Gå til innhold

Generell studie kompetanse på 1 år som voksen, hvor tilbys det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å skaffe seg generell studiekompetanse som voksen på 1 år? Tenker da på etter 23/5 regelen . Hvilke skoler tilbyr dette? Finnes det voksenopplæring på dagtid? Jeg bor på Romerike. Kam man få stipend og studielån tilrå gjennomføre studiet? Tenker da på å si opp jobben min. Har to barn.

Anonymkode: 2b075...5ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes voksenopplæring som er gratis, hvis du har voksenrett. Ellers har f.eks Folkeuniversitetet fag til 25/5 regelen man kan ta på et år, både dag og kveldstid. Kan også få stipend og studielån.

Anonymkode: 678a6...e4b

Skrevet

Ja, det er fullt mulig! Jeg har selv gjort det. Men husk, det er 3 års pensum som du strør over 1 år, så det er både kveld og dag undervisning. Hardt år, men deilig når det er gjort. Kontakt kommunen kanskje? Min voksenopplæring var en del av en videregående skole

Skrevet

Folkeuniversitetet arrangerer dette om du er over 25, både på kveldstid og dagtid. Det går over 1 år, og både bøker, eksamener og undervisning er helt gratis. :)

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Honkaponka skrev:

Ja, det er fullt mulig! Jeg har selv gjort det. Men husk, det er 3 års pensum som du strør over 1 år, så det er både kveld og dag undervisning. Hardt år, men deilig når det er gjort. Kontakt kommunen kanskje? Min voksenopplæring var en del av en videregående skole

De seks fagene som går innunder 23/5-regelen dekker vel knapt ett års vanlig pensum. 

Anonymkode: 9ff25...312

• Liker 2
Skrevet

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De seks fagene som går innunder 23/5-regelen dekker vel knapt ett års vanlig pensum. 

Anonymkode: 9ff25...312

Hehe, ok. (Y) 

Skrevet

Vet ikke hvor Romerike er, men Sonans tilbyr 23/5 pakken på et år :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...