Syns jeg. Nattarbeid har jeg ikke erfaring med, men det har helt sikkert andre i yrket ditt. Hvis det er lege du blir, kryr det av småbarnsforeldre i 29-års alderen (og yngre, og mye eldre). Au pair heter løsningen. Anonymkode: d11cf...cbd
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #3 Skrevet 10. januar 2017 Ja, jeg syns 27 er litt seint. Men jeg VET at mesteparten her inne får barn i 30- og 40-års alder så alle dere som er uenig trenger ikke sitere meg for å klage Dette er bare min mening, alle gjør det som passer for seg. Jeg fikk barn som 24-åring. Da hadde jeg utdannelse, fast jobb, hus og mann Det var riktig for meg. Anonymkode: d5adb...a4d
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #4 Skrevet 10. januar 2017 Fikk kjæreste når jeg var 19 år. Ferdig utdannet mastergrad når jeg var 27, giftet oss når jeg var 31 og begynte å prøve på barn rett etter bryllupet. Kunne ikke falt meg inn å få barn i starten av 20-årene, ei heller i din alder om jeg var i et helt fersk forhold. Om jeg var 35 år og oppover og forholdet var ferskt så er det en annen sak. Anonymkode: 35007...f54
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #5 Skrevet 10. januar 2017 Samboern ble jeg sammen med når jeg var 20. Begge to begynte studiene da. Jeg var ferdig etter 3 år. Vi fikk barn når vi var 28 og 29. Han var fortsatt student og jeg jobbet i et vikariat når jeg ble gravid. Vi er de første i begges omgangskretser som får barn. Jeg tenker sånn at det passer ALDRI helt perfekt å få barn. Så man må bare gjøre det når man føler for det så lenge man vet at man klarer det. Anonymkode: 2249c...e6c
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #6 Skrevet 10. januar 2017 Jeg traff min mann da vi var 25, vi forlovet oss 5 år senere, giftet oss året etter der. Og nå prøver vi å få barn, 8 år etter vi ble sammen, jeg er 32 år. Anonymkode: 98266...c17
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #7 Skrevet 10. januar 2017 Det er ikke for sent å være ferdig utdannet som 27-åring. Du legger et godt grunnlag for deg selv og en eventuell partner, som du ikke vil angre på. Jeg er glad jeg fikk reist og studert mye i 20-årene, uten forpliktelser. Tok et 6-årig studium. I dag er jeg forlovet og venter barn med min store kjærlighet. Det ordner seg Anonymkode: 9d10a...a48 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #8 Skrevet 10. januar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg driver på en lengre utdannelse og er ikke ferdig før jef er 26-27 år, hvor siste året er et slags praksis år, men så slår det meg plutselig at det kanskje er litt seint? Syns du det er seint å være ferdig utdannet som 27-åring? Kunne du giftet deg med en student det siste året av studiet? Avstandsforhold selvom man er gift? Noen som har erfaring med å gå gravid siste året av studiet og ha småbarn i begynnelsen av karriere? Blir nok endel nattarbeid håper på svar! Anonymkode: 010fc...55e Tenkte alltid at ca 40 år var en fin alder, da har man fått utdannet og rast seg ferdig. Vi fikk første barnet da jeg var 41 år:-) Kvinne (45) Anonymkode: c2cc0...e10 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #9 Skrevet 10. januar 2017 Jeg slo mdg til ro med mannen min som 30 åring. Vi fikk første barn som 35 åring 😊 Anonymkode: e095e...83c 1
GørilB Skrevet 11. januar 2017 #10 Skrevet 11. januar 2017 (endret) Traff mannen da jeg var 23, fikk barn da jeg var 26 - samme år som jeg ble 27. Var selv ferdig utdannet som 25-åring. Syns ikke det er sent med verken barn eller utdanning, men har begynt å tenke at jeg vil få barna jeg ønsker før jeg blir 30 😊 Endret 11. januar 2017 av GørilB
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #11 Skrevet 11. januar 2017 Møtte samboeren når jeg var 18, ble kjærester når jeg var 19, flyttet sammen når jeg var 20 og fikk første barn når jeg var 22. Han er ferdig utdannet i full jobb, og jeg studerer Vi eier leilighet da. Det er ungt, og det kan falle fra hverandre, men det kan alle forhold. Begge var i full jobb når jeg ble gravid, men fant ut at jeg ville videreutdanne meg litt mer. Jeg ville nok ikke anbefalt å starte såpass tidlig, men for meg har det fungert perfekt. Jeg har venner som det ikke har fungert så greit for å få barn tidlig. Anonymkode: 46ac7...7d9
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #12 Skrevet 11. januar 2017 Traff mannen da vi var 18. Første barnet fikk vi da vi var 22, og jeg akkurat var ferdig med utdannelsen. Neste da vi var 25. Gikk gravid (uplanlagt) siste del av studiene, termin 10 dager etter siste eksamen. Var ikke noe problem å gå gravid samtidig med studier da jeg var heldig og hadde et enkelt svangerskap. Hadde jeg derimot hatt et like tøft svangerskap første gang som andre gang vet jeg ikke om jeg hadde klart å fullføre på normert tid. Valgte å ha 6 mnd "ulønnet permisjon" før mannen overtok. Satset på å få jobb mens jeg var i "permisjon" og det fikk jeg. Var ingen problem å starte og jobbe da barnet var 6 mnd. Haddr jeg nå skulle valgt ville jeg ikke valgt å få barn riktig så tidlig, selv om det har gått veldig bra. Anonymkode: 84771...df2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #13 Skrevet 11. januar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Begge var i full jobb når jeg ble gravid Anonymkode: 46ac7...7d9 Dere var i full jobb hver gang når du ble gravid? Anonymkode: c2cc0...e10
Tutta89 Skrevet 13. januar 2017 #14 Skrevet 13. januar 2017 Fikk siste barnet da jeg var 25, giftet oss året etter (har hus, job, bil osv). Mange på barselgruppa som var 30+, 27 år er ikke for gammelt!😊
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #15 Skrevet 14. januar 2017 Gjennomsnittsalder for norske kvinner som får sitt første barn er rett under 30 år. 27 år er mao tidlig ute. Jeg møtte mannen min da jeg var 26, vi giftet oss da jeg var 30 og fikk første barn 32. Han var ukependler til barnet var 4 år, så for oss var den store omveltningen da mannen var hjemme i ukedagene også. Jeg pleide å si at jeg var en alenemor med ektemann, og slik så jo også hverdagen min ut. Han kom hjem da han endelig fant en grei jobb hjemme (spesielt fagfelt). Anonymkode: e9121...76b
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #16 Skrevet 14. januar 2017 Jeg ble sammen med mannen min da jeg var 24 og han 35, flyttet sammen ganske raskt. Fikk første barn rett før jeg fylte 29. Giftet oss da jeg var 30 og han 41. Anonymkode: 848f6...6fc
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #17 Skrevet 14. januar 2017 Virker som det er flere og flere som får barn og gifter seg etter 20-årene, altså gjerne når de er 30-40 år. Anonymkode: 45acf...3ba
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #18 Skrevet 14. januar 2017 Jeg møtte min mann da jeg var 18 år (Han var 20). Vi fikk førstefødte da jeg var 23 år, etter 5 år som kjærester. Det var ikke planlagt! Men da startet familielivet, og jeg har i ettertid tenkt at jeg er glad for at det ble slik da jeg var ung, for jeg hadde mye energi. Bare noen år senere merket jeg hvor lite jeg tålte våkenetter sammenlignet med tidligere Anonymkode: 2eee1...567
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #19 Skrevet 14. januar 2017 Fikk førstemann da jeg var 20, giftet meg da jeg var 21 og fikk nr 2 som 23 åring. Jeg jobbet noen år i butikk etter vgs og tok en bachelor etter barna hadde begynt i barnehage. Har ei venninne som fikk sin først når hun var 42, da var mine flyttet hjemmefra. Anonymkode: c33fe...656
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå