Gå til innhold

Er det dumt å selge leilighet i Oslo sentrum?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eier en 60kvm leilighet i Oslo sentrum og vurderer nå å selge den for å flytte til Ski. Men med den kraftige prisveksten i Oslo.. er det høl i hue å selge seg ut akkurat nå? Burde jeg vente???

Anonymkode: 7af6a...4ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eier en 60kvm leilighet i Oslo sentrum og vurderer nå å selge den for å flytte til Ski. Men med den kraftige prisveksten i Oslo.. er det høl i hue å selge seg ut akkurat nå? Burde jeg vente???

Det blir en helvetes prisvekst i Ski også fremover, nå som Ski skal bli Oslos nyeste bydel. 

Anonymkode: a0d7c...1aa

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det blir en helvetes prisvekst i Ski også fremover, nå som Ski skal bli Oslos nyeste bydel. 

Anonymkode: a0d7c...1aa

Den prisveksten er allerede godt i gang.

Anonymkode: b1592...a9d

Gjest Overrasket
Skrevet

Det kommer jo an på personlig økonomi. 

Må du selge den for å kjøpe nytt; selg. Har du råd til å eie to boliger eller skal leie på Ski og kan ha ansvar som utleier, behold den. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er aldri noen garantier, og om oljenedturen fortsetter de nærmeste årene så kan det snu. Men jeg tror prisveksten fortsetter en stund til, så jeg ville ikke solgt meg ut nå.

Anonymkode: 9d0d5...6da

Gjest canacas
Skrevet

Topic: Spørs på om flyttingen er noe du må eller bare har tenkt på. Har jeg lyst til å flytte så tenker jeg (desverre) ikke helt som deg, jeg bare flytter og bor for trivselens skyld. Har tjent gode penger på å eie i Oslo da.. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Overrasket skrev:

Ja, akkurat. Det varierer basert på hva som er tradisjon. Jeg synes nok ikke at det er bevist at du har korrekt, men jeg utelukker det heller ikke. Vi må få tak i en lokal person. Heter en slik "skigåer"? Jeg har hørt "på Ski" ofte brukt av folk fra regionen generelt selv, men jeg aner faktisk ikke hva en som bor der ville sagt.  

Jeg er fra området og har aldri, aldri hørt noen si "på Ski". Ski er forsåvidt en by, så da har man enda et argument for å si i. Hvis folk i regionen har sagt "på ski" snakker de nok om å gå på ski.

Jeg tror ikke boligprisene kommer til å synke betydelig i Oslo sentrum noen gang i fremtiden. Se på byer som London og New York. Så lenge nok folk vil bo i sentrum, vil prisen være høy.

Anonymkode: b56d5...a76

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jo ikkje sikkert prisveksten fortset, kan ikkje veksa inn i himmelen.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Ann Christin, mod

• 4 uker senere...
Skrevet

Du burde heller velge å leie den ut inntil videre. Da får du leieinntekter samtidig som du kan vente deg en klekkelig stor fortjeneste om noen år.

Anonymkode: ed3de...5fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...