Skram Skrevet 9. januar 2017 #1 Skrevet 9. januar 2017 Hei, Noen som vet om det noe vesentlig forskjell på skistaver til alpint i forhold til langrenn sånn utover lengden på stavene? Eller kan jeg bare kjøpe meg et par brukte langrenn-staver på FINN.no som er kortere?
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #2 Skrevet 9. januar 2017 Langrennsstaver har mer pigg og en helt annen trinse enn slalåmstaver. Slalåmstaver er mer solide og tyngre siden de må ta imot litt mer vekt. Langrennstaver må være lette og lange. Men jeg selv bruker teleskopstaver da jeg holder på med toppturer. Da går man jo "langrenn" opp fjellet, og står alpint ned. Opp må jeg ha lange staver og ned korte. De må være solide som slalåmstaver og lette som langrennstaver. Så det kan jo være en ide om du ikke kjører spesielt hard eller fort både bortover og nedover og ønsker ett par staver til begge deler. Anonymkode: 30d6c...e4f
Skram Skrevet 9. januar 2017 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Langrennsstaver har mer pigg og en helt annen trinse enn slalåmstaver. Slalåmstaver er mer solide og tyngre siden de må ta imot litt mer vekt. Langrennstaver må være lette og lange. Men jeg selv bruker teleskopstaver da jeg holder på med toppturer. Da går man jo "langrenn" opp fjellet, og står alpint ned. Opp må jeg ha lange staver og ned korte. De må være solide som slalåmstaver og lette som langrennstaver. Så det kan jo være en ide om du ikke kjører spesielt hard eller fort både bortover og nedover og ønsker ett par staver til begge deler. Anonymkode: 30d6c...e4f Takk for svar! Jeg kjører ikke veldig mye slalom, men når jeg gjør det, unngår jeg stor fart. Ideen var å spare både penger og miljø, så jeg får vel bare titte videre på finn om det legges ut noen alpinstaver
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå