AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #1 Skrevet 9. januar 2017 Jeg skal nå sette meg ned å skrive jobbsøknad og CV, men merker jeg sliter veldig. På grunn av psykisk sykdom fullførte jeg aldri videregående, og årene etterpå har gått til terapi. Jeg har de siste årene jobbet litt i praksis og fikk meg en god jobb for noen år siden, som jeg har hatt inntil nylig, da jeg igjen ble sykemeldt.... Men når jeg prøver å skrive CV nå så ser jeg jo at jeg egentlig bare har hatt 1 ordentlig jobb. Den hadde jeg til gjengjeld i 3 år og jeg vet at arbeidstaker er godt fornøyd med meg, selv om jeg til slutt ble sykemeldt nå. Men blir sånne magre CVer som den jeg har i det hele tatt vurdert?:( Anonymkode: f0e3c...3ce
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #2 Skrevet 9. januar 2017 tviler litt, spørs vel gjerne hvor du bor. I de større byene så tviler jeg sterkt på at du er en god kandidat, da det er så mange arbeidsledige med god erfaring. Men spørst gjerne hvor gammel man er, har du ikke mulighet for å fullføre vgs? Anonymkode: 20be0...756
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #3 Skrevet 9. januar 2017 Neppe dersom du søker butikkjobb eller andre jobber der de får 400 søknader. Du kan prøve å søke på industri. og fabrikkjobber. De er av og til mindre populære og krever ofte ikke utdannelse eller erfaring. Alternativt hjelper NAV personer som har lite arbeidserfaring grunnet sykdom osv. Du kan da bli satt ut i praksis for drittlønn og lite utsikter for fast jobb. Men du får mer å putte på CV-en din Anonymkode: 38d95...cfe
Gjest Bossa Nova Skrevet 9. januar 2017 #4 Skrevet 9. januar 2017 Har du gode IT-kunnskaper og kan flere språk? Putt på all jobberfaringen du har, selv om du ikke regner den som ordentlig. Her er et forslag til oppsett: - Nøkkelkvalifikasjoner (egenskaper og hva du kan faglig) - Arbeidserfaring (alt av deltid, praksis og småjobber). Du treger ikke nevne på CV-en at de er deltid, praksis eller ekstrajobb. Skriv hva du lærte der. - Utdanning. Ikke sikkert du trenger å ha det med. - IT-kunnskaper, ha med alt av programmer som du behersker, + sosiale medier. - Språk - Fritidsinteresser
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #5 Skrevet 9. januar 2017 Å ha hatt en sammenhengende jobb i tre år med gode referanser høres da ikke så dårlig ut etter min mening. Anonymkode: a4097...cc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå