Gå til innhold

Påtrengende blikk

Fremhevede innlegg

Skrevet
39 minutter siden, barock skrev:

Dette gjelder også kvinner. Var på et meget interessant seminar om kroppsspråk, der det ble vist endel videor. Både menn og kvinner er ubevisst programmert fra naturens side til å "scanne" en person av motsatt kjønn når man møtes. I eksemplene som ble brukt så skjedde dette alltid og uten unntak. 

Når en mann og kvinne møtes vil mannen automatisk først møte blikket, så streife ned til brystene og så opp igjen til ansiktet.

For kvinner møtes blikket først, før hun streifer ned til mannens underliv og så opp igjen til ansiktet.

Dette skjer automatisk og ubevisst i brøkdelen av et sekund. Vanligvis så legger man ikke engang merke til det. Det er evolusjonens måte å evaluere hverandre i forplantningsøyemed, mennesket er biologisk programmert til å vurdere alle individer av motsatt kjønn som et mulig parringsobjekt. Dette er ikke noe man bevisst styrer selv. 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kalles en "vertical scan" og er et velkjent fenomen for alle som studerer kroppsspråk.

http://www.artofapproaching.com/samples1.html

Anonymkode: 50d23...713

En scan - eller et veldig kjapt blikk som trekkes bort med en gang er ikke det jeg mener. Det skjer hele tiden, med alle. Litt sånn "oi, hei - der er du et annet menneske med to ben" - men det blir veldig merkbart med en gang blikket varer lenger enn akkurat det. Det er det jeg mener ihvertfall. Alle ser på hverandre, men noen holder blikket for lenge på et sted som ikke er øynene. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er selvsagt ubehagelig å bli beglodd slik i en ikke-seksuell setting. Man bør ha såpass antenner at man lar være. Et raskt blikk er naturlig, men holder man blikket, blir det bare creepy. Har merket meg dette spesielt på treningssentre. Ikke stas å bli beglodd når man løfter tungt. Jeg er der for å trene, ikke for oppmerksomheten. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Æsj, ja. Hater når grisete menn gjør sånn. Det går an å styre seg en smule.

Anonymkode: bfbbd...3b4

Anonymkode: 2a076...3b6

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, barock skrev:

Dette gjelder også kvinner. Var på et meget interessant seminar om kroppsspråk, der det ble vist endel videor. Både menn og kvinner er ubevisst programmert fra naturens side til å "scanne" en person av motsatt kjønn når man møtes. I eksemplene som ble brukt så skjedde dette alltid og uten unntak. 

Når en mann og kvinne møtes vil mannen automatisk først møte blikket, så streife ned til brystene og så opp igjen til ansiktet.

For kvinner møtes blikket først, før hun streifer ned til mannens underliv og så opp igjen til ansiktet.

Dette skjer automatisk og ubevisst i brøkdelen av et sekund. Vanligvis så legger man ikke engang merke til det. Det er evolusjonens måte å evaluere hverandre i forplantningsøyemed, mennesket er biologisk programmert til å vurdere alle individer av motsatt kjønn som et mulig parringsobjekt. Dette er ikke noe man bevisst styrer selv. 

Ja. Merker at jeg gjør det selv... og har faktisk ikke noe imot at menn gjør det...

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Æsj, ja. Hater når grisete menn gjør sånn. Det går an å styre seg en smule.

Anonymkode: bfbbd...3b4

Går ikke å styre seg når reptilhjernen slår seg på.

Anonymkode: f0261...743

Gjest Annetnavn_
Skrevet

Tror egentlig aldri jeg har opplevd det, men kan forstå at det oppleves ubehagelig. Å bli sett i øynene er et tegn på anerkjennelse, å bli kikka i skrittet eller på puppene før øynene møtes, må føles nedverdigende.

Skrevet

Dette er kun for å være morsom:

my-eyes-are-up-here.jpg

Skrevet

For å si det sånn: Da jeg møtte mannen min likte jeg at han var så interessert og oppmerksom på meg, men aldri glante på den måten. Senere sa han at joda, han hadde da tittet på både pupper og rumpe så ofte han kunne, men gjort det når han var sikker på å ikke bli ferska. Plusspoeng i min bok. 

Jeg sa tydelig fra til en kollega om dette en gang. Vi snakket sammen (om jobb), og han hadde blikket festet på utringningen min hele tiden. "Når vi snakker sammen setter jeg pris på om du kan se på øynene mine og ikke på puppene", sa jeg, og etter det ble det slutt. Når sant skal sies unngikk han meg vel de neste to årene vi jobbet sammen.

Anonymkode: e663d...b8f

• Liker 2
Skrevet
På 1/9/2017 den 15.05, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 2a076...3b6

Hvordan tror du det samme eksprimentet hadde gått hvis det var en kvinne som var kledd sånn:

16 timer siden, Ardenus skrev:

Dette er kun for å være morsom:

my-eyes-are-up-here.jpg

Greia er jo at alle stirrer om noe er unormalt. Man stirrer fordi man tenker "er det buksa som er bretta rart, eller sitter han på tbanen med en halvfeit en med beina sprikende?"

Og greia er som nevnt over: alle stirrer. Men det er forksjell på å kaste et blikk kjapt bort på en fremmed, fordi de har noe som skiller seg ut. Det skjer bare. Men menn som stirrer på bena eller puppene mine hver gang jeg skal inn i møte med dem, det stiller seg litt annerledes. Jeg går ikke utfordrene kledd på jobb, idag har jeg på meg en ikke stram høyhalset genser med blazer over, og svart dressbukse med pumps. Sånn går kvinner kledd i min bransje. Allikevel sto jeg å snakket med en kollega ved kaffemaskinen, og en som stod ved siden av sto å stirret på puppene mine. Helt åpenlyst. Jeg så på han flere ganger, og når jeg begynte å gå mot han så han opp og smilte til meg, før han snudde seg bort - det føles ganske ugreit.

Anonymkode: 179da...74c

• Liker 1
Skrevet

Da takker trådstarter for responsen så langt..  Mer forsiktige blikk ser ut til å vere nødvendig og kan påregnes. Takk.

Anonymkode: 72ab0...8ff

Skrevet

Ta det som en kompliment da. At blikket hviler litt ekstra på deres ekstremiteter er jo bare et tegn på at mannen liker det han ser. Og det burde vært en kompliment. Annet eksempel: Om en mann sier til en dame: "jeg ronker etter bilde av deg". Er dette da en ordentlig grisegutt eller var det ment som tidenes kompliment? Tenk litt på det. Det er jo egentlig en innrømmelse om at det han ser på et bilde er faktisk noe av det peneste/mest opphissende han ser på...

Skrevet
1 minutt siden, Bare_meg skrev:

Ta det som en kompliment da. At blikket hviler litt ekstra på deres ekstremiteter er jo bare et tegn på at mannen liker det han ser. Og det burde vært en kompliment. Annet eksempel: Om en mann sier til en dame: "jeg ronker etter bilde av deg". Er dette da en ordentlig grisegutt eller var det ment som tidenes kompliment? Tenk litt på det. Det er jo egentlig en innrømmelse om at det han ser på et bilde er faktisk noe av det peneste/mest opphissende han ser på...

:kvalm: Et kompliment? At en ekkel ufyselig gubbe tenker på deg i en seksuell setting? Tygg litt på den selv du, blir du glad for det komplimentet? 

Nei, tenkte meg det. 

Anonymkode: d3bfc...069

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, Bare_meg skrev:

Jeg jeg blir så utrolig glad at jeg dåner når menn på 60+ med sleskt blikk stirrer på minne 25 år gamle pupper. Det er faktisk det fineste noen kan gjøre for meg.

Hvis noen tar tak i rumpa di også - er det også noe man skal ta som et kompliment? At man har så fin rumpe at han ikke klarte å motstå å ta på den? Spar meg a. Jeg trenger ikke det komplimentet - ellers takk.

• Liker 3
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:kvalm: Et kompliment? At en ekkel ufyselig gubbe tenker på deg i en seksuell setting? Tygg litt på den selv du, blir du glad for det komplimentet? 

Nei, tenkte meg det. 

Anonymkode: d3bfc...069

hmm. en seksuell setting er jo i manges øyne den ultimate setting. At en av motsatt kjønn ville tenkt på meg i en seksuell setting ville jeg faktisk tatt som en kompliment ja. Da ville jeg tenkt "jøss, er jeg sexy? hmm. hehe. Jaja. Flott". Ikke nødvendigvis gjort noe med det, annet enn å ha tenkt at det var da hyggelig.

Men vi mennesker er forskjellige heldigvis.. Noen takler slik oppmerksomhet på en helt annen måte, og det må vi alle leve med..

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, perplexed skrev:

Jeg jeg blir så utrolig glad at jeg dåner når menn på 60+ med sleskt blikk stirrer på minne 25 år gamle pupper. Det er faktisk det fineste noen kan gjøre for meg.

Hvis noen tar tak i rumpa di også - er det også noe man skal ta som et kompliment? At man har så fin rumpe at han ikke klarte å motstå å ta på den? Spar meg a. Jeg trenger ikke det komplimentet - ellers takk.

Fysisk berøring går over i uønsket kontakt og da blir det mer sleskt. Men et blikk som sier at dette var flott kan du ikke kreve fjernet. "en katt har lov til å se på en konge" sa bestemor da vi unga skrek "ikke se på meg". Men å berøre, ta på, slå eller annet fysisk skal selvsagt ikke forekomme.

Skrevet

Kikk i vei. Bare det er diskret. Greit å se men ikke røre tenker jeg

Skrevet

Tja, jeg ser nok svært sjelden mot kvinners underliv. Mulig jeg ikke gjør det fordi jeg er vokst opp i en naturistfamilie. I naturistmiljøer er dette en uskreven regel. Når jeg har vært på naturiststrand/naturistbad så husker jeg omtrent formen på kroppene til damene og kan anslå omtrent hvor store pupper de har. Dette er vel noe jeg observerer med sideblikket. Men jeg vet ikke om de er barbert eller har piercing i skrittet eller lignende.

Anonymkode: 6a44b...5bc

Gjest snill scorpion
Skrevet

Det jeg jobber med krever at jeg bærer uniform, vel stelt og god observasjoner. Jeg for med meg hvis noen stirrer på meg, og det skjer mer enn ofte 😉 er det en fin formet kvinne så tar jeg gjerne et blikk på men ikke noe mer " hverken liker eller kan:fnise:"

Scanning eller stirring på bukse bul er ikke noe irriterende med mindre noen sitter og bare glor på, da er det ubehagelig må jeg si. Det er to tilfeller jeg føler ekkelt og irriterende, hvis det er en mann eller ung jente. Da kniper jeg svakt i øynene og stirrer tilbake et par sekunder og vips: problemet løst 😉

Helt enig med de som klager på konstant stirring og gjentagere, det er ikke behagelig i hele tatt.

Skrevet

Liker best rumper, og da kan jeg heldigvis kikke litt uten å bli lagt merke til. Det er veldig vanskelig å la være å se på flotte damer, men merker at interessen avtar med alderen.

Anonymkode: d5452...303

Skrevet

Damer ser fordi de lurer på hva slags pervo han er. 

Anonymkode: 394d8...864

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...