AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #1 Skrevet 9. januar 2017 Jeg fikk 3 i gym i år. Er egentlig veldig irritert, jeg har gjort mitt beste hele tiden, har scoret masse mål i basketball, innebandy og fotball, men fikk beskjed om at jeg "forsvant litt" og "ikke måtte gjemme meg bak andre". Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre for å stikke meg frem? Anonymkode: 2b06a...b9c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #2 Skrevet 9. januar 2017 Går 3. året på studiespesialisering forresten. Anonymkode: 2b06a...b9c
Gjest Cyrus Skrevet 9. januar 2017 #3 Skrevet 9. januar 2017 Da jeg hadde gym så holdt det med å gymme i litt små og trange shorts for å få gode karakterer. Hvertfall dersom man var jente. Som gutt så måtte man hvertfall springe 3km på under 9.30
Taffelost Skrevet 9. januar 2017 #4 Skrevet 9. januar 2017 Har dere ikke teoriprøve og noen fysiske tester med karakterer? Hva fikk du på dem? Jeg ville i hvert fall gjort det bra på dem. I tillegg til å gjøre innsats i gymtimen(ser ut som du gjør det allerede) T
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #5 Skrevet 9. januar 2017 5 minutter siden, Taffelost skrev: Har dere ikke teoriprøve og noen fysiske tester med karakterer? Hva fikk du på dem? Jeg ville i hvert fall gjort det bra på dem. I tillegg til å gjøre innsats i gymtimen(ser ut som du gjør det allerede) T Har ikke hatt en eneste teoriprøve eller fysisk test. Synes gymlæreren er ganske håpløs, han sitter på mobilen halve timen liksom.. Anonymkode: 2b06a...b9c
Taffelost Skrevet 9. januar 2017 #6 Skrevet 9. januar 2017 9 minutter siden, Svinepels skrev: Som gutt så måtte man hvertfall springe 3km på under 9.30 Høres utrolig strengt ut. Sikker på at det er riktig? 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har ikke hatt en eneste teoriprøve eller fysisk test. Synes gymlæreren er ganske håpløs, han sitter på mobilen halve timen liksom.. Anonymkode: 2b06a...b9c Utrolig useriøst. Du burde sikkert ha klaget på læreren, men vet ikke hvor mye du får igjen for det. Men spør læreren om det skal være noen tester dette semesteret. Og si at du er interessert i å få en god karakter. Gymkarakteren din skal jo ikke bli satt slik din blir satt. Men den skal heller ikke kun avhenge kun av hvor mange mål man scorer.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #7 Skrevet 9. januar 2017 Huff føler med deg. Gikk ut av vgs i fjor med 4 i gym. Alt vi gjorde i gymtimene var å spille fotball og basket, ikke en eneste annen idrett. Spurte gymlæreren om egentrening og teoriprøver, og fikk beskjed om dette skulle vi ha senere. På slutten av skoleåret så hadde vi ikke noe slikt. Jeg klaget selvsagt på karakteren (jeg er fysisk aktiv, men absolutt ikke flink i fotball og basket) og fikk beskjed om at siden jeg ikke hadde tatt den årlige løpetesten (som jeg hadde legeerklæring for) så hadde han ikke annet grunnlag. Tåpelig Anonymkode: ab933...a7b
boblevann Skrevet 9. januar 2017 #8 Skrevet 9. januar 2017 Jeg er så glad jeg hadde en lærer på vgs som så på innsats/fremgang og ikke resultater. Fikk 2 i gym på ungdomsskolen. Har aldri vært rask, teknisk flink, spesielt sprek eller noe - men jeg har virkelig gjort mitt beste. Fikk 5 på vgs. Likte den læreren Synes også det var litt morsomt at den sprekeste ''treningsnarkomanen'' i klassen fikk 4 pga. han brydde seg katten om faget Kommer helt an på hva din lærer ser etter TS..
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #9 Skrevet 9. januar 2017 Jeg skal inn på medisin til høsten, så jeg må ha 5 eller 6, så dette er veldig frustrerende.. Anonymkode: 2b06a...b9c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #10 Skrevet 9. januar 2017 1 minutt siden, boblevann skrev: Jeg er så glad jeg hadde en lærer på vgs som så på innsats/fremgang og ikke resultater. Fikk 2 i gym på ungdomsskolen. Har aldri vært rask, teknisk flink, spesielt sprek eller noe - men jeg har virkelig gjort mitt beste. Fikk 5 på vgs. Likte den læreren Synes også det var litt morsomt at den sprekeste ''treningsnarkomanen'' i klassen fikk 4 pga. han brydde seg katten om faget Kommer helt an på hva din lærer ser etter TS.. Men jeg gjør virkelig mitt beste. Når vi for eksempel skal ha jogging som oppvarming er jeg en av de eneste som jogger hele tiden (i 15 min), de andre går mer enn de jogger, likevel får de bedre karakter enn meg. Forstår virkelig ingenting av denne karakteren. I fjor hadde jeg en sterk femmer, med en annen lærer. Anonymkode: 2b06a...b9c
herremann Skrevet 9. januar 2017 #11 Skrevet 9. januar 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke hatt en eneste teoriprøve eller fysisk test. Synes gymlæreren er ganske håpløs, han sitter på mobilen halve timen liksom.. Anonymkode: 2b06a...b9c gymfaget skal bestå av skriftlige og fysiske prøver. hvis du ikke klager får du dessverre samme kjipe karakter til sommeren. 3 minutter siden, boblevann skrev: Jeg er så glad jeg hadde en lærer på vgs som så på innsats/fremgang og ikke resultater. Fikk 2 i gym på ungdomsskolen. Har aldri vært rask, teknisk flink, spesielt sprek eller noe - men jeg har virkelig gjort mitt beste. Fikk 5 på vgs. Likte den læreren Synes også det var litt morsomt at den sprekeste ''treningsnarkomanen'' i klassen fikk 4 pga. han brydde seg katten om faget Kommer helt an på hva din lærer ser etter TS.. ja tenk om alle fikk karakterer basert på hvor godt dem fulgte med i timen og ikke på hvor godt dem presterte på prøvene. stryke på norsk tentamen? ingen problem, du følger jo så godt med i timen. karakter 5. nei, det kommer ikke ann på hva læreren ser etter. han har en læreplan å følge og spesifikke ting som en elev skal evalueres etter.
boblevann Skrevet 9. januar 2017 #12 Skrevet 9. januar 2017 (endret) 4 minutter siden, herremann skrev: gymfaget skal bestå av skriftlige og fysiske prøver. hvis du ikke klager får du dessverre samme kjipe karakter til sommeren. ja tenk om alle fikk karakterer basert på hvor godt dem fulgte med i timen og ikke på hvor godt dem presterte på prøvene. stryke på norsk tentamen? ingen problem, du følger jo så godt med i timen. karakter 5. nei, det kommer ikke ann på hva læreren ser etter. han har en læreplan å følge og spesifikke ting som en elev skal evalueres etter. Gym er et helt annet fag. Skal de med f.eks. skadet kne automatisk stryke i gym? Jeg gjorde det selvsagt bra på teorien. Jeg synes det er helt innafor at gymkarakteren beregnes ut i fra hva man kan om trening, kosthold og fysisk aktivitet - ikke hvor fort man løper 60-meter. Ved sistnevnte er det jo kun en håndfull som er kvalifisert for en god karakter. Ikke alle er like genetisk anlagt for hardtrening, og ikke alle har det som en interesse. Å skrive en stil i norsk vil vise hvilke kunnskaper du har innen faget. Å løpe 60 meter eller hoppe høyde sier absolutt ingenting om hvilke kunnskaper jeg har i faget gym. Endret 9. januar 2017 av boblevann
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #13 Skrevet 9. januar 2017 Jeg tenker at jeg egentlig burde klage på undervisningen siden klassen ikke har hatt en eneste vurdering, verken teori eller en fysisk test, gjennom dette halvåret. Hvem skal jeg ta det opp med? Faglærer, kontaktlærer eller rektor? Anonymkode: 2b06a...b9c
Derpderp Skrevet 9. januar 2017 #14 Skrevet 9. januar 2017 Jeg var(er) en tjukkas og jeg fikk 6. Leste masse på teorien, og la alltid ned full innsats i timene. Jeg viste dessuten at jeg koste meg med aktiviteten, og selv om jeg var tjukk var jeg flink(Vært aktiv svømmer med flere store stevner i bagasjen, kretslag for fotball and so on). Det er definitivt mulig å gjøre det bra selv om man ikke har et åpenbart godt grunnlag. Dersom han ikke gir deg karaktergrunnlag på hva du forventer han skal gi det på, bør du sette deg ned og ta en prat med ham for å finne ut hva han forventer av deg. En god dialog hjelper. 1
stian42 Skrevet 9. januar 2017 #15 Skrevet 9. januar 2017 Ser ut som det er ville vesten i karaktersetting. Da jeg gikk på vidregående hadde innsats null betydning for karakter. Resultater gjaldt 100%. Jeg svømte på fritiden og fikk alltid 5 i svømming mens jeg ikke kunne komme høyere enn 3 i gymmen.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #16 Skrevet 9. januar 2017 Jeg fikk 6 i kroppsøving grunnet 6 på egentreningsopplegg med mappeinnlevering, elevstyrt undervisning, og fair play/innsats, samt 5 på beherskelse av de forskjellige idrettene. Jeg skriver ikke dette for å rose meg selv opp i skyene, men poenget er at karaktersettingen var tydelig og bygget på læringsmålene for VG3 studiespesialisering. Det var klare rammer for hva som hadde innvirkning på karakteren. Karaktersettingen i ditt tilfelle høres derimot ganske diffus ut og bygger ikke på noen klare vurderinger. Jeg synes du skal invitere til en samtale med læreren din og forhøre deg om hvilket grunnlag vedkommende setter karakter, hvordan du ligger på de ulike aspektene per dags dato og hvordan du kan heve deg på de ulike områdene og til sammen oppnå en høyere karakter i kroppsøving. Dersom dette ikke fører frem bør du ta det videre med kontaktlæreren din og/eller ledelsen. Ettersom du bare har denne terminen igjen bør du handle ganske raskt. Lykke til! Håper det fører frem! Anonymkode: 0e3ae...afa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå