AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #1 Skrevet 10. januar 2017 Vi har nå satt opp en løsning med matlevering som gjør at vi sparer noen tusen i mnd. Matbudsjettet har gått fra 9000 til 5000 kr. Hvordan kan vi spare inn på andre områder? Vi skal kjøpe ny bil og må derfor sette av litt ekstra hver måned til ny bil. Noen med gode sparetips? Anonymkode: c59ae...9be
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #2 Skrevet 10. januar 2017 Hva er "dagligdagse ting" for dere? Første bud er jo kjøpestopp på alt som ikke er nødvendig. Abonnerer dere på diverse greier, vurder å si opp alt til dere er godt igang med sparinga ihvertfall. Kanskje gå for et billigere mobilabonnement i noen måneder også. Klær og annet dilldall har dere sikkert nok av. Dere kan sikkert spare minst 3-5000 kr i året ved å benytte medlemskort og kredittkort med bonuser hver gang dere kjøper noe. Anonymkode: b4269...0c6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #3 Skrevet 11. januar 2017 Hvor mange er dere på 5000 i måneden ? Vi er 3, og har et matbudsjett på 2000 - 3000 i måneden. Er veldig bevisst på ukestilbud, hva trenger vi EGENTLIG, og aldri kjøpe mer enn vi faktisk kommer til å spise opp. I morgen er det trippeltrumf, og guttene klager over tomt kjøleskap (tenk - kun ost, smør og salat å ha på brødmaten....uff, ). Jeg sier : I morgen er det trippeltrumf, og da skal jeg handle inn fårepølse, skinke og annet (First Price sitt...). Tror man rett og slett mange ganger kunne være flinkere til å tåle å ikke ha alt hele tiden. Anonymkode: 95170...34a 3
Morpheus Skrevet 11. januar 2017 #4 Skrevet 11. januar 2017 Kjøp maten på butikken dere. Velg first price og butikkens egne merker. Handle slik at dere planlegger flere dager frem i tid. Hjemlevering av varer koster jo det samme som middag for en. Samtidig så er det dyrt! 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #5 Skrevet 11. januar 2017 La være å gå på butikken annet enn en gang i uka Ikke innom 7/11 for kaffe eller noe kjapt i hånda Ingen nettshopping Frys ned middagsrester eller spis det til lunch dagen derpå. Bak brød selv. Handle dato-varer på butikken (50%) Anonymkode: 5f84e...075 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #6 Skrevet 12. januar 2017 På 1/10/2017 den 12.12, AnonymBruker skrev: Vi har nå satt opp en løsning med matlevering som gjør at vi sparer noen tusen i mnd. Matbudsjettet har gått fra 9000 til 5000 kr. Hvordan kan vi spare inn på andre områder? Vi skal kjøpe ny bil og må derfor sette av litt ekstra hver måned til ny bil. Noen med gode sparetips? Anonymkode: c59ae...9be Kan jeg spørre hvilken matleverløsning? Vi trenger også å redusere matkosnadene litt, og trenger alle råd jeg kan få. Mener du ala Adams Matkasse el sånn billig mat på nett som er nesten utgått på dato. Anonymkode: dd525...1d7
MorTil2 Skrevet 12. januar 2017 #7 Skrevet 12. januar 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre hvilken matleverløsning? Vi trenger også å redusere matkosnadene litt, og trenger alle råd jeg kan få. Mener du ala Adams Matkasse el sånn billig mat på nett som er nesten utgått på dato. Anonymkode: dd525...1d7 Jeg tviler sterkt på at matlevering er veien å gå om en virkelig ønsker å redusere kostnadene knyttet til mat. Da må dere rett og slett ta dere tid til å orientere dere om tilbud hver uke. Selv pleier jeg søndag kveld å lese tilbudsavisen på nettet til de matbutikkene som er naturlig for meg å handle i. Så lager jeg en liste på en notatapp over hvor jeg kan handle f eks frukt, fisk, kjøtt og grønnsaker kommende uke. Når jeg først er innom matbutikken, går jeg alltid bortom disken med nedsatte varer (nedsatt pga "snart ut på dato"). Der finner jeg ofte kjøttdeig, kyllingsprodukter og fiskemat med helt opp i 70% rabatt. Trenger jeg det ikke den dagen, legger jeg det i fryseren. Tar det opp om morgenen og legger i kjøleskapet, og så er det tint og klart til vi kommer hjem.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #8 Skrevet 12. januar 2017 - bruk opp ting - ikke bruk mer enn dere trenger om gangen. Som opvaskmiddel, dopapir, og fyll oppvaskmaskinen og ikke sett den på når den er halv. Irriterer meg hver gang broren er på do...rullen blir tom med en gang - spis mindre, en porsjon om gangen. - kjøp gjerne ting som varer lenge...shampoo f,eks. Stor flaske til å ha hjemme. Anonymkode: 36fbc...988
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #9 Skrevet 12. januar 2017 På 10.1.2017 den 12.12, AnonymBruker skrev: Vi har nå satt opp en løsning med matlevering som gjør at vi sparer noen tusen i mnd. Matbudsjettet har gått fra 9000 til 5000 kr. Hvordan kan vi spare inn på andre områder? Vi skal kjøpe ny bil og må derfor sette av litt ekstra hver måned til ny bil. Noen med gode sparetips? Anonymkode: c59ae...9be Man sparer ikke «mest mulig» (ref overskriften) ved å få maten levert på døra/kjøpe matkasser etc. Man sparer mest mulig på å planlegge alle måltider, handle inn regelmessig (f.eks ukentlig) i henhold til planen, og holde seg til planen. Sparing på andre områder: kutte ut unødvendige abonnementer, gå gjennom forsikringene og kutte ut doble forsikringer hvis man har det (f.eks forsikring både gjennom fagforening pluss at man har tegnet noe privat), senke innetemperaturen en grad eller to (reduserer strømregningen), sjekke bankrenter og vurdere bankbytte, ikke handle annet enn det man virkelig behøver, spise mest mulig hjemmelaget og minst mulig ute, gå mindre ut på byen +++ Alt passer sikkert ikke for dere (vi vet jo ikke om dere er dobbeltforsikret eller går masse ut på byen), men kanskje noe passer Anonymkode: ce380...c8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå