Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i lang tid lett etter en jobb og jeg har endelig funnet et sted som har ledig stilling. Jeg har tro på at jeg kan få et intervju med søknaden jeg har skrevet, men problemet mitt er at det er blitt bedt om å legge til bilde i CV/Søknad (Hvor legger man egentlig til bilde av seg selv?). 

Jeg har ingen særlige bilder av meg selv bortsett fra noen få selfies hvor jeg smiler litt. Har dog håret ned så det skjuler skinna mina, og en kvart av det ene øyet mitt. I tillegg er bildet litt skjevt tatt og man kan se armen min som er strukket forover for å ta bildet...Vanskelig å forklare hehehe. Er dette innafor å bruke eller burde jeg ta et bilde mot en hvit vegg for jeg smiler svakt? Ser ikke ut akkurat nå og fristen for å søke går snart ut så er litt stressa. Stillingen jeg søker på er på Subway, så vet ikke om det trenger å være mindre formelt her enn andre steder? Noen som kan hjelpe meg? Personlig føler jeg selfie ikke går helt... Ellers har jeg et annet bilde som en venn tok av meg. Der har jeg håret i fletter og smiler med tennene. Bakgrunnen er høye bygninger... 

Anonymkode: f6518...0a7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok ikke ha valgt en selfie, men det er ikke noe krise dersom du ikke har noe annet tilgjengelig, særlig ikke når det dreier seg om en jobb på Subway. 

Dersom du studerer kan du ta i bruk av studentkortbildet ditt. 

Anonymkode: e6261...d29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, chisandra skrev:

735307_6009237020157_1603317443_n.png

:fnise:

Anonymkode: 5375d...545

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville nok ikke ha valgt en selfie, men det er ikke noe krise dersom du ikke har noe annet tilgjengelig, særlig ikke når det dreier seg om en jobb på Subway. 

Dersom du studerer kan du ta i bruk av studentkortbildet ditt. 

Jeg går vg3, men studentkortbildet mitt ser virkelig ikke bra ut. Misliker det veldig... 

11 minutter siden, chisandra skrev:

735307_6009237020157_1603317443_n.png

Hahahah bildene mine ser absolutt ikke slike ut heldigvis:fnise:

• Liker 2
Skrevet

Få noen til å ta bilde av deg foran en hvit vegg ja, selfie er pinlig.. selv for Subway. Kle deg ordentlig og smil svakt, som du selv foreslår. Lykke til! :)

• Liker 2
Gjest Overrasket
Skrevet

Ikke bruk bilde. Saken løst. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Overrasket skrev:

Ikke bruk bilde. Saken løst. 

Når det er informert i utlysningen at bilde skal legges ved er det unødvendig å søke på stillingen dersom man ikke legger ved nettopp dette. 

• Liker 3
Gjest Overrasket
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det er informert i utlysningen at bilde skal legges ved er det unødvendig å søke på stillingen dersom man ikke legger ved nettopp dette. 

Enig! Men da hadde jeg definitivt tatt det seriøst og ikke bare slengt med et bilde fra telefonen med en softis i hånden og Tusenfryd i bakgrunnen. 

Endret av Overrasket
Gjest Annetnavn_
Skrevet

Gå til fotograf og ta et ordentlig bilde. Da har du et du kan bruke ved senere anledninger og. Hvis du ikke vil bruke penger på det, får du hjelp av en venn og stiller deg opp foran en nøytral bakgrunn og tar et nytt bilde.

Gjest canacas
Skrevet

Jeg har bilde i min cv. Det ser veldig bra ut og er tatt profesjonelt. Så jeg er enig med @Strixa gjør en investering.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Da får jeg ordne meg litt i morgen og dra å ta noen bilder da hahah

Skrevet

Det er ganske enkelt å ta en selfie med mobilen som blir bra nok til bruk i søknader i det private næringsliv, så da bør det holde for søknad innen Retail også.. Du må bare prøve deg litt frem med hvordan du holder mobilen, ser inn i kamera osv.

Tenk at utfallet gjerne kan minne om et portrettbilde a la passbildene, og hold telefonen deretter. Hvit bakgrunn, smink deg pent men nøytralt, og tenk på hvilket klesplagg du har på overkroppen utfra type jobb. For egen del foretrekker jeg å konvertere bildet til sort/hvitt, dette gjøres enkelt på mobilen. Prøv deg frem og ta mange bilder, du ser fort hva som funker.

Å ta profesjonelle bilder hos fotograf virker fort "strebete" og er en unødvendig kostnad

Anonymkode: 309f3...f9b

Skrevet

Om jobben ikke innebærer at du selger utseende ditt, så ville jeg skygget banen fra å søke hos noen som diskriminerer så åpenlyst.

Anonymkode: 170aa...f21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...