Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve å holde dette ryddig, men veldig oppgitt! 

Jeg jobber på en resturant, hvor jeg egentlig føler jeg ikke har så mye å komme med i min egen arbeidssituasjon. Er fulltidsservitør uten tariffavtale (meldt meg inn i forbund i kveld!) men ligger først og fremst LANGT under tariff. 148 i timen, når tariff ligger på 163. I tillegg har vi et par langtidssykemeldte som gjør jeg må jobbe dobbeltvakt og havner over 35,5 t i uken (servitør m natt og helgearbeid som er vår "fulle uke"). Hadde det ikke vært for at jeg stilte opp på huet og rævva, hadde nok ikke restauranten godt rundt før og i julebordsesong. Men føler jeg ikke blir tatt seriøst. Hadde en gjest som oppførte seg ordentlig stygt, og ga beskjed til min ne sjef om at dette godtok jeg ikke. Hadde da gått på en smell mens han var tilstedet under smellen. Dette fikk jeg støtte for av sjef 1. Men sjef 2. Mottok klage, og la ALL skyld på meg. Virket som at han var enig om at jeg var tidenes værste servitør uten noe medfølelse for andre mennesker overhodet. (Jeg elsker yrket mitt fordi jeg elsker å glede andre med gode opplevelser, og får stort sett bare gode tilbakemeldinger!) det toppet seg når jeg så at min sjef ikke hadde betalt meg når jeg var sykemeldt i desember med influensa, hvor jeg selv avbrøt sykemelding når jeg ikke var smittefarlig lenger, men fremdeles dårlig så han skulle slippe å stenge. Føler meg så ekstremt dårlig behandlet! Skal jeg godta og gi faen? Eller evt koble inn sjef 1 og be han ta seg samtale med sjef 2? Skulle visst få en "hard smekk" i følge mailen sendt til klager av sjef 2. 

Anonymkode: 4c6cd...4ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen i klubben til de som ikke føler at sjef blir tatt på alvor. Vurderer selv ny karriere nå. Min erfaring er at man ironisk nok ikke lenger tas på alvor hvis man står på huet og ræva for å dekke inn for andre som er fraværende (pga. sykdom, syke barn, annen permisjon etc.). I begynnelsen så er det en overfladisk glede over den ekstra innsatsen, men etterhvert blir den tatt som en selvfølge.

Slutt er mitt råd, og la de seile sin egen sjø.

Anonymkode: 27148...557

Skrevet (endret)

Been there. Hele bransjen er giftig og ekstremt utakknemlig. Er merkverdig mange dårlige ledere og fæl behandling/utnyttelse av de ansatte. Det blir heller aldri bedre, anbefaler deg å finne en helt annen karriere! Dessverre :icon_frown:

Endret av Nappetass1
Fail ftw

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...