Gå til innhold

Taping av arr etter brystreduksjon

Bellybutton

Anbefalte innlegg

Begynte dere med tape på arrene etter en uke selv om all skorpen ikke var borte?

Jeg gruer meg sånn til å dra den av igjen dersom jeg taper nå.

En annen ting jeg lurer på er om det er flere som har fått vondt igjen etter en ukes tid? Jeg har hatt det rimelig greit syns jeg,men idag begynte det å verke igjen. Akkurat som hele puppen "knyter" seg og blir hard innimellom. Så blir brystvorten stiv....og det naturligvis ikke noe godt når den er omringet av sting.

Blir jeg ikke bedre får jeg vel ringe sykehuset på Mandag og spørre der. Også er jeg så øm under armen,der de fett skrapet meg....

Uff så mye klaging det var på meg idag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Begynte med taping med en gang stingene var tatt. Endel rur satt fremdeles igjen da. Jeg var også rød og hadde litt vondt etter 1-1 1/2 uke, men det gikk over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Belly!

Jeg har ikke hatt brystreduksjon, men bryst forstørrelse med snitt under brystet. Jeg fikk beskjed om å kjøpe Micropor-tape på apoteket (Ikke Scanpor, som de fleste apotek vil anbefale, for den puster ikke godt nok). Micropor er lett å ta av. Denne skulle jeg ha i 3-6 mnd. for å beskytte sårene, og arret for at det skulle gro og bli til en tynn, hvit strek.

Jeg skulle skifte den så skjelden som mulig, og kunne godt ha dem i 2 mnd. Har du selvoppløsende sting (tråd?)? Du bør beholde tapen på til den holder på å falle av av seg selv.

Jeg synes det er rart at du ikke har fått beskjed om hvordan du skal få finest mulig arr, og hvordan du skal behandle dem!

Det at brystet knyter seg er mest sannsynlig nervene som "kobler seg sammen" igjen, og det kan kjennes ut som det stikker litt i brystet. Så det er et godt tegn. Jeg er 3 mnd post op nå, og får stadig slike "smerter" ennå.

Håper alt går bra med deg!

M.v.h. CeeCee!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...