Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei av komplimenter og ros man bare slenger ut, billige komplimenter. At alt blir ødelagt med tåpelige ord.

Komplimenter for alt mulig. Er det bare jeg som heller har lyst til å være med folk, virkelig være med dem, fremfor å motta komplimenter for både det ene og det andre? Ja, jeg sliter litt, men jeg blir ganske sliten av måtte motta andres velmenende komplimenter. Det er ment som støtte, men hvorfor overfører de det narsissistiske behovet på meg? Det er godt nok for meg å vite at jeg er bra nok, jeg føler meg faktisk utilpass når jeg skal ta imot komplimenter. Jeg sier som regel takk og prøver å gjøre minst mulig ut av det og det virker som at folk blir skuffet over at man ikke lyser opp som en sol over komplimenter. Føles som et press på at jeg skal bli skikkelig glad, eller noe slikt. Jeg sier takk og ferdig med det, et smil eller noe. Men da kan problemet være at de presser ekstra mye på, sånn at jeg skal gi dem den responsen de vil ha? At jeg skal smile fra øre til øre og bli skikkelig lykkelig med sol i øynene, drukne i øyeblikket. Handler det ikke egentlig mer om at det er jeg som skal bekrefte dem og ikke motsatte? Samme som at hvis jeg smiler kan noen fortelle meg at jeg har pent smil, og jeg skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan la situasjonen være som den er, jeg vet jeg smiler, jeg vet smilet mitt er pent, men .. Hvorfor? Hvorfor klarer ingen å være naturlig?

Noen som kjenner seg igjen?

Anonymkode: 9a077...9e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir ofte komplimenter til de rundt meg, og det gjøres fra hjertet og uten baktanke om noe slags bekreftelse tilbake. Du spør om hvorfor ingen klarer å være naturlig, vel, det er svært så naturlig for meg å gi komplimenter om jeg tenker en hyggelig tanke om noen, ingen overdrivelse men kun fra hjertet det jeg mener. Å ikke dele det, ville tvert imot være og føles helt unaturlig for meg. :) Husk at man er forskjellige, og selv om du føler det er unaturlig av andre, føles det sikkert rett og ekte for dem. I alle fall om komplimentene kommer direkte til deg og ikke via fb. Noen liker ikke oppmerksomhet rundt seg selv, og syns det er vanskelig å motta, andre kan ikke fordra det, og noen syns det er fint. Om du får mange komplimenter for tiden, kan det være situasjonen tilsier at det kunne trenges litt oppmuntring? Siden du føler at det ikke er naturlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...