AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #1 Skrevet 10. januar 2017 Egentlig et skikkelig teit spørsmål, men må bare høre litt her. Har etter hvert blitt vant til å møte folk gjennom nettdating bare (ikke at jeg har møtt mer enn et par stykker), og da har det jo vært en veldig klar setting, man møtes jo for å se om man er en match med tanke på et fremtidig forhold eventuelt. Altså ingen tvil om intensjonen. Man har jo gjerne hatt en del kontakt i forkant også. Men nå har jeg møtt en "i det virkelige liv" som jeg har lyst til å invitere ut. Jeg vet han er singel, og jeg tror han liker meg, men jeg vet ikke om det evt bare er "vennskaplig". Dermed er jeg litt usikker på hvordan jeg skal gå fram. Hvis jeg bare spør om han har lyst til å ta en kopp kaffe en dag, kan jeg risikere at han missforstår intensjonen? Altså, nå er jo intensjonen uansett først og fremst å bli bedre kjent med han, men jeg er jo litt redd at han skal se på det som en vennegreie mens jeg egentlig har andre planer, og at det kan bli missforståelser da.... Eller tenker man automatisk at noen er "interessert" om man blir invitert ut på tomannshånd og begge er singel? Kan legge til at vi kommer til å møtes også i etterkant, vi er en del av samme miljø. Litt derfor jeg er redd for missforståelser også. Men vet ikke om jeg tør være så direkte at jeg spør om han vil være med på date. Ikke ansikt til ansikt i alle fall, med fare for å bli overhørt av andre... Har dog mulighet til å legge han til både på Instagram og Snapchat, men føler det blir teit å ta kontakt den veien også, når vi faktisk møtes fysisk omtrent en gang i uka. Føler meg som rene fjortisen her, ukjent som jeg er i denne settingen. Vi er begge i 40-årene. Anonymkode: 4619f...76e
Gjest Herr Heftig Skrevet 10. januar 2017 #2 Skrevet 10. januar 2017 Si "kaffedate" i stedet for "kaffe"
Okapi Skrevet 10. januar 2017 #3 Skrevet 10. januar 2017 Spørs jo veldig på hvorfor du nøler. Hvis du gjør det klart at du er interessert i ham, og han ikke er det i deg, vil du fortsette å ha kontakt? Med andre ord, er du redd for å "ødelegge" noe, eller handler det bare om at det er litt skummelt? Jeg tror ganske mange første møter, spesielt der begge er litt sjenerte, går dårlig nettopp fordi ingen tør å være tydelig nok på at de liker den andre. Da stopper det liksom der.
lilletuss87 Skrevet 10. januar 2017 #4 Skrevet 10. januar 2017 Dette kunne vært meg det🙊 Jeg har det på akkurat samme måten med en fyr jeg vil be ut, men jeg tørr liksom ikke helt.. Men jeg tror det bare er å hoppe i det. Hva har du å tape? Jeg prøver å si det til meg sjøl hvartfall 😬 Bare å gjøre det 😁 værste som kan skje er at han sier nei og da var det ikke meninga da😉 Lykke til!! 😁
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #5 Skrevet 12. januar 2017 På 10.01.2017 den 13.14, Herr Heftig skrev: Si "kaffedate" i stedet for "kaffe" Du, den var ikke så dum... Takk for tips! "kaffedate" er passe "uforpliktende", men likevel mer enn å bare ta en kaffe sammen som venner. På 10.01.2017 den 13.19, Okapi skrev: Spørs jo veldig på hvorfor du nøler. Hvis du gjør det klart at du er interessert i ham, og han ikke er det i deg, vil du fortsette å ha kontakt? Med andre ord, er du redd for å "ødelegge" noe, eller handler det bare om at det er litt skummelt? Jeg tror ganske mange første møter, spesielt der begge er litt sjenerte, går dårlig nettopp fordi ingen tør å være tydelig nok på at de liker den andre. Da stopper det liksom der. Jeg er nok litt redd for at det skal bli kleint i etterkant ja. Vi er en del av et treningsmiljø som jeg ønsker å fortsette å være en del av, og egentlig bli enda mer aktiv i. Ikke for det, jeg føler jeg kjenner han godt nok til at han ville avlså på en veldig pen måte, og bare syns det var hyggelig å bli spurt. Det som er litt verre er om andre overhører det... Det er mange bekjente der, og min x-mann er også en del av miljøet der (nå er vi veldig avklart altså, vi er ferdige med hverandre og er gode venner). Så ja, har fundert mye på om jeg kan klare å få han på tomannshånd så vi slipper at andre får det med seg. Har ikke helt klart å finne en løsning der. Har som sagt ikke lyst til å ty til digitale medier heller... Får prøve å møte opp tidlig på trening i neste uke, og se om det byr seg en anledning. Vet han stort sett er der i god tid. På 10.01.2017 den 22.31, lilletuss87 skrev: Dette kunne vært meg det🙊 Jeg har det på akkurat samme måten med en fyr jeg vil be ut, men jeg tørr liksom ikke helt.. Men jeg tror det bare er å hoppe i det. Hva har du å tape? Jeg prøver å si det til meg sjøl hvartfall 😬 Bare å gjøre det 😁 værste som kan skje er at han sier nei og da var det ikke meninga da😉 Lykke til!! 😁 Hvis han bare sier nei så er det jo greit. Er nesten mer redd for at han sier ja, men basert på et annet utgangspunkt, altså som en "vennegreie", slik at det kan oppstå en klein situasjon etter hvert, basert på at vi har forskjellige forventninger. Har opplevd det litt en gang for mange år siden, da jeg inviterte en kompis ut, med håp om at det kunne bli noe mer, der det hele egentlig ble litt kleint når vi satt der bare oss to alene... Men jeg tenker at det å kalle det en kaffedate var lurt, det gir jo en pekepinn på hva jeg ser for meg i alle fall. Og ja, man oppnår jo ingen ting om man ikke tør prøve. Så det er jo bare å hive seg ut i det. Det er bare så vanskelig å samle det motet da... Anonymkode: 4619f...76e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå