AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #1 Skrevet 9. januar 2017 Okey, jeg trenger klestips! Jeg har falt inn i et elendig spor og kler meg mest i turtøy. Greit nok at jeg er mye på tur, men herregud.. Ikke aner jeg hva som er mote heller. Det passer seg sjelden med kjoler og skjørt i hverdagen. Bukser, jeans, overdeler, jakker sko, tilbehør... Hva, hvor? Fortrinnsvis lave sko, det finnes vel pene sko som også er lave? Eller? Jeez, håpløst! Anonymkode: 330ce...860 1
Nappetass1 Skrevet 9. januar 2017 #2 Skrevet 9. januar 2017 Haha! Huff, kjenner meg litt igjen. Plutselig våkner man opp og klør seg litt i hodet. Personlig er jeg glad i jeans, også svarte, dressbukser og chinos. Føler meg vel i skjorter, når det er kaldt foretrekker jeg mye strikk, evt varme cardigans over en pen topp. Kåper med feminine snitt, trenchcoats eller en penere klassisk skinnjakke. Når det kommer til sko er det tricky synes jeg.. glad i sneakers uansett antrekk. Ellers fungerer jo alltid støvletter og skoletter, de uten hæl er like fine som de med! Ellers er jeg nøye med hår og hud. Bruker enkle smykker og vesker. Ja, så.. håper noe av dette var til hjelp! Aller viktigst er det jo at du føler deg komfortabel! 2
Gjest Tigress Skrevet 10. januar 2017 #3 Skrevet 10. januar 2017 Steg 1 er jo å leggje vekk turkleda, då. Kva har du i skapet elles?
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #4 Skrevet 10. januar 2017 Ohlord, fryktelig lite! Det er i hvert fall lite som faktisk passer pr nå, i tillegg har jeg de siste par årene tilbragt en del tid i klær for gravide. Jeg driver og går ned i vekt og mye er allerede for stort og gitt bort, men det jeg har som passer og vil passe noen kilo mindre til er: ett par sorte jeans (type bikbok superflex), to par sorte (tettsittende) "dressbukser", en haug sorte, tykke strømpebukser, tre skjørt som rekker like over knærne (et burgunder, et grått og ett sort), ensfargede bomullsgensere (igjen mørke farger; blå, sort, grønn), et par penere topper i lilla, blått, sort og hvitt. Av yttertøy som ikke er merket med stormberg, bergans osv har jeg EN! jakke Den er marineblå-ish. Så, her er virkelig ikke all verden. Av sko som ikke er fjellsko eller joggesko eier jeg ett par gråbrune wedges (hæl på 4-5 cm, fryktelig behagelige og har hatt dem i mange år), pumps (meen egner seg jo ikke til hverdags) og et par ankelboots med grov hæl, men de er verken behagelige eller mote lengre - såpass har jeg fått med meg. Det er egentlig fryktelig flaut. Jeg har liksom alltid vært så opptatt av å se ordentlig ut, og så fikk man barn og kroppen ble fremmed. I og med at jeg driver og krymper meg selv har jeg ikke lyst til å bruke så mye på en helt ny garderobe (enda), men underveis vil jeg jo ha behov for litt nye klær og jeg vil ta en ny vending. Velkommen til min lille tragedie Anonymkode: 330ce...860
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #5 Skrevet 10. januar 2017 Jeg har veldig feminin stil (skjørt, bluser, kåper), men prøver å få den i en litt sporty retning (jeans, sneakers, enkle gensere ol.). I garderoben min som er hovedsaklig svart, har jeg feks enkle bluser/skjorter (bikbok og dyrere merker), sorte jeans (bikbok, cubus, gina), masse skjørt (trange, korte, lange, løse, fargerike, basisfarger, alt fra butikker som bikbok, gina), fine gensere med detaljer som åpne partier, mesh, perler, paljetter på skuldrene feks. Jeg har masse kjoler også (hovedsaklig fra nelly). Liker tykke strømpebukser eller tette tynne strømpebukser (60 denier). Av sko elsker jeg noen fra skopunkten faktisk (ligner på acne pistols skoletter). Som du ser kjøper jeg mye fra kjedebutikkene - men liker også å unne meg litt dyrere merker (samsø, acne, gestuz etc). Jeg er glad i silke, blonder, fløyel osv. Sarte stoffer. Liker å røffe det litt opp med feks skinnjakke. Skal også unne meg noen kvalitetsjeans når jeg har gått ned de siste kiloene (levis, lee). Kanskje du kan søke på nett etter litt inspirasjon i klesveien. Feks på pinterest er det mye fint å se, søk på street fashion, outfits ol. Kanskje det er noen kjendiser du liker stilen til som du kan følge på sosiale medier? Jeg for min del følger ikke trender slavisk, men kjøper det jeg liker. I hovedtrekk er jeg glad i ensfarget klær med fine/spesielle detaljer. Anonymkode: 21f09...899
Majott Skrevet 11. januar 2017 #6 Skrevet 11. januar 2017 Gå til denne nettbutikken, der er det masse inspirasjon. Lett å finne ut hva slags stil og klær men liker når man ser hele antrekk på en person. https://www.suserisivet.no/antrekk-inspirasjon
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #7 Skrevet 11. januar 2017 På 10.1.2017 den 23.00, AnonymBruker skrev: Jeg har veldig feminin stil (skjørt, bluser, kåper), men prøver å få den i en litt sporty retning (jeans, sneakers, enkle gensere ol.). I garderoben min som er hovedsaklig svart, har jeg feks enkle bluser/skjorter (bikbok og dyrere merker), sorte jeans (bikbok, cubus, gina), masse skjørt (trange, korte, lange, løse, fargerike, basisfarger, alt fra butikker som bikbok, gina), fine gensere med detaljer som åpne partier, mesh, perler, paljetter på skuldrene feks. Jeg har masse kjoler også (hovedsaklig fra nelly). Liker tykke strømpebukser eller tette tynne strømpebukser (60 denier). Av sko elsker jeg noen fra skopunkten faktisk (ligner på acne pistols skoletter). Som du ser kjøper jeg mye fra kjedebutikkene - men liker også å unne meg litt dyrere merker (samsø, acne, gestuz etc). Jeg er glad i silke, blonder, fløyel osv. Sarte stoffer. Liker å røffe det litt opp med feks skinnjakke. Skal også unne meg noen kvalitetsjeans når jeg har gått ned de siste kiloene (levis, lee). Kanskje du kan søke på nett etter litt inspirasjon i klesveien. Feks på pinterest er det mye fint å se, søk på street fashion, outfits ol. Kanskje det er noen kjendiser du liker stilen til som du kan følge på sosiale medier? Jeg for min del følger ikke trender slavisk, men kjøper det jeg liker. I hovedtrekk er jeg glad i ensfarget klær med fine/spesielle detaljer. Anonymkode: 21f09...899 Nei, nei, nei! Hvorfor? Det så så få av oss, ikke forlat oss!! Anonymkode: 3b297...b24 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #8 Skrevet 12. januar 2017 Nå har jeg ikke veldig feminin stil kanskje, siden jeg liker å hente inspirasjon fra herremote også - men min "uniform" er mørke skinny jeans, svarte ankelstøvletter, skjorte (Oxford-skjorter i hvitt og grått er favoritten!) og eventuelt en genser oppå. Skinnjakke om sommeren, ulljakke og skjerf om vinteren. Synes det fungerer hver gang, og får mange komplimenter på det, selv om det sikkert er litt kjedelig for mange. Jeg synes tilbehør er viktig for å se mer gjennomført ut. Enkle sølvsmykker, en fin klokke og veskenog et par solbriller er "must-haves" for meg lykke til med å utvide din stil! Anonymkode: a4547...bf9
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #9 Skrevet 12. januar 2017 Jeg foreslår at du driter i hva som er mote og prøver å kle deg etter kroppen din. Det lureste du gjør er å komme deg på shopping og prøve ut masse forskjellige ting for å se hva som ser best ut på deg. Selv vet jeg akkurat hva jeg kan gå i uten å se helt kvadratisk ut, og noen ganger finnes det hauger av ting jeg kler i butikkene mens andre ganger er moten en helt annen plass og jeg finner nesten ingen ting jeg kan bruke. Men et greit utgangspunkt er jeans og skjorte. Har du lange slange bein er skinny jeans ok, mens rette bein eller bootcut over platåsåle er kjempefint på oss som trenger litt høyde. Anonymkode: bdd8f...596 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #10 Skrevet 13. januar 2017 Det kommer helt an på hvordan du er som person også. For eksempel jeg selv er ganske "røff", med tatoveringer, mørkt hår og generelt en mørk stil. Jeg elsker svart og trives kun i mørke farger. Har kun noen få klesplagg i garderoben som er lilla eller rødt, da i en mørk nyanse. Kan slå på stortromma med marineblått fordi den fargen kler meg, men det er svært sjeldent. Selv har jeg ikke en spesielt feminin stil, spesielt ikke på sommeren, men på høsten og vinteren har jeg fått kommentarer om at stilen min er ganske feminin til tross for at jeg ellers er ganske røff. Jeg bruker ofte strikkede kjoler på høsten og vinteren, det vil si helt basic kjoler som er tettsittende og fremhever figuren min (brede hofter, store mugger, smal midje og den tralten der, så spiller jo litt på det). Lakker neglene, sminker meg pent, har på et smykke eller et armbånd - alt etter hva som passer, og vips så er man plutselig litt girly. Med ankelstøvletter eller boots og en fin kåpe så har man det gående. I stedet for sneakers til hverdags kan du bruke ankelboots, enten med lav hæl eller høy hæl. En fin kåpe/trenchcoat eller en skinnjakke. Ikke turjakke eller en regnjakke liksom. Men om du ikke føler deg komfortabel i disse klærne så er det jo ikke noe å gå med heller. Jeg hadde aldri følt meg komfortabel i turklær for eksempel, eller hvite klær, eller en blomstrete sommerkjole på sommeren. Man må finne klærne man liker og føler seg komfortabel i og som man føler man ser bra ut i, og våge å gå med det. Kjole og skjørt passer seg alltid forresten. Så lenge det ikke er en ballkjole eller en kjole man ville brukt på fest. Av skjørt kan man kjøpe et enkelt blyantskjørt eller et vanlig kort skjørt, og bruke en enkel topp til. Bruk noen pene smykker til og vips. Det enkle er ofte det beste. Anonymkode: 46a25...55d
Gjest Tigress Skrevet 13. januar 2017 #11 Skrevet 13. januar 2017 På 10.1.2017 den 22.21, AnonymBruker skrev: Ohlord, fryktelig lite! Det er i hvert fall lite som faktisk passer pr nå, i tillegg har jeg de siste par årene tilbragt en del tid i klær for gravide. Jeg driver og går ned i vekt og mye er allerede for stort og gitt bort, men det jeg har som passer og vil passe noen kilo mindre til er: ett par sorte jeans (type bikbok superflex), to par sorte (tettsittende) "dressbukser", en haug sorte, tykke strømpebukser, tre skjørt som rekker like over knærne (et burgunder, et grått og ett sort), ensfargede bomullsgensere (igjen mørke farger; blå, sort, grønn), et par penere topper i lilla, blått, sort og hvitt. Av yttertøy som ikke er merket med stormberg, bergans osv har jeg EN! jakke Den er marineblå-ish. Så, her er virkelig ikke all verden. Av sko som ikke er fjellsko eller joggesko eier jeg ett par gråbrune wedges (hæl på 4-5 cm, fryktelig behagelige og har hatt dem i mange år), pumps (meen egner seg jo ikke til hverdags) og et par ankelboots med grov hæl, men de er verken behagelige eller mote lengre - såpass har jeg fått med meg. Det er egentlig fryktelig flaut. Jeg har liksom alltid vært så opptatt av å se ordentlig ut, og så fikk man barn og kroppen ble fremmed. I og med at jeg driver og krymper meg selv har jeg ikke lyst til å bruke så mye på en helt ny garderobe (enda), men underveis vil jeg jo ha behov for litt nye klær og jeg vil ta en ny vending. Velkommen til min lille tragedie Anonymkode: 330ce...860 Dette var verkeleg ikkje nokon tragedie, du har jo alt du treng! Det einaste det kan sjå ut som om du manglar, det er ein cardigan eller noko slikt. Sjekk Benetton for gode ullcardiar i fleire fargar - det kan sjå ut som ein koksgrå cardi vil gjere jobben. Følgjande antrekk vil funke mest kvar dag: jeans/dressbukse+bomullstopp+ankelboots/wedges (inne på jobb, tenkjer eg) skjørt/strømpebukse+bomullstopp+wedges/pumps Eg vil vidare råde deg til å leggje fram kleda dine dagen før, då får du tid til å tenkje. Legg også fram smykke, sett fram parfyme og sminke om du er uvan med å bruke det også i kvardagen. Det tek tid å leggje om vanen. Du skriv at ankelbootsa dine ikkje er moderne lenger, men det er ikkje dei som veltar eit antrekk. Om du berre går i turklede til vanleg, så vil resten av antrekket rett og slett vere eit så stort løft at dei ikkje vil gjere så mykje. Det er mykje verre at dei ikkje er gode lenger, men då er kanskje det også eit innkjøp som er verd å ta. Men, eg går ofte i joggesko til skjørt og dressbukse eg, det er ofte heilt ok.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #12 Skrevet 13. januar 2017 12 timer siden, Tigress skrev: Dette var verkeleg ikkje nokon tragedie, du har jo alt du treng! Det einaste det kan sjå ut som om du manglar, det er ein cardigan eller noko slikt. Sjekk Benetton for gode ullcardiar i fleire fargar - det kan sjå ut som ein koksgrå cardi vil gjere jobben. Følgjande antrekk vil funke mest kvar dag: jeans/dressbukse+bomullstopp+ankelboots/wedges (inne på jobb, tenkjer eg) skjørt/strømpebukse+bomullstopp+wedges/pumps Eg vil vidare råde deg til å leggje fram kleda dine dagen før, då får du tid til å tenkje. Legg også fram smykke, sett fram parfyme og sminke om du er uvan med å bruke det også i kvardagen. Det tek tid å leggje om vanen. Du skriv at ankelbootsa dine ikkje er moderne lenger, men det er ikkje dei som veltar eit antrekk. Om du berre går i turklede til vanleg, så vil resten av antrekket rett og slett vere eit så stort løft at dei ikkje vil gjere så mykje. Det er mykje verre at dei ikkje er gode lenger, men då er kanskje det også eit innkjøp som er verd å ta. Men, eg går ofte i joggesko til skjørt og dressbukse eg, det er ofte heilt ok. Takker for gode tips! Også til dere andre som har skrevet. På jobb går jeg i uniform og kan ikke bruke smykker eller parfyme, men kan jo likevel kle meg pent når jeg går hjemmefra. Skal se meg om etter noen cardigans og et par nye sko. Kan nesten ikke huske sist jeg brukte parfyme til hverdags, både på grunn av jobben og babytiden de siste årene. Sminke og hår har jeg heldigvis litt dreisen på, selv om jeg nok har brukt de samme fargene i mange år. Så lenge det er kledelig, eller? Anonymkode: 330ce...860
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå