AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #1 Skrevet 10. januar 2017 jeg har tatt et friår fra videregående for å finne ut hva det er jeg vil gå neste skoleår. og jeg tenker litt på resturant og matfag fordi hele linjen er så spennende. men problemet er at jeg kan ikke å lage mat, i det hele tatt. jeg får ikke til å lage speilegg en gang. tror dere dette blir et problem hvis jeg eventuelt skulle komme inn på denne linjen? Anonymkode: aa900...fa4
_popcorn_ Skrevet 10. januar 2017 #2 Skrevet 10. januar 2017 hva med linjen er det egentlig som virker interessant? ser du for deg en framtid som kokk eller servitør?
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #3 Skrevet 10. januar 2017 1 minutt siden, _popcorn_ skrev: hva med linjen er det egentlig som virker interessant? ser du for deg en framtid som kokk eller servitør? ja. jeg kan se for meg en fremtid som kokk. bare det å lage så masse interessant mat og se matkultura syns jeg virker spennende. har alltid villet kunne lage mat, men har aldri helt fått teken på det. Anonymkode: aa900...fa4
_popcorn_ Skrevet 10. januar 2017 #4 Skrevet 10. januar 2017 Mat er kjempespennende Man går på skole for å lære, men du vil helt klart ha en fordel ved å kunne noe basis på forhånd. Du vil nok i alle fall oppfatte studiestarten som enklere om du kan noe grunnleggende som å steike/koke egg, og bruke forskjellige kjøkkenredskaper. Men du kan for all dl bli en dyktig kokk uansett! Men jeg personlig lurer litt på hvor mye du egentlig vil bli kokk, om du enda ikke har lært deg steke ett speilegg...
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #5 Skrevet 10. januar 2017 Trikset å bli en god kokk er å ha en god smakssans. Det praktiske kan man lære, men det er smakssansen og evenen til å forstå hvordan smaker passer sammen som gjør deg god på matlaging. De beste kan se for seg i hodet hva de skal gjøre for å sette sammen et bra måltid der smakene passer sammen. Man må må jobbe litt med mat før man blir god på det også, selvsagt. Men tror nok noen har mer medfødte evner på det området og vil alltid bli bedre kokker enn andre Anonymkode: 5cec2...c89 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå