Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2004 #1 Del Skrevet 3. desember 2004 Noen her inne som har peiling på hvor mye det koster å få laget to tenner. Jeg har to jeksler som er borte, den ene har jeg trukket og den andre knakk jeg nå nettopp :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Windy Skrevet 3. desember 2004 #2 Del Skrevet 3. desember 2004 Hvis det er krone du snakker om så betalte jeg 4500 første gangen. Nå skal jeg ha to (i mitt forsvar - måtte fjerne amalgamfyllinger ) til, og nå må jeg plutselig "bare" betale 4-5000 for begge. Men noen tusenlapper ja, dyrt er det ;( Knakk en tann jeg også, antydning til panikk da vet jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2004 #3 Del Skrevet 3. desember 2004 Kan de sette krone der hvor tanna er trukke, eller må de ha noe av tanna til å feste krona i. Ja jeg har rimelig panikk her, ikke noe gøy å være tannlaus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 3. desember 2004 #4 Del Skrevet 3. desember 2004 Hvis det er den bakerste tanna du har trukket kan du ikke sette inn krone, da må du eventuelt inn med implantat (det er dyyyyrt). Men hvis tanna du har trukket er mellom to andre tenner kan du sette inn ei bro. Vet ikke prisene på dette, varierer mye, men er nok forholdsvis dyrt. Ta en telefon til ulike tannelger du og spør om priser på kroner/broer. De skal ha fast pris Og forresten, dersom det er lite igjen av tanna som knakk, er det mulig tannlegen må sette inn stift for å få nok feste til tanna, dvs mer utgifter... :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snart-tannløs Skrevet 3. desember 2004 #5 Del Skrevet 3. desember 2004 Jeg syns dette er skrekkelig. Hvorfor dekker ikke Staten tannlegeutgifter slik at folk skal få råd til å klare å tygge maten sin?? Kroppslige plager dekkes til en viss grad javisst men er ikke tennene en del av kroppen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 3. desember 2004 #6 Del Skrevet 3. desember 2004 Helt enig gjest! Munnen er jo en del av kroppen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoegal Skrevet 3. desember 2004 #7 Del Skrevet 3. desember 2004 Hvis du bor i oslo eller i nærheten, og kan vente litt, kan du få fikset tennene dine på tannlegehøgskolen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Windy Skrevet 4. desember 2004 #8 Del Skrevet 4. desember 2004 Og forresten, dersom det er lite igjen av tanna som knakk, er det mulig tannlegen må sette inn stift for å få nok feste til tanna, dvs mer utgifter... :-( Ah, det er nok grunnen til at det var så dyrt for meg første gangen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå