Gå til innhold

Ferie alene - noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å ta meg noen dager alene til sommeren. Noen bra steder? Kan godt være innenfor landets grenser eller i Danmark eller Sverige. Utlandet for øvrig er også aktuelt. Tips mottas med takk.

Anonymkode: dd659...789

Skrevet

Stockholm er på sommeren er virkelig å anbefale 

Anonymkode: b8d39...073

Skrevet

Hva liker du å gjøre? Sol og varme, storby og shopping, fjell og natur?

Skrevet

Kommer jo _veldig_ an på hva du er interessert i da, men både Stockholm og Berlin er kjempeflotte byer som både byr på kulturtilbud og omgivelser som er litt annerledes det vi har her i landet, samtidig som at de ikke er spesielt langt unna eller altfor dyre.

Gjest Overrasket
Skrevet

En av de beste turene jeg har tatt alene var da jeg fløy inn til en europeisk hovedstad, fløy videre til en annen europeisk hovedstad, deretter til en tredje hovedstad og til slutt hjem igjen. Jeg tar ikke slike turer nå lenger fordi jeg reiser mye mer miljøbevisst, altså at jeg prøver å fly mye mindre/sjeldnere og heller oppholder meg lengre eller tar tog og buss, men det var en opplevelse. 

Skrevet

Jeg var på sydenferie alene en gang, og det er en av mine mest behagelige ferieturer! Men som flere nevner her, spørs det jo helt på hva slags ferie du er ute etter; avslapping, shopping eller opplevelser? 

• Liker 1
Skrevet

Det kommer også litt an på hvilken type du er. Trives du alene? Liker du å ha folk rundt deg? Liker du å slappe av eller er du litt mer rastløs av deg?

Skrevet

Jeg har reist alene til Tenerife og Roma, og må si at Roma var best. Roma er så vakker og du kan lett spasere og utforske byen i ditt eget tempo. Om jeg skulle reise alene igjen så hadde det nok vært en øy i Hellas, bare koble helt ut. Om jeg skulle reist alene i Norge så hadde jeg nok dratt til lofoten, det er så flott der. Når jeg har reist alene er det mange folk som ikke forstår hvorfor, men det er så godt å reise alene. 😊 Håper du finner ut av det! Vurderer også en liten reise alene i perioden før eksamen, bare ligge på stranda å lese... 😊 

Anonymkode: a27f1...903

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville reist til Italia! F.eks fly til Roma også reise videre med tog til Firenze, Piza og Venezia. Avslappende, men masse og se og gjøre, trivelige folk og god mat(og bra vær!)

Anonymkode: 4ca80...a0a

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for tulle-innlegg.

Frk.K, mod.

Skrevet

Gå fra hytte til hytte på fjellet. Jotunheimen eller Rondane f.eks.

"Interrail" i Tyskland eller Sveits. Berlin eller en annen storby. Kanskje bare en øy i Hellas eller en liten by i Italia, Amalfikysten. Og bare ligge på stranda?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...