Grooo Skrevet 3. desember 2004 #1 Skrevet 3. desember 2004 Kjøpte en mango for å bruke den i blenderen sammen med annen frukt. Har aldri forsøkt å skrelle en mango før og det gikk i alle fall ikke bra da jeg forsøkte i sta.. Viste at det var en slik stor sten i den, og skar inn til denne med kniven. Men ikke søren om det gikk å få fine biter, fruktkjøttet satt jo dønn fast til stenen jo... Nå skulle jeg bare knuse den i blenderen så det gjorde ikke noe, men hvordan i granskaugen får man til å dele den opp pent???
Hilde Skrevet 3. desember 2004 #2 Skrevet 3. desember 2004 Fruktkjøttet sitter ganske fast i steinen ja.. Jeg skjærer langs stenen så godt det lar seg gjøre, så jeg sitter igjen med to "fileter" og en stein. Steinen gir jeg til sambo, som spiser av fruktjøttet, og de to filetene skjærer jeg på kryss og tvers, men ikke gjennom skallet. Så "vrenger" jeg de, og det er bare å spise en og en mangokube. *sluuurp*
Grooo Skrevet 3. desember 2004 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2004 Hm... Kanskje det går bedre neste gang, da vet jeg jo i alle fall hvordan denne stenen ser ut og hvor stor den er og sånn *ler* Ble i alle fall kjempegod smoothie med mango i
Gjest Catwoman Skrevet 4. desember 2004 #4 Skrevet 4. desember 2004 Mango er veldig vanskleig å skrelle, jeg gjør som regel sånn som Newt sa, bare at jeg gnager det som er på steinen selv Men husk at når mangoen er moden så skal en være litt bløtt, du skal kunne klemme på den. Er den helt hard, er den ikke moden og du bør velge en annen.
Gjest Anonymous Skrevet 4. desember 2004 #5 Skrevet 4. desember 2004 og hvis du har anledning - smak på de gule pakistanske mangoene! De er søtere enn de vanlige, og når de er passe modne er de helt utrolig gode (synes jeg, da. bør i hvert fall prøve) Avhengig av hvordan jeg har tenkt å spise mangoen skreller jeg av skallet på deler av frukten, feks med potetskreller, evt liten skarp kniv. Og så "høvler" jeg skiver innover i passe tykkelser. eller skjærer bredere fileter som beskrevet over her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå