Gå til innhold

Greia med å tatovere kinesiske eller japanske tegn på kroppen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kinesere og japanere driver vel ikke og tatoverer inn ord på norsk, eller engelsk for den del, rundt omkring på kroppen?

Hva er greia her? Flere enn meg som tenker sitt om de som skaffer seg slike tatoveringer?

Anonymkode: 44b4f...565

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er greia ned å tatovere noe i det hele tatt på kroppen? 

Stygt er det.

Anonymkode: 307b4...846

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det rare er at i Kina og Japan er det mange som tatoverer vestlige bokstaver. Ofte ord som ikke gir noen mening, men bare ser fint ut, for dem.

Anonymkode: 360e0...7f5

• Liker 2
Skrevet

Jeg har inntrykk av at det var mest en motegreie når det var så populært på 90-tallet med disse motivene? Samtidig som tribals var veldig i vinden. Ellers er det vel ofte et motiv folk går for når de ikke heeelt vet hva de vil ha, men vet at de vil ha en liten en?

Tankeløst og ikke spesielt pent er min personlige mening :)

AnonymBruker
Skrevet

Er dette så popelært nå for tida da? 

Anonymkode: 83467...6c2

Skrevet

Det har jo vært ut lenge?

AnonymBruker
Skrevet

Lenge siden jeg tok en cover-up av min dumme kinesiske tattoo  :laugh:

Anonymkode: 5b61d...fc9

Skrevet

Var vell snakk om lettpåvirkelige mennesker som ville gjøre det de trodde var kult, og nå sitter med en eller annen klisje eller komisk krusedull som resten trekker på smilebåndet over. Om noen år ler vi av alle hipsterne osv. som skulle ta alle tatoveringene som er in i dag.

Jeg tror mange er glade for at slengbuksene og platåskoene de brukte da det var inn ikke var permanente.

• Liker 2
Skrevet

Jeg aner ikke. Mote? Manifistert fasinasjon for asiatiske kulturer? 

Skrevet

Kanskje fordi tegnene betyr noe og har en mening for hin som velger å ta tatoveringen?

Det er forøvrig svært mange kinesere ol. som har "vestlige" tatoveringer med vårt alfabete, ofte ord som ikke gir særlig stor mening å få tatovert.

Anonymkode: 10989...9d9

• Liker 4
Skrevet

Approperering er ikke så rart. Det finnes nok av norrøne tattoveringer der ute.

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, herzeleid skrev:

Var vell snakk om lettpåvirkelige mennesker som ville gjøre det de trodde var kult, og nå sitter med en eller annen klisje eller komisk krusedull som resten trekker på smilebåndet over. Om noen år ler vi av alle hipsterne osv. som skulle ta alle tatoveringene som er in i dag.

Jeg tror mange er glade for at slengbuksene og platåskoene de brukte da det var inn ikke var permanente.

Enig. Vel skrives forøvrig med én l.

Anonymkode: 02eb8...560

Gjest Coolaid
Skrevet
På 9.1.2017 den 18.06, AnonymBruker skrev:

Hva er greia ned å tatovere noe i det hele tatt på kroppen? 

Stygt er det.

Anonymkode: 307b4...846

Hva er greia med å henge opp kunst på veggen, pynte seg med klær, makeup eller være så innmari opptatt av hvordan kroppen ser ut? Det er mange måter å uttrykke personligheten sin på, tatoveringer er en av dem. 

Skrevet
8 timer siden, Coolaid skrev:

Hva er greia med å henge opp kunst på veggen, pynte seg med klær, makeup eller være så innmari opptatt av hvordan kroppen ser ut?

Det fine med kunst på veggen, klær og makeup er at de ikke er permanente. Du kan faktisk ta av deg de stygge slengbuksene og platåskoene når de går av moten eller du rett og slett ikke liker dem lenger. De kleine tatoveringene er det hakket verre mer. 

Sitat

Det er mange måter å uttrykke personligheten sin på, tatoveringer er en av dem. 

Jepp, og noen måter er nok lurere enn andre. 

Gjest Coolaid
Skrevet
1 time siden, herzeleid skrev:

Det fine med kunst på veggen, klær og makeup er at de ikke er permanente. Du kan faktisk ta av deg de stygge slengbuksene og platåskoene når de går av moten eller du rett og slett ikke liker dem lenger. De kleine tatoveringene er det hakket verre mer. 

Jepp, og noen måter er nok lurere enn andre. 

Det fine med tatoveringer er at de ER permanente. Det er ikke for alle. Du er en person som er tydelig på at det ikke er noe for deg. Det betyr ikke at det er det samme for meg eller andre. Så ja, helt enig, noen måter er nok lurer enn andre. :)

Gjest canacas
Skrevet (endret)
1 time siden, herzeleid skrev:

Jeg har èn cover-up. En tatovering som er over 20 år gammel ble dekket over (på fantastisk vis) for noen få år siden. Øvrige håper jeg på å bygge videre på, elsker dem :) 

Endret av canacas
skrivefeil
Skrevet
8 minutter siden, Coolaid skrev:

Det fine med tatoveringer er at de ER permanente. Det er ikke for alle. Du er en person som er tydelig på at det ikke er noe for deg. Det betyr ikke at det er det samme for meg eller andre. Så ja, helt enig, noen måter er nok lurer enn andre. :)

Problemet er jo nettopp at det er riktig for noen akkurat der og da, ikke nødvendigvis dagen etter, neste år eller ti år senere, på samme måte som slengbuksene. Det er klart at har man virkelig reflektert over valget sitt og selvstendig kommet frem til at dette er noe man vil leve med resten av livet, på godt og vondt, så er jeg enig i at det fint kan være et godt valg. Jeg tror samtidig at veldig mange, kanskje til og med flertallet, ikke egentlig har en så grundig tankeprosess rundt dette men følger det som er inn i tiden, for senere å angre. 

Gjest Coolaid
Skrevet
2 timer siden, herzeleid skrev:

Problemet er jo nettopp at det er riktig for noen akkurat der og da, ikke nødvendigvis dagen etter, neste år eller ti år senere, på samme måte som slengbuksene. Det er klart at har man virkelig reflektert over valget sitt og selvstendig kommet frem til at dette er noe man vil leve med resten av livet, på godt og vondt, så er jeg enig i at det fint kan være et godt valg. Jeg tror samtidig at veldig mange, kanskje til og med flertallet, ikke egentlig har en så grundig tankeprosess rundt dette men følger det som er inn i tiden, for senere å angre. 

Du er kanskje inne på noe. Kidsa som følger trenden med tatoveringer kan muligens angre senere - eller så gir de bare faen. For min del så er det personlig og handler mest om meg selv. Mennesker kommer i alle mulige varianter - også tatoverte.

Skrevet

Samme som med barter på fingrene, stjerner og sitater fra Let It Go nå for tiden. Det går i faser :mrgreen:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...