Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dessverre så lave karakterer at jeg ikke kan bli på Østlandet i studietiden. Dermed kan jeg ende fort opp i Bodø, Tromsø, Trondheim, Bergen og Volda... Problemet mitt er at nynorsk er det faget jeg er aller verst i. Jeg sliter skikkelig i nynorsk og får vondt i hodet av å lese/skrive på nynorsk. Dette er alt takket være læreren min for før så elsket jeg faktisk nynorsk...

Vel, spørsmålet mitt er om fagbøker og eksamen og alt foregår på nynorsk? Er det mulig å skrive på bokmål liksom? Tenker da på innleveringer og eksamener... Får vel ikke dårlig karakter eller stryk av å skrive bokmål? Nynorsken min er jo helt på jordet liksom...

Anonymkode: ba14a...95f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nord-Norge bruker bokmål. Jeg studerer i Bergen, der har man krav på å få eksamen på nynorsk, men som utgangspunkt gis den ut på bokmål. Absolutt ikke noe problem å ikke være god i nynorsk, jeg bruker det i hvertfall aldri.

Anonymkode: d69d1...e46

• Liker 1
Skrevet

Jeg tviler sterkt på at det finnes noen høyere utdanningsinstitusjoner i Norge som krever at studentene skriver på nynorsk. En del av litteraturen kan nok være på nynorsk, men det vil den være på østlandet også. De som studerer ved UiO vil f.eks kunne glede seg av at deler av exphil-pensum er på nynorsk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...