Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte noe som jeg har brukt over en kort periode. Jeg finner ikke kvitteringen, men har fortsatt byttelappen. 

Fungerer byttelappen som en garanti? Eller må man ha selve kvitteringen hvis noe går galt med den?

Anonymkode: 7d129...772

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har datoen for kjøpet på byttelappen, ikke sant? Gå i nettbanken din og finn den datoen og det kjøpet. Print ut. Stryk over ting du ikke vil de skal se (selve kontonummeret og kjøp hos Kondomeriet f.eks...! :) )

Det er slått fast (av forbrukerrådet?) at kontoutskrift er godt nok som kvittering overfor butikker osv.

Skrevet
10 minutter siden, Million skrev:

Du har datoen for kjøpet på byttelappen, ikke sant? Gå i nettbanken din og finn den datoen og det kjøpet. Print ut. Stryk over ting du ikke vil de skal se (selve kontonummeret og kjøp hos Kondomeriet f.eks...! :) )

Det er slått fast (av forbrukerrådet?) at kontoutskrift er godt nok som kvittering overfor butikker osv.

Oj, og jeg som er stamkunde der :P hehe

Ja, det står dato og det som pleier å stå, bortsett fra beløp. Tenkte å selge til en venn, og vil jo helst slippe å sende med kontoutskriften. Ettersom jeg har byttelappen håpet jeg at dette holdt :)

Anonymkode: 7d129...772

Skrevet

det er absolutt ikke sikkert en butikk vil godta byttelapp som bevis i forhold til garanti/reklamasjon.
byttelapper er til for å bytte innenfor gitte frister, sjelden mer enn 30 dager.
Men, siden det er en venn, så gi vennen byttelapp, og be vennen ta kontakt for kontoutskrift dersom det skulle bli noe tull.

Skrevet

Kravet ved reklamasjon er at kunden må sannsynliggjøre at varen er kjøpt i den aktuelle butikken. En byttelapp, ihvertfall av den typen som er skrevet ut fra kasseterminalen og som oppgir både kjøpsdato/siste dato for bytte samt hvilken vare det gjelder, bør såvidt jeg kan forstå være holdbar som dokumentasjon på kjøpet. (Men du har jo ingen garanti for at den ansatte du møter kan sin forbrukerkjøpsrett og godtar det helt uten videre....)

http://www.dinside.no/okonomi/kontoutskrift-fungerer-som-kvittering/61534466

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...