AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #1 Skrevet 9. januar 2017 Jeg synes ofte det kan være litt flaut dersom jeg treffer folk jeg har møtt en til to ganger før og disse ikke husker meg, eller at jeg f.eks. treffer gamle kjente som jeg ikke har hatt kontakt med på flere år, men som jeg føler jeg vet litt for mye om, feks. gjennom facebook. Derfor bruker jeg ofte ikke å avsløre at jeg husker vedkommende selv, eller at jeg vet ting om folk som de har lagt ut på fb, eller som jeg har hørt gjennom andre. Er det flere som gjør dette? Noen ganger hender det at folk (gjerne etter litt promille) avslører at de husker meg også, eller at de har fått med seg ting fra livet mitt som de må ha hørt via andre eller snoket på sosiale medier for å finne ut av, og dette har fått meg til å tenke på om vi egentlig er en nasjon av skap-snokere som går rundt og later som vi ikke husker folk, og forsøker å gi inntrykk av at vi vet mindre om andre enn vi gjør i frykt for å dumme oss ut? Anonymkode: 19c4d...4de
Gjest gjesteniluka Skrevet 9. januar 2017 #2 Skrevet 9. januar 2017 Jeg gidder ikke å late som. Det har hendt jeg har truffe på noen med ansikter som har virket kjent, men ikke husket hvem det var før lenge etterpå. Og hvorfor skal det være flaut å gå forbi noen jeg ikke har hatt noe kontakt med på mange år? Ingen er forpliktet til å stoppe opp og snakke når det ikke er noen kontakt eller interesse for å ha kontakt i det daglige livet.
fuglekvitter__ Skrevet 10. januar 2017 #3 Skrevet 10. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ofte det kan være litt flaut dersom jeg treffer folk jeg har møtt en til to ganger før og disse ikke husker meg, eller at jeg f.eks. treffer gamle kjente som jeg ikke har hatt kontakt med på flere år, men som jeg føler jeg vet litt for mye om, feks. gjennom facebook. Derfor bruker jeg ofte ikke å avsløre at jeg husker vedkommende selv, eller at jeg vet ting om folk som de har lagt ut på fb, eller som jeg har hørt gjennom andre. Er det flere som gjør dette? Noen ganger hender det at folk (gjerne etter litt promille) avslører at de husker meg også, eller at de har fått med seg ting fra livet mitt som de må ha hørt via andre eller snoket på sosiale medier for å finne ut av, og dette har fått meg til å tenke på om vi egentlig er en nasjon av skap-snokere som går rundt og later som vi ikke husker folk, og forsøker å gi inntrykk av at vi vet mindre om andre enn vi gjør i frykt for å dumme oss ut? Anonymkode: 19c4d...4de Nei...
fuglekvitter__ Skrevet 10. januar 2017 #4 Skrevet 10. januar 2017 2 timer siden, Solsikk skrev: Jeg gidder ikke å late som. Det har hendt jeg har truffe på noen med ansikter som har virket kjent, men ikke husket hvem det var før lenge etterpå. Og hvorfor skal det være flaut å gå forbi noen jeg ikke har hatt noe kontakt med på mange år? Ingen er forpliktet til å stoppe opp og snakke når det ikke er noen kontakt eller interesse for å ha kontakt i det daglige livet. Nei, det er sant det. Flaut... nei jeg syntes ikke det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå