Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lenge lurt litt på hvordan det faktisk er å jobbe som personlig assistent / BPA ved siden av studiene, og vil gjerne høre litt erfaringer fra andre.

Vet at jobben vil variere i stor grad avhengig av hvilken person man er assistent for, men på et generelt nivå, hvordan er jobben? Noen tips/triks eller ting man bør være klar over?

Det eneste som egentlig bekymrer meg (om som jeg vet er barnslig å bekymre seg for) er stell og hygiene, det å måtte dusje andre og tørke både det ene og det andre. Er dette noe man bare vender seg til?

Anonymkode: e60ab...6eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har lenge lurt litt på hvordan det faktisk er å jobbe som personlig assistent / BPA ved siden av studiene, og vil gjerne høre litt erfaringer fra andre.

Vet at jobben vil variere i stor grad avhengig av hvilken person man er assistent for, men på et generelt nivå, hvordan er jobben? Noen tips/triks eller ting man bør være klar over?

Det eneste som egentlig bekymrer meg (om som jeg vet er barnslig å bekymre seg for) er stell og hygiene, det å måtte dusje andre og tørke både det ene og det andre. Er dette noe man bare vender seg til?

Du må være tilgjengelig på svært irriterende tidspunkt. Om du vil gjøre det bra mens du studerer så bør du finne en annen deltidsjobb.

Anonymkode: 33da0...68d

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må være tilgjengelig på svært irriterende tidspunkt. Om du vil gjøre det bra mens du studerer så bør du finne en annen deltidsjobb.

Anonymkode: 33da0...68d

Hva om man får avklart en fast arbeidsplan på f.eks. 3 timer hver annen dag eller noe slikt?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke tåler personlig stell burde du finne deg noe annet, det er ofte det mange trenger hjelp til på morgen eller kveld, eventuelt bare hjelp til dusj. Noen ryggmargsskadde trenger hjelp med å få ut avføringen. Det er utrolig mye forskjellige gjøremål i løpet av en vakt og kommer helt ann på hva arbeidslederen din vil du skal gjøre. Du må være 'på' (var det riktig gåseøyne dere språknazier?) sosialt sett hele tiden, du kan ikke ha en dårlig dag på jobb selv om brukeren har det. 

Anonymkode: a5bf7...4ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...