AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #1 Skrevet 9. januar 2017 Jeg har sosial angst,men er klar over at mange kan slite med dette. Lurer på hva jeg kan gjøre for å takle det på en god måte? Sliter veldig med det, og lurer på om noen har noen gode råd til meg? Anonymkode: b5d07...ac5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #2 Skrevet 9. januar 2017 Valium eller betablokker Anonymkode: bb465...cfd 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #3 Skrevet 9. januar 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Valium eller betablokker Anonymkode: bb465...cfd Dårlig svar. Visualiser deg rommet, forbered deg godt. Anonymkode: 34cb1...e3a 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #4 Skrevet 9. januar 2017 Det viktigste for meg er mental forberedelse, opp til en uke i forveien. Andre mulige stresselementer som eksamenslokale, klær og annet praktisk bør være klarlagt i god tid før eksamensdagen. Jeg opplever muntlige eksamener som veldig intense, både på grunn av selve eksamenssituasjonen og alle de andre medstudentene. Nå vet jeg ikke om det sistnevnte er gjeldende for deg. Når alt kommer til alt må man bare tvinge seg gjennom det. En mirakelformel eksisterer nok ikke dessverre. Anonymkode: a27a6...a58 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #5 Skrevet 9. januar 2017 Gå i speilet rett før eksamen/fremlegget, strekk opp armene dine, smil skikkelig til deg selv og si til deg selv at dette går fint! "Jeg er best!" "I can do it!" osv. Hør gjerne også på Michael Bublé - Feeling good eller en annen feel-good sang du liker i speilet, dans og syng litt mens du lytter til teksten i musikken. Og ellers, utfordre deg selv sakte men sikkert. Og tenk på: Hva er det verste som kan skje? Bagatelliser det. Så hva at du blir nervøs? Det er ikke farlig, det er det veldig mange som blir. Og DET GÅR OVER! Og tenk så deilig når du har gjennomført det - for en mestringsfølelse! Jeg heier på deg! Hilsen jente som har kommet seg ut av angsten (så og si hvertfall). Anonymkode: 14570...2f0 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #6 Skrevet 10. januar 2017 Den beste måten å takle muntlige presentasjoner er å lese stoffet grundig. Om du har opparbeidet deg mye kunnskap innen det du skal snakke om så vil du føle deg selvsikker og i stand til å besvare spørsmål til slutt uten problemer. Anonymkode: 37724...b63 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå