Gå til innhold

God venn fikk thaidame jeg blir kvalm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Kjenner meg litt kvalm her jeg sitter. En god kompis av meg i 45 årene har skaffa seg en dame i Thailand. Hun er kanskje 19-20 år. Jeg blir kvalm av han. Vi har kjent hverandre lenge og jeg er så skuffa over valget hans. Hva har han til felles med en 19 åring? Hun er fattig og med to unger. Sitter her å vurderer om vi kan være venner. Andre som har opplevd no sånt? Mener at de velfødde mennene her bør holde seg for god til å utnytte så unge damer. Nei, jeg tror ikke vi kan være venner lengre.

Anonymkode: bd9e6...611

• Liker 29
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår deg. Jeg synes det er helt greit å finne tonen med noen under et utenlandsopphold, selv om det skulle være Thailand, men dette med å plukke seg opp en ung jente med barn som åpenbart har en økonomisk nytteverdi av dette er helt grøsselig. Jeg forstår at noen menn er desperate, men det går en grense. 

Anonymkode: 49056...3d1

• Liker 37
Skrevet

Er enig, synes det kvinnesynet er kvalmt at man bare skal kjøpe med seg en ung dame fra utlandet. Burde bli snakka om mye mer, men det er jo ikke noen som sier noe. 

Anonymkode: 49b07...ee0

• Liker 17
Skrevet

Hva skal jeg si liksom? Jeg kan jo ikke gjøre noe med valgene hans. Nå sier jo han at de er forelsket i hverandre, men jeg tror hun bare utnytter han. Har ikke akkurat sympati for han når han egentlig i grunn gjør det samme. Det får være opp til han, men det er ekkelt og jeg vil ikke henge med han lengre. Føler vi sklir veldig fra hverandre i verdisyn. Enig i at dette bør bli snakket om. Synes vi er flinke til å snakke om om innvandrere som tvangsgifter, men jeg ser oss selv litt i døren nå :P 

• Liker 9
Skrevet

Hvordan har du oppfattet kvinnesynet hans før dette? Det viktigste er jo at de begge trives, og har grunnleggende respekt for hverandre.

• Liker 7
Skrevet

Nei jeg mener ikke at du skal si noen til han, synes bare folk burde begynne å skrive leserinnlegg om det eller ett eller annet for å påvirke holdningene til Norske menn.. 

• Liker 2
Skrevet

Men altså, hva vet du om han har "kjøpt" henne eller ikke?

Jeg forstår hva du mener, og jeg kan nok helle mot det samme av og til. Men hvis man tenker over det er alt her i livet en eller annen form for byttehandel. Det høres kanskje fælt ut, men det er nå sånn det er. Vi blir kanskje sammen med noen fordi vi trenger trygghet, nærhet, har ikke lyst til å være alene, lyst til å ha noen å dele det økonomiske med. Osv osv. Kan være små og store ting.

Kanskje vennen din er fryktelig ensom. Kanskje han har veldig lyst på en egen familie, noen å bli gammel med. Den nye dama har det sikkert veldig tøft, og har lyst til å ha noen som kan ta vare på henne og barna.

Jeg tror kanskje (kanskje!) hun ser litt annerledes på det enn vi gjør. Det er ikke alle her i verden som først og fremst tenker kjærlighet når en skal gifte seg, ofte er det praktiske ting som avgjør. 

Jeg for min del ville tatt stilling til denne vennen min ut fra hvordan han behandlet henne og barna. Hadde han behandlet henne som en vaskedame og sex-dukke, så hadde jeg nok tatt avstand ja. Men det kan jo like gjerne hende at han er snill og god mot henne. At hun er det samme mot han. Så oppstår det kanskje kjærlighet etter hvert. Ja, en annen type kjærlighet enn vi er vant til, men allikevel.

Han er vel vennen din for en grunn. Jeg ville ikke dømt han så hardt. Men jeg forstår at du reagerer på alderen, det er noe annet enn at hun er en "thai-kone". Men hun har allerede to barn, og dette og oppveksten har vel kanskje gjort henne mer moden enn norske jenter på den alderen.

• Liker 26
Skrevet

Han har sikkert ikke lyst til å være venn med en som blir kvalm av han så er jo bare å kutte han ut med god samvittighet. 

Anonymkode: 62c20...5cd

• Liker 2
Skrevet

For meg viser det et kvinnesyn som ikke er interessant for meg å ha rundt meg. Kjenner to som er gift med thai-kvinner, men dette er kvinner på deres egen alder! Altså noe helt annet.

Denne mannen hadde jeg kuttet ut som venn.

Anonymkode: 457ec...479

• Liker 9
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Kjenner meg litt kvalm her jeg sitter. En god kompis av meg i 45 årene har skaffa seg en dame i Thailand. Hun er kanskje 19-20 år. Jeg blir kvalm av han. Vi har kjent hverandre lenge og jeg er så skuffa over valget hans. Hva har han til felles med en 19 åring? Hun er fattig og med to unger. Sitter her å vurderer om vi kan være venner. Andre som har opplevd no sånt? Mener at de velfødde mennene her bør holde seg for god til å utnytte så unge damer. Nei, jeg tror ikke vi kan være venner lengre.

utnytte unge thai damer ? altså hun er jo kun sammen med han for den økonomiske biten og for å få botillatelse i norge. han er sammen med henne for sex.....dvs det vanlige dillemaet...men utnytter damer for sex...damer utnytter mernn for penger. slik har det vært med thaidamer lenge. og ja jeg og syns det er ekkelt. men å si at det kun er han som utnytter henne blir feil

• Liker 11
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal jeg si liksom? Jeg kan jo ikke gjøre noe med valgene hans. Nå sier jo han at de er forelsket i hverandre, men jeg tror hun bare utnytter han. Har ikke akkurat sympati for han når han egentlig i grunn gjør det samme. Det får være opp til han, men det er ekkelt og jeg vil ikke henge med han lengre. Føler vi sklir veldig fra hverandre i verdisyn. Enig i at dette bør bli snakket om. Synes vi er flinke til å snakke om om innvandrere som tvangsgifter, men jeg ser oss selv litt i døren nå :P 

hvor gammel er du ?

Skrevet

Han er duden som hele tiden klager på innvandrere og så finner han seg en innvandrer selv. Jeg fatter det ikke. Jeg er ikke superglad for alt ved innvandring jeg heller, men det er ganske dobbeltmoralsk av han. Hun er like brun som en indisk jente så en skeptiker som han burde kanskje holdt seg til en nordmann, men hva vet jeg? Kanskje det virkelig er kjærlighet? Du der oppe -Lykke- skrev et tankevekkende innlegg. Har egentlig ikke mer å skrive. Må nesten se dette litt an. Kan nok ikke droppe han sånn, kanskje det er best jeg er der som en god venn, men kan si i fra hvis han er sleip mot henne. Det er liksom det jeg frykter også... 

Skrevet
7 minutter siden, -lykke- skrev:

Men altså, hva vet du om han har "kjøpt" henne eller ikke?

Han hørt at i den Thailandske kulturen så får foreldrene til jenta betalt av mannen når hun skal giftes bort. Så mulig foreldra har blitt betalt en del, og hun får også økonomiske goder. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, brownbrown skrev:

hvor gammel er du ?

45 årene jeg også.

Skrevet
6 minutter siden, brownbrown skrev:

utnytte unge thai damer ? altså hun er jo kun sammen med han for den økonomiske biten og for å få botillatelse i norge. han er sammen med henne for sex.....dvs det vanlige dillemaet...men utnytter damer for sex...damer utnytter mernn for penger. slik har det vært med thaidamer lenge. og ja jeg og syns det er ekkelt. men å si at det kun er han som utnytter henne blir feil

Det blir jo som å være hore på fulltid? Tror du virkelig det er et bra liv? Og hun har i tillegg barn..

Det har skjedd minst 2 drap i disse ekteskapene i Norge som jeg kommer på, og jeg tror det er en god grunn til det.. 

• Liker 5
Skrevet

Utrolig mye rart folk blir kvalme av for tida, det være seg (kjapp googling her) KrFs asylpolitikk, rike ungdommer, glamourbilder, at gravlunden brukes som luftegård, at det finnes et demokratisk land i Midtøsten, av fyren en sitter ved siden av på flyet, at datteren blir kontaktet av en fremmed person, av VG, søndagsåpne butikker, jenter, valpekasting, å høre på LO, koordinert dumskap, julehysteri, Elverum og nå kvinner fra Thailand. Begynner nesten å lure på om det er et folkehelseproblem.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er duden som hele tiden klager på innvandrere og så finner han seg en innvandrer selv. Jeg fatter det ikke. Jeg er ikke superglad for alt ved innvandring jeg heller, men det er ganske dobbeltmoralsk av han. Hun er like brun som en indisk jente så en skeptiker som han burde kanskje holdt seg til en nordmann, men hva vet jeg? Kanskje det virkelig er kjærlighet? Du der oppe -Lykke- skrev et tankevekkende innlegg. Har egentlig ikke mer å skrive. Må nesten se dette litt an. Kan nok ikke droppe han sånn, kanskje det er best jeg er der som en god venn, men kan si i fra hvis han er sleip mot henne. Det er liksom det jeg frykter også... 

Ja, jeg vet jo ikke selv. Men ofte har vi jo veldig lett for å se ting kun fra ett (vårt) perspektiv, og ting er jo gjerne litt mer nyansert.

Jeg mener bare at vi ikke skal være så kjappe med å dømme noen nedenom og hjem bare fordi de velger annerledes enn vi selv gjør. Jeg ville som sagt sett an vennskapet ut fra hvordan han behandlet henne. Hun gjør jo dette frivillig, og det er nok ikke sikkert hun har planer om å stikke fra han med en hang hun får statsborgerskap heller. Alt dette er jo ting vi egentlig ikke kan vite noe om.

• Liker 1
Skrevet

Jeg forventet bare litt bedre av han. Trodde han var såpass oppegående kar nok til å holde seg unna en dame som er nesten like gammel som datteren hans. 

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han hørt at i den Thailandske kulturen så får foreldrene til jenta betalt av mannen når hun skal giftes bort. Så mulig foreldra har blitt betalt en del, og hun får også økonomiske goder. 

Sånn er det vel i ganske mange kulturer. Ofte er det mer symbolsk også. Betyr ikke at man har direkte solgt ungen sin for det (så lenge datteren er frivillig, mener jeg).

• Liker 3
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis argumentet ditt er at hun er fattig, fordi hun er fra thailand så vet jeg ikke. Har du forsøkt å hjelpe henne? Hvordan mener du dette går ut over deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...