Gå til innhold

Dere andre som blir trøtt av allergitabletter (cetirizin f.eks)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg får cetirizin på resept av legen og må for tiden ta den hver dag. Jeg tar den om kvelden fordi jeg blir så trøtt av den. Men det jeg synes er så veldig rart er at jeg sliter skikkelig med å stå opp morgenen etter også. Jeg kommer meg rett og slett ikke opp før kl 09:30-10 (med mindre jeg MÅ opp fordi det er forelesning) og da må jeg tvinge meg opp av senga. Så kvikner jeg da til i 3-4 tiden på dagen :P 

Er det vanlig å være trøtt i så mange timer etter man har tatt den? 

Anonymkode: 4b8df...43e

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg blir utrolig trøtt av den og. Spør legen om aerius, det er en nyere type antihistamin og man skal visstnok bli mindre trøtt av den (har ikke testet det ordentlig siden rett etter jeg fikk den fant de ut at jeg ikke hadde allergi likevel, men :p) 

Anonymkode: 8756c...e2d

• Liker 1
AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får cetirizin på resept av legen og må for tiden ta den hver dag. Jeg tar den om kvelden fordi jeg blir så trøtt av den. Men det jeg synes er så veldig rart er at jeg sliter skikkelig med å stå opp morgenen etter også. Jeg kommer meg rett og slett ikke opp før kl 09:30-10 (med mindre jeg MÅ opp fordi det er forelesning) og da må jeg tvinge meg opp av senga. Så kvikner jeg da til i 3-4 tiden på dagen :P 

Er det vanlig å være trøtt i så mange timer etter man har tatt den? 

Det er ikke vanlig å bli trøtt av allergitabletter av nyere type. Menmå bli trøtt av allergi er både vanlig og noe de fleste er kjent med, enten de bruker allergitabletter mot sin allergi eller lar tablettene ligge. 

Du bør forhøre deg med legen din om du kan få bytte til et annet merke med et annet virkestoff, for å se om dette gjør noen forskjell i kroppen din. Du bør og undersøke om du utsettes for noe annet som gir deg trøtthet, for eksempel fukt/mugg i bolig eller andre steder du oppholder deg. Sick building syndrom innebærer trøtthet slik du  eskriver. Der hjelper det ikke med allergitabletter. 

Anonymkode: 0ed56...5ab

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke vanlig å bli trøtt av allergitabletter av nyere type. Menmå bli trøtt av allergi er både vanlig og noe de fleste er kjent med, enten de bruker allergitabletter mot sin allergi eller lar tablettene ligge. 

Du bør forhøre deg med legen din om du kan få bytte til et annet merke med et annet virkestoff, for å se om dette gjør noen forskjell i kroppen din. Du bør og undersøke om du utsettes for noe annet som gir deg trøtthet, for eksempel fukt/mugg i bolig eller andre steder du oppholder deg. Sick building syndrom innebærer trøtthet slik du  eskriver. Der hjelper det ikke med allergitabletter. 

Anonymkode: 0ed56...5ab

Det er vanlig å bli trøtt av cetirizin. Les pakningsvedlegget hvis du er uenig. 

Jeg vet det er cetirizinen som gjør meg trøtt ;) For jeg blir bare trøtt når jeg tar den. Uansett er det også vanlig at mange får allergitabletter i stedet for innsovningstablett selv om de ikke har allergier, så ja, det er vanlig å få denne bivirkningen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...