AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #1 Skrevet 9. januar 2017 Dere som er flere i husstanden (par/familie), hvem lufter hunden? Har dere faste rutiner, eller lufter bare den som kan? Her tenker jeg både tisseturer og lengre turer spør av ren nyskjerrighet! Anonymkode: 76309...259
FantasDick Skrevet 9. januar 2017 #2 Skrevet 9. januar 2017 15-åringen lufter stort sett på morgenen og når h*n kommer hjem fra skole (mye tidligere enn oss som jobber). Samboer lufter stort sett på kveld. Jeg går langturer, varierer hvor ofte og tidspunkt.
Gjest Gia_ Skrevet 9. januar 2017 #3 Skrevet 9. januar 2017 En samboer, ingen barn. To hunder som er mine, så jeg som tar meg av langturer og tisseturer. Er jeg veldig sliten(har noen helseproblemer) så tar mannen de med på tissetur, men er somregel jeg som tar alt av lufting og tur. Hender han blir med meg om det ikke er dritt vær, og ofte om sommeren
nurcos Skrevet 9. januar 2017 #4 Skrevet 9. januar 2017 Det er bare meg og samboeren, og vi går de fleste av turene sammen.
happiest Skrevet 9. januar 2017 #5 Skrevet 9. januar 2017 Kun meg, enkelt og greit! Bor alene så... Men siden du spør, har dere problemer med at noen oftere går tur enn andre?
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #6 Skrevet 9. januar 2017 Vi skulle egentlig dele ansvaret siden det er vår felles hund. Jeg går alle turer. Sier at han bør gå ca 30 min med henne når jeg er på kveldsvakt, men han går en 10 minutters runde rundt huset Anonymkode: 4f87b...ca1 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #7 Skrevet 10. januar 2017 2 timer siden, happiest skrev: Kun meg, enkelt og greit! Bor alene så... Men siden du spør, har dere problemer med at noen oftere går tur enn andre? Jeg vil ikke kalle det problemer, men her i hus er det jeg som går de fleste turer, også ville jeg bare høre om det er veldig "typisk" at ansvaret ofte faller mest på den ene, selv om man har skaffer hund sammen. Til dere andre: takk for svar! Ts Anonymkode: 76309...259
happiest Skrevet 10. januar 2017 #8 Skrevet 10. januar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil ikke kalle det problemer, men her i hus er det jeg som går de fleste turer, også ville jeg bare høre om det er veldig "typisk" at ansvaret ofte faller mest på den ene, selv om man har skaffer hund sammen. Til dere andre: takk for svar! Ts Anonymkode: 76309...259 Ville gjerne fått til en slags fordeling da F.eks en som passer alle, enn å utnevne en dag hver for ansvar. F.eks kan jo den som liker å stå opp tidlig ta morgenturen, og den som liker å legge seg sent ta kveldsturen. Også er det jo fint om dere kan prøve å få sammen på langturene, det er jo også en fin familieaktivitet
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #9 Skrevet 10. januar 2017 Bikkja tisser i hagen eller rundt huset på morgenen og gjennom dagen når den sier i fra, og så er den alltid med når det kjøres bil, og dermed får den mange lufteturer på forskjellige steder de dagene vi er på farten. Jeg klarer veldig sjeldent å la hunden være alene hjemme, bare hvis jeg er hos tannlege, lege, offentlige kontorer og sånne ting. Den får en lengre tur hver kveld og i tillegg passer jeg på å sosialisere den med andre hunder flere ganger i uka, da leker og løper de rundt og får virkelig rast fra seg. Anonymkode: 72615...a58
Rainbow Skrevet 10. januar 2017 #10 Skrevet 10. januar 2017 (endret) Begge to, men vi har ganske faste turer. Jeg tar morgentur og drar litt senere på jobb, samboer kommer hjem først og tar da en lang tur. Jeg har hest også, så etter middag går de enten en tur til eller trener mentaltrening mens jeg er i stallen, eller han blir med meg dit. Rundt 22 om kvelden går jeg og han enten en liten tur ut i hagen (nytt hus, så han liker ikke være der alene når det er mørkt), eller vi trasker rundt i nabolaget bare for at han skal få tissa litt. Så på hverdagene går jeg flest, men kortest turer, og de går lengst eller gjør mest. I helgene går jeg en liten morgentur før alle tre drar på en lang skogstur sammen, og så er han med på alt vi gjør stort sett. Og på kvelden gjør jeg og hunden det samme som på hverdager. Ellers er vi på hundetreninger hver søndag (agility), da gjør vi like mye, og ellers i året er det andre hundetreninger (ikke så mye utetreninger nå), og da bytter vi litt på å trene ham. Vi har ham veldig sammen, hvis det gir mening, vi prøver å gjøre like mye, han er like knytta til begge og vi driver med ulike hundesporter hver. (Bortsett fra agility som vi da deler på). Endret 10. januar 2017 av Rainbow 2
Gjest ClickB4it Skrevet 10. januar 2017 #11 Skrevet 10. januar 2017 2 timer siden, Rainbow skrev: Begge to, men vi har ganske faste turer. Jeg tar morgentur og drar litt senere på jobb, samboer kommer hjem først og tar da en lang tur. Jeg har hest også, så etter middag går de enten en tur til eller trener mentaltrening mens jeg er i stallen, eller han blir med meg dit. Rundt 22 om kvelden går jeg og han enten en liten tur ut i hagen (nytt hus, så han liker ikke være der alene når det er mørkt), eller vi trasker rundt i nabolaget bare for at han skal få tissa litt. Så på hverdagene går jeg flest, men kortest turer, og de går lengst eller gjør mest. I helgene går jeg en liten morgentur før alle tre drar på en lang skogstur sammen, og så er han med på alt vi gjør stort sett. Og på kvelden gjør jeg og hunden det samme som på hverdager. Ellers er vi på hundetreninger hver søndag (agility), da gjør vi like mye, og ellers i året er det andre hundetreninger (ikke så mye utetreninger nå), og da bytter vi litt på å trene ham. Vi har ham veldig sammen, hvis det gir mening, vi prøver å gjøre like mye, han er like knytta til begge og vi driver med ulike hundesporter hver. (Bortsett fra agility som vi da deler på). Det høres skikkelig nice ut å være hunden deres!
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #12 Skrevet 10. januar 2017 Her er det som regel jeg som går alle lengre turer og tar meg av lek, trening og slikt. Mannen går korte tisseturer eller slipper han i hagen. Vi er hjemme hele dagen, en av oss, jobber om hverandre. Det er ikke alltid like lett å få til lange turer da fordi vi har små barn hjemme i tillegg til at jeg er gravid og derfor har en del av plagene som kan følge med det. Anonymkode: 1c8d6...7c0 1
Rainbow Skrevet 10. januar 2017 #13 Skrevet 10. januar 2017 1 time siden, ClickB4it skrev: Det høres skikkelig nice ut å være hunden deres! Awww, så koselig sagt! 1
Howl Skrevet 11. januar 2017 #14 Skrevet 11. januar 2017 Jeg går alle lufteturene og langturene med hunden. Jeg kan eventuelt få noen andre i husholdningen til å gå en tissetur dersom jeg er dårlig/veldig opptatt.
Gjest AvocadoMelon Skrevet 12. januar 2017 #15 Skrevet 12. januar 2017 (endret) Jeg går altid morgenturen (mellom 07-11 en gang) Samboer går kveldstur (mellom 19-22 en gang). Ellers har vi stor inngjerdet hage så han kan gå ut når han vil. Endret 12. januar 2017 av AvocadoMelon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå