Gå til innhold

Dere som har gått ned i vekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har gått ned (alt fra 5-50+kg) i vekt. Er dere mindre sulten nå enn tidligere? Føler dere at kroppen har mindre behov for mat? Kroppen forbrenner jo også  mindre. Man blir jo lettere og raskere enn før. Føler dere også at man klarer seg med mye mindre?

Vet ikke helt om jeg gjør meg forstått, men jeg kjente en forskjell da jeg var 15 kg lettere. Lurer på om andre også har det slik?

Anonymkode: a1517...2c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk ned 15 kg selv og jeg merker kjempe forskjell :)

Anonymkode: cd11f...9de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er sånn det fungerer for meg, jeg har vært både tykk og tynn. 

Anonymkode: fc43c...937

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har gått ned fra 166 kg til 102 kg (jada, liten vei igjen å gå ennå). Klart jeg merker forskjell i kroppen, men jeg spiser egentlig ikke så mye mindre. Forskjellen for min del er nok at jeg ligger konstant i kaloriunderskudd (alt i fra 250 kalorier på en lørdag til 1000 kalorier i ukedagene), men jeg er aldri sulten. Jeg spiser mellom 2000-3000 kalorier på en dag, men har selvsagt aktivitetsnivå deretter. Så for min del handler det om kaloriunderskudd + aktivitet i kombinasjon. Jeg merker det best på formen i den forstand at jeg klarer å løpe i lengre perioder osv. Men til å veie 166 kg så var jeg egentlig i overraskende god form. Det jeg merker det best på er at jeg ikke lenger får vondt i ryggen når jeg går/løper over lengre perioder. Altså, disse vondene har forsvunnet.

Endret av SPOCA
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned 60kg og jeg er mer sulten nå en når jeg veidde 100 kg. Men de første 15kg følte jeg det samme, at jeg hadde mindre behov for like mye mat. Nå er jeg derimot mer aktiv en noengang så jeg er konstant sulten (men vekta har vært stabil en lengre periode, så det er ikke noe problem.)

Anonymkode: 22bcb...a37

Skrevet

Gikk ned 10kg bare fordi jeg skulle bevise for meg selv at jeg kunne bli en skrapt gresk Gud.

Jeg klarer meg med mindre mat, men spiser også mere "riktig" om man kan si det slik.

Det jeg likte best ved å bli lettere, det var at jeg følte meg så lett på tå.

Styrken fikk seg en smokk på pungen derimot, men den har jeg fått opp igjen, slik at den faktisk er enda bedre! Men ehm.. det har også vekta mi gjort... fordi jeg har gått opp 5kg igjen, i løpet av noen år.

Er ganske sikker på at kroppen min forbrenner MERE nå enn før, da jeg har mere muskelmasse.

Men nå er det jo ikke alle som går ned i vekt, som trener styrke, så... :)

Gjest Supersol
Skrevet

Merker  at magesekken har krympet ja. Har fire kilo igjen til jeg når normalvekt. Jeg blir selvsagt sulten , for går på veldig lite kalorier, men hadde aldri i verden klart å kjøre i meg to middager etter hverandre som jeg gjorde for tjue kilo siden.

Skrevet

Har gått ned 20 kg og er generelt mindre sulten og det skal mindre til for å føle meg mett. Men appetitten går i perioder, uavhengig om jeg er overvektig eller normalvektig som nå. Noen dager i måneden er jeg bunnløs og kan spise en hel bondegård.

Anonymkode: d2733...3e9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...