AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #1 Skrevet 10. januar 2017 Jeg leser stadig vekk enkelte steder at noen har tipset nav om mistanke om misbruk av trygdepenger. Jeg har dog mitt på det rene som 100 % ufør grunnet flere kroniske sykdommer, men allikevel lurer jeg på om det er mulig å få vite om noen har forsøkt seg på å lage problemer for meg. Det finnes jo nok av slike som gjør alt for å ødelegge for andre selv om noen har alt på det rene. Nav har aldri kontaktet meg vedrørende noe slikt, jeg tror derfor at det mest sannsynlig ikke har vært noen episoder. Men kan jeg bare henvende meg til nav og få innblikk i meldesaker om det finnes noen som har forsøkt seg på det mot meg? Jeg vil gjerne vite. Noen som har erfart dette selv? Anonymkode: 5d40c...224
Kinno Skrevet 10. januar 2017 #2 Skrevet 10. januar 2017 Hvorfor vil du grave i noe som ikke er et problem? 25
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #3 Skrevet 10. januar 2017 1 minutt siden, Kinno skrev: Hvorfor vil du grave i noe som ikke er et problem? Jeg vil bare vite. Hvis ingen har forsøkt seg, fint. Hvis motsatt, da får jeg bekreftet hvem og når. Og om mulig få fjernet utrygge elementer fra livet mitt ved å vite hvem. Anonymkode: 5d40c...224 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #4 Skrevet 10. januar 2017 Rimelig sikker på at det er taushetsplikt om slik ellers hadde vel få tipset? Når dette i tillegg ikke er et problem for det så ser jeg ikke grunnen til hvorfor du skal grave i dette her.. Anonymkode: 1c423...517 14
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #5 Skrevet 10. januar 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg leser stadig vekk enkelte steder at noen har tipset nav om mistanke om misbruk av trygdepenger. Jeg har dog mitt på det rene som 100 % ufør grunnet flere kroniske sykdommer, men allikevel lurer jeg på om det er mulig å få vite om noen har forsøkt seg på å lage problemer for meg. Det finnes jo nok av slike som gjør alt for å ødelegge for andre selv om noen har alt på det rene. Nav har aldri kontaktet meg vedrørende noe slikt, jeg tror derfor at det mest sannsynlig ikke har vært noen episoder. Men kan jeg bare henvende meg til nav og få innblikk i meldesaker om det finnes noen som har forsøkt seg på det mot meg? Jeg vil gjerne vite. Noen som har erfart dette selv? Anonymkode: 5d40c...224 Slutt å være over gjennomsnittet misstenksom. Nav vil kontakte deg dersom noen melder fra om at du misstenkes for trygdesvindel. Du kan ikke sjekke ut noe sted om og i tilfelle hvem som kan ha meldt fra til Nav om noe sånt. Nav har taushetsplikt. Anonymkode: 59a27...ba0 13
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #6 Skrevet 10. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Rimelig sikker på at det er taushetsplikt om slik ellers hadde vel få tipset? Når dette i tillegg ikke er et problem for det så ser jeg ikke grunnen til hvorfor du skal grave i dette her.. Anonymkode: 1c423...517 Du mener det er garantert at jeg ville fått beskjed om noen forsøkte seg, selv om nav vurderer meldingen som usaklig og uriktig? Som nevnt ville jeg gjerne visst for om mulig få fjernet visse personer fra min omgangskrets. Dvs hvis noen har gjort slikt. Hvem vil vel ha slike rundt seg som lager mer belastning enn man allerede har iform av sykdommer? Anonymkode: 5d40c...224
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #7 Skrevet 10. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutt å være over gjennomsnittet misstenksom. Nav vil kontakte deg dersom noen melder fra om at du misstenkes for trygdesvindel. Du kan ikke sjekke ut noe sted om og i tilfelle hvem som kan ha meldt fra til Nav om noe sånt. Nav har taushetsplikt. Anonymkode: 59a27...ba0 Det handler ikke om å være mistenkssom, men om å beskytte meg selv mot dårlige mennesker. Det er hardt nok å være kronisk syk om ikke man skal ha løgnaktige mennesker rundt seg også. Nav sier jo at jeg har rett til å vite hvem som har søkt på mine saker, da må jeg vel ha rett til å vite om slikt også. Anonymkode: 5d40c...224 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #8 Skrevet 10. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mener det er garantert at jeg ville fått beskjed om noen forsøkte seg, selv om nav vurderer meldingen som usaklig og uriktig? Som nevnt ville jeg gjerne visst for om mulig få fjernet visse personer fra min omgangskrets. Dvs hvis noen har gjort slikt. Hvem vil vel ha slike rundt seg som lager mer belastning enn man allerede har iform av sykdommer? Anonymkode: 5d40c...224 Hvis du allerede er så mistenksom ovenfor deler av omgangskretsen, kanskje du bare skal fjerne dem uansett? Dersom de hadde meldt fra uten at noe hadde skjedd, så hadde de jo ikke laget noen ekstra belastning for deg. For NAV ja, men ikke for deg. Hadde en kompis som var litt sånn, alltid klar til å lage drama og kutte ut folk. Ukentlige dramastatuser på Facebook om hvor kjipe alle var, ringte gjerne rundt til venner og spurte om andre venner hadde sagt noe ufordelaktig om ham, evige monologer om hvor vondt alle ville ham fordi han var ufør. Uansett, bare kutt ut de vennene du føler du ikke kan stole på, det er helt unødvendig å vente på en god nok grunn. Anonymkode: b131c...be7 15
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #9 Skrevet 10. januar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mener det er garantert at jeg ville fått beskjed om noen forsøkte seg, selv om nav vurderer meldingen som usaklig og uriktig? Anonymkode: 5d40c...224 Nei, hvorfor skulle de gjøre det? Det er ingen grunn til at de skal si fra om de får inn bekymring fra noen når de vet ikke stemmer. NAV kan heller ikke vite hvem av de som vil lage trøbbel og hvem som tror genuint du er en bedrager. Man skal ikke straffe de som sender inn meldinger, da det er bra at folk rapporterer om potensiell svindel Anonymkode: c4476...d3d 5
MapleSirup Skrevet 10. januar 2017 #10 Skrevet 10. januar 2017 Det er ingen måte å få vite det på. Den paranoiditeten din må du få utløp for på annet vis. 9
ajarRun Skrevet 10. januar 2017 #11 Skrevet 10. januar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mener det er garantert at jeg ville fått beskjed om noen forsøkte seg, selv om nav vurderer meldingen som usaklig og uriktig? Som nevnt ville jeg gjerne visst for om mulig få fjernet visse personer fra min omgangskrets. Dvs hvis noen har gjort slikt. Hvem vil vel ha slike rundt seg som lager mer belastning enn man allerede har iform av sykdommer? Anonymkode: 5d40c...224 Det høres ut som du har for lite å gjøre, kanskje du burde finne deg en eller annen aktivitet å underholde deg med? Selvsagt plager ikke NAV folk med varslinger som ikke henger på greip, da kunne man brukt det til å trakassere folk. Personer som ikke har gjort noe galt har ingenting å frykte. Det du ikke vet skader deg ikke, hvordan er dette belastende for deg? 9
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #12 Skrevet 10. januar 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du allerede er så mistenksom ovenfor deler av omgangskretsen, kanskje du bare skal fjerne dem uansett? Dersom de hadde meldt fra uten at noe hadde skjedd, så hadde de jo ikke laget noen ekstra belastning for deg. For NAV ja, men ikke for deg. Hadde en kompis som var litt sånn, alltid klar til å lage drama og kutte ut folk. Ukentlige dramastatuser på Facebook om hvor kjipe alle var, ringte gjerne rundt til venner og spurte om andre venner hadde sagt noe ufordelaktig om ham, evige monologer om hvor vondt alle ville ham fordi han var ufør. Uansett, bare kutt ut de vennene du føler du ikke kan stole på, det er helt unødvendig å vente på en god nok grunn. Anonymkode: b131c...be7 Jeg er ikke i nærheten av å være slik som han du beskriver. Derimot har jeg opplevd mye rart sm jeg ikke helt klarer å sette fingeren på. Litt konkrete opplysninger hadde derfor vært noe håndfast å ty til. Slik det er nå er det bare ekle magefølelser. Anonymkode: 5d40c...224 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #13 Skrevet 10. januar 2017 Dere som svarer i tråden her forstår altså ikke at hvem som helst i Norge kan sende drøssevis av bekymringsmeldinger ang Norges 315000 uføretrygdede, bare for å gjøre det. Dere vet null om vedkommende, men er likevel sikre på at stakkaren har noe å skjule. Slik hets som de uføre får bare her på KG, regner jeg med at det blir "tipset" over en lav sko av den gemene, nysgjerrige, misunnelige nordmann som "må jobbe" Anonymkode: c9e23...a0c
QueenOfTheSidewalk Skrevet 10. januar 2017 #14 Skrevet 10. januar 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som svarer i tråden her forstår altså ikke at hvem som helst i Norge kan sende drøssevis av bekymringsmeldinger ang Norges 315000 uføretrygdede, bare for å gjøre det. Dere vet null om vedkommende, men er likevel sikre på at stakkaren har noe å skjule. Slik hets som de uføre får bare her på KG, regner jeg med at det blir "tipset" over en lav sko av den gemene, nysgjerrige, misunnelige nordmann som "må jobbe" Anonymkode: c9e23...a0c Rolig, det kalles troll, de tipser ikke over en lav sko, de bare later som for å provosere. Tror det er svært få som gidder å tipse, med mindre det er snakk om svart arbeid og store summer. De fleste vet det ikke nytter å ringe nav å si "Øy naboen maler huset når hun har uføre på grunn av skade i ryggen". 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #15 Skrevet 10. januar 2017 Forstår TS veldig godt jeg.. Er ikke ufør men ufrivillig arbeidsledig. Og mange har laget seg en forestilling om at jeg ikke vil jobbe, bare for å kunne leve lengst mulig på dagpenger. Noe som selvsagt ikke er sannheten. For i dag er det ingen selvfølge og menneskerett at en skal få jobb. Men folk dømmer likevel, og ser helst at uføre og arbeidsledige bare skal synke med jorden og forsvinne. Helt enig med en i tråden om at du bare må velge dine venner med omhu. Vær ærlig med deg selv og kjenn godt etter. Hvem er dine ordentlige venner, og hvem stoler du ikke på? Jeg kan bekrefte at i mitt tilfelle så stemmer magefølelsen ganske godt;) Noen er bare truende til det meste.. Ville ikke gått på nav og spurt, for du har ingenting å skjule. Og nav er jo kjent med dine bekreftede sykdommer. Klem til deg! Og husk å ikke bry deg om uvitende mennesker:) Anonymkode: dcad2...35b 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #16 Skrevet 10. januar 2017 3 minutter siden, Evilposelos skrev: Rolig, det kalles troll, de tipser ikke over en lav sko, de bare later som for å provosere. Tror det er svært få som gidder å tipse, med mindre det er snakk om svart arbeid og store summer. De fleste vet det ikke nytter å ringe nav å si "Øy naboen maler huset når hun har uføre på grunn av skade i ryggen". Link eller forskning på at dette stemmer? Hvordan vet de fleste at dette ikke stemmer? Selv om det ikke stemmer, kan det godt være de gjør det likevel i håp om at NAV skal finne noe, eller at de bare ønsker å lage livet surt for den urettmessige uføretrygdede jævelen av en nabo. Har sett så mye galskap opp gjennom tidene at dette tror jeg forekommer i høy grad. Folk er jo så høye på seg selv og misunnelige på de uføre at det henger jo ikke på greip? Bare se på hva som blir skrevet her inne. Ingen grunn til å tro at ikke dette er et representativt utvalg av folk flest i Norge, vel? Anonymkode: c9e23...a0c
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #17 Skrevet 10. januar 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som svarer i tråden her forstår altså ikke at hvem som helst i Norge kan sende drøssevis av bekymringsmeldinger ang Norges 315000 uføretrygdede, bare for å gjøre det. Dere vet null om vedkommende, men er likevel sikre på at stakkaren har noe å skjule. Slik hets som de uføre får bare her på KG, regner jeg med at det blir "tipset" over en lav sko av den gemene, nysgjerrige, misunnelige nordmann som "må jobbe" Anonymkode: c9e23...a0c Hvorfor er dette relevant? Ts får ikke noe problemer av at NAV får falske henvendelser om henn. Det er heller personen som sender inn 20 henvendelser til nav som vil få problemer etterhvert. Normale mennesker driver ikke med sånt Anonymkode: c4476...d3d 4
QueenOfTheSidewalk Skrevet 10. januar 2017 #18 Skrevet 10. januar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Link eller forskning på at dette stemmer? Hvordan vet de fleste at dette ikke stemmer? Selv om det ikke stemmer, kan det godt være de gjør det likevel i håp om at NAV skal finne noe, eller at de bare ønsker å lage livet surt for den urettmessige uføretrygdede jævelen av en nabo. Har sett så mye galskap opp gjennom tidene at dette tror jeg forekommer i høy grad. Folk er jo så høye på seg selv og misunnelige på de uføre at det henger jo ikke på greip? Bare se på hva som blir skrevet her inne. Ingen grunn til å tro at ikke dette er et representativt utvalg av folk flest i Norge, vel? Anonymkode: c9e23...a0c Forskning på troll tror jeg ikke finnes, jeg gjorde et tappert forsøk på å roe deg ned. Interessen min går ikke lenger, lykke til. 6
Fru Uperfekt Skrevet 10. januar 2017 #19 Skrevet 10. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg leser stadig vekk enkelte steder at noen har tipset nav om mistanke om misbruk av trygdepenger. Jeg har dog mitt på det rene som 100 % ufør grunnet flere kroniske sykdommer, men allikevel lurer jeg på om det er mulig å få vite om noen har forsøkt seg på å lage problemer for meg. Det finnes jo nok av slike som gjør alt for å ødelegge for andre selv om noen har alt på det rene. Nav har aldri kontaktet meg vedrørende noe slikt, jeg tror derfor at det mest sannsynlig ikke har vært noen episoder. Men kan jeg bare henvende meg til nav og få innblikk i meldesaker om det finnes noen som har forsøkt seg på det mot meg? Jeg vil gjerne vite. Noen som har erfart dette selv? Anonymkode: 5d40c...224 Om de anser meldingen som falsk vil det bli henlagt uten at du får vite noe. I motsatt fall vil du få vite om at du skal vurderes på nytt. Når det kommer til melders identitet så vil du ikke få vite det selv om melder skulle ha meldt deg under sitt eget navn pga NAVs taushetsplikt. 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #20 Skrevet 10. januar 2017 2 minutter siden, Evilposelos skrev: Forskning på troll tror jeg ikke finnes, jeg gjorde et tappert forsøk på å roe deg ned. Interessen min går ikke lenger, lykke til. Og med dette vil du avkrefte at folk ikke melder naboen til NAV bare på pur jævelskap. At det bare er troll og eventyr. Det er godt å høre at du tror så godt om folk, men så uendelig naivt... Anonymkode: c9e23...a0c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå