AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #1 Skrevet 9. januar 2017 Hei! Jeg fikk i dag en forlengelse på sykemeldingen min, og prøvde å ringe på vei fra legekontoret for å si ifra at jeg kom innom med denne, men ingen svar å få, og h*n er heller ikke på jobb, så jeg legger den på kontoret og sender en melding at jeg har vært innom, h*n sier da at jeg må si ifra før jeg kommer og må levere den til h*n, men man kan jo sende i posten for eksmpel? det er jo ikke så personlig. nå ligger den jo der, men han h*n rett? Anonymkode: 5dcc8...08c
solmåneogstjerner Skrevet 9. januar 2017 #2 Skrevet 9. januar 2017 Han tar feil! Du skal gi beskjed umiddelbart. Deretter kan du enten levere den på jobben eller sende den i posten. Han kan ikke kreve at du skal komme når det passer for ham - du er jo syk og har gyldig grunn til å ikke møte på jobb. 2
boblevann Skrevet 9. januar 2017 #3 Skrevet 9. januar 2017 Nei, han tar feil. Dette kan han absolutt ikke kreve. Kravet er at du skal levere sykemeldingen så snart du kan, det finnes ingen regler om å ringe på forhånd. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #4 Skrevet 9. januar 2017 finnes ingen regler om hvordan sykemelding skal leveres så lenge sjefen får den. Anonymkode: e77e5...f44 1
Kanutte Skrevet 9. januar 2017 #5 Skrevet 9. januar 2017 Det stemmer. Vi får ofte sykemeldinger i posten fra ansatte. De må gi beskjed med en gang allikevel slik at vi får satt inn vikarer. Det sjefen din kan kreve dersom sykemeldingen vedvarer er at du stiller på dialogmøter. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå