AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #1 Skrevet 10. januar 2017 Jeg har alt for lenge levd på daglig inntak av 100 g freia melkesjokolade. Men nå er det over.😝 Men jeg er kronisk sulten. Hva spiser man for å holde seg mett og for å holde vekta stabil? Legen var det lite hjelp i på det planet😇 vanligvis har jeg spist 2 brødskiver og middag + 100 g sjokolade eller 5 brødskiver + sjokoladen. Men nå holder det ikke lenger, så jeg må tilføre noe mer til kosten og vil da gjerne ha noe som metter en stund, spesielt til kveldsmat så jeg ikke våkner sulten. Havre, blomkål, løksorter, ost/noen meieri sorter og rød/rosa fisk er utelukket pga intoleranse. Må tilføye at dette ikke er noen slankeråd, bare en holde seg mett tråd, når minsker på kaloriene.. Anonymkode: aa525...aef
Gjest Cyrus Skrevet 10. januar 2017 #2 Skrevet 10. januar 2017 Proteinshake av kasein er mettende. Ellers er mandler en utmerket erstatter for sjokolade, da de inneholder magnesium som jo er det kroppen din egentlig vil ha når munnen din vil ha sjokolade.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #3 Skrevet 10. januar 2017 Spis hvertfall 3 ganger om dagen, ikke mindre enn det. Så ha et ekstra måltid. Kan f.eks være en salat med kyllig el. bønner el. linser.. Anonymkode: e4901...8d9 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #5 Skrevet 10. januar 2017 1 knekkebrød med godt pålegg og litt frukt. Anonymkode: 7f036...b23 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #6 Skrevet 10. januar 2017 Jeg blir også av en eller annen grunn veldig mett av egg. Vet ikke om du gjør det. I tilfelle lag deg en omelett med litt salat ved siden av. Anonymkode: 7f036...b23 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #7 Skrevet 10. januar 2017 I dag har jeg spist 3 måltider + et mellommåltid og er fortsatt like sulten 2 skiver med syltetøy (moste jordbær), god porsjon middag (potetstappe, løtesaus og kjøttboller) og 2 skiver med banan, samt en banan innimellom. Kokt egg kan jeg prøve, men av en eller annen grunn fungerer ikke omelett for hodet.. (sliter med migerene som kommer av visse lukter) knekkebrød skal og testes, hvilket anbefales da? Er vanlig frokostknekkebrød OK? Og hva regnes som godt pålegg? spiser vanligvis makrell i tomat med agurk på til kveldskivene mandler skal og testes, og frukt spiser jeg litt av innimellom men føler ikke det metter noe. Anonymkode: aa525...aef 1
Gjest Zeitgeist Skrevet 10. januar 2017 #8 Skrevet 10. januar 2017 Hvis det sjokoladen du savner, så kan du lage kakao. Bruk kakao (vanlig bakekakao, ikke Nesquick, Oboy e.l.), helmelk, en liten pris salt, og søt med stevia/sukrin. Jeg bruker også å ha i litt kanel, kardemomme, allehånde, eller nellik alt ettersom hva jeg har lyst på der og da. Hos meg stagger denne kakaoen søtsuget, uten at jeg får i meg masse unødvendig sukker. Jeg foretrekker de vanlige rugknekkebrødene fra Wasa. De gir magen mer å arbeide med enn de lyse frokostknekkebrødene. Har på det meste som på brødskiver - avocado, kjøttpålegg, makrell i tomat, kokt egg i skiver (nydelig på Rugsprø), kvarg/kesam med paprika eller karse, +++. Hvis du liker havregrøt, så er jo det mettende. Og i stedet for sukker, kan du bruke raspet eple/pære som søtning. Annet snacks: Mandler - som allerede nevnt -, bær, grønnsaker (gulrøtter, kålrabi, knutekål, stangselleri, paprika, reddiker, agurk osv. Lag en enkel dipp med rømme/creme fraiche/kesam og ulike urter. Forøvrig er det ofte slik at man føler seg sulten men er faktisk tørst. Så når sultfølelsen melder seg, kan det være lurt å drikke et stort glass vann og så vente 15-20 minutter for å se om du fortsatt er sulten.
Pringle Skrevet 10. januar 2017 #9 Skrevet 10. januar 2017 Du trenger ikke bytte sjokoladen ut med noe spesielt, bare bytt den ut med mat. Og unngå det du ikke tåler. Du vil antakeligvis oppdage at du holder deg mett uten å trenge å tenke på det, når du bytter ut sjokoladen med mat, og spesielt hvis du spiser litt forskjellig (ikke bare brødskiver). Hvis du ikke skal ned i vekt, skal du ikke spise færre kalorier. Forslag til hva du kan spise: Hvete, ris, rug, bygg, mais, poteter, søtpotet. Gulrot, kålrot?, brokkoli?, salat?, rødbeter, agurk, sukkererter, squash, paprika, sopp, erter, grønne bønner, spinat. Frukt og bær. Tørket frukt. Kjøtt - svin, kylling, kalkun, okse, lam. Fisk - torsk, sei, makrell, sild. Nøtter og frø - peanøtter, mandler, pistasjnøtter, valnøtter, sesamfrø. Egg, linser og bønner.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #10 Skrevet 11. januar 2017 Takk for svar dere, da skal jeg teste litt ut👌🏻 Kjenner det er hakket demotiverende å gå rundt kronisk trøtt, sulten, sliten og med sukker-abstinenser men regner med det går over om noen uker😂 Anonymkode: aa525...aef
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #11 Skrevet 11. januar 2017 Nøtter og yoghurt. Gulerøtter og frukt/bær Anonymkode: ca032...2be
Aamu Skrevet 13. januar 2017 #12 Skrevet 13. januar 2017 Jeg erstattet det med annet, sukkerholdig Men hvis du skal kutte ut alt sukker, så synes jeg rug metter godt. F.eks rugsprø med havre.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #15 Skrevet 13. januar 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nicecream Anonymkode: bd4f2...e2c Enig 1-2 fryste bananer + 1 ss usukret kakaopulver i foodprocessor eller blender Anonymkode: 4180a...92f
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #16 Skrevet 13. januar 2017 På 10.1.2017 den 1.32, Svinepels skrev: Proteinshake av kasein er mettende. Ellers er mandler en utmerket erstatter for sjokolade, da de inneholder magnesium som jo er det kroppen din egentlig vil ha når munnen din vil ha sjokolade. Hvor får man tak i sånn type proteinshake? Anonymkode: 3a590...861
Gjest Cyrus Skrevet 13. januar 2017 #17 Skrevet 13. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor får man tak i sånn type proteinshake? Anonymkode: 3a590...861 Overalt der de selger proteinshake.
applestories Skrevet 13. januar 2017 #18 Skrevet 13. januar 2017 Jeg blir irriterende mett av kesam (lime er god) med frukt, granola eller lignende om kvelden. Irriterende fordi hodet fortsatt vet at sjokolade er veldig godt, men kroppen er mett og har ikke lyst på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå