AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #1 Del Skrevet 9. januar 2017 Et eksempel av mange er den gangen de påsto at vi var arvinger da de fikk utgifter knyttet til en eiendom. Dette boet var skiftet 20 år før forespørselen om økonomisk støtte kom. Jeg hadde aldri hørt at jeg hadde noen andel i eiendommen, og bestemte meg for å gjøre noen undersøkelser før jeg besvarte henvendelsen. Da jeg la frem beviser på at jeg ikke hadde eierandel i eiendommen ble de sinna for at jeg ikke stolte på dem, men i stedet gjorde mine egne undersøkelser, og at de ikke fikk penger fra meg. Dette er ikke første gangen de har kommet med slike krav, vi har hatt noen titalls lignende henvendelser de siste 20 årene, og man skulle tro alt de etterhvert burde skjønt at vi ikke er de idiotene de åpenbart tror vi er, men kravene har bare kommet hyppigere de siste årene. Jeg er lei av å bruke tid og energi på deres forsøk på å lure penger fra meg, og har blokkert dem fra alle muligheter de har til å kontakte meg. Men nå har de begynt å sende meg beskjeder via andre. De kontakter mann, barn, svigerfamilie, og andre de vet jeg har kontakt med, og jeg vet ikke lenger hva skal jeg gjøre for å få slutt på dette? Hvordan ville dere løst en slik situasjon? Anonymkode: 046be...709 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #2 Del Skrevet 9. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et eksempel av mange er den gangen de påsto at vi var arvinger da de fikk utgifter knyttet til en eiendom. Dette boet var skiftet 20 år før forespørselen om økonomisk støtte kom. Jeg hadde aldri hørt at jeg hadde noen andel i eiendommen, og bestemte meg for å gjøre noen undersøkelser før jeg besvarte henvendelsen. Da jeg la frem beviser på at jeg ikke hadde eierandel i eiendommen ble de sinna for at jeg ikke stolte på dem, men i stedet gjorde mine egne undersøkelser, og at de ikke fikk penger fra meg. Dette er ikke første gangen de har kommet med slike krav, vi har hatt noen titalls lignende henvendelser de siste 20 årene, og man skulle tro alt de etterhvert burde skjønt at vi ikke er de idiotene de åpenbart tror vi er, men kravene har bare kommet hyppigere de siste årene. Jeg er lei av å bruke tid og energi på deres forsøk på å lure penger fra meg, og har blokkert dem fra alle muligheter de har til å kontakte meg. Men nå har de begynt å sende meg beskjeder via andre. De kontakter mann, barn, svigerfamilie, og andre de vet jeg har kontakt med, og jeg vet ikke lenger hva skal jeg gjøre for å få slutt på dette? Hvordan ville dere løst en slik situasjon? Anonymkode: 046be...709 Bruk en advokat, og få han til å sende ut en bekreftelse per post til enhver. Brevet bør være så klinkende klar at det stopper kjeften på dem😊 Anonymkode: 78bad...1ec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #3 Del Skrevet 9. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bruk en advokat, og få han til å sende ut en bekreftelse per post til enhver. Brevet bør være så klinkende klar at det stopper kjeften på dem😊 Anonymkode: 78bad...1ec 1 time siden, AnonymBruker skrev: En advokat kan skrive et krasst brev til dem, men kan han gjøre noe annet enn å oppfordre dem til å slutte med dette tullet? Noe slikt vil ikke fungere på dem. Og de gjør jo ikke noe straffbart selv om det er utrolig irriterende. De holder seg innenfor loven, selv om de beveger seg på grensen av og til. For eksempel da de holdt tilbake informasjon om arvinger da et bo skulle skiftes. (Unnlot å oppgi andre arvinger slik at de selv skulle få en større andel). Advokaten som ordnet med boet oppdaget det like før papirene ble sendt til skifteretten, og kontaktet da meg, og 13 av de andre arvingene. Anonymkode: 046be...709 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullik Skrevet 9. januar 2017 #4 Del Skrevet 9. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Et eksempel av mange er den gangen de påsto at vi var arvinger da de fikk utgifter knyttet til en eiendom. Dette boet var skiftet 20 år før forespørselen om økonomisk støtte kom. Jeg hadde aldri hørt at jeg hadde noen andel i eiendommen, og bestemte meg for å gjøre noen undersøkelser før jeg besvarte henvendelsen. Da jeg la frem beviser på at jeg ikke hadde eierandel i eiendommen ble de sinna for at jeg ikke stolte på dem, men i stedet gjorde mine egne undersøkelser, og at de ikke fikk penger fra meg. Dette er ikke første gangen de har kommet med slike krav, vi har hatt noen titalls lignende henvendelser de siste 20 årene, og man skulle tro alt de etterhvert burde skjønt at vi ikke er de idiotene de åpenbart tror vi er, men kravene har bare kommet hyppigere de siste årene. Jeg er lei av å bruke tid og energi på deres forsøk på å lure penger fra meg, og har blokkert dem fra alle muligheter de har til å kontakte meg. Men nå har de begynt å sende meg beskjeder via andre. De kontakter mann, barn, svigerfamilie, og andre de vet jeg har kontakt med, og jeg vet ikke lenger hva skal jeg gjøre for å få slutt på dette? Hvordan ville dere løst en slik situasjon? Anonymkode: 046be...709 Du mottar ikke arv uten å ha underskrevet en skifteerklæring. Har du ikke gjort det, har du ingen andel i den eiendommen. Så enkelt er det. Det kan du f.eks. si til dem, og se hva de svarer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #5 Del Skrevet 9. januar 2017 20 minutter siden, Gullik skrev: Du mottar ikke arv uten å ha underskrevet en skifteerklæring. Har du ikke gjort det, har du ingen andel i den eiendommen. Så enkelt er det. Det kan du f.eks. si til dem, og se hva de svarer. Jeg gjorde som sagt det. Jeg sendte dem dokumenter som viste at jeg ikke hadde eierandel, og ble jeg utskjelt fordi jeg hadde gjort undersøkelser på egen hånd, og med det viste at jeg ikke stolte på dem da de sa at jeg var medeier. Anonymkode: 046be...709 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullik Skrevet 9. januar 2017 #6 Del Skrevet 9. januar 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjorde som sagt det. Jeg sendte dem dokumenter som viste at jeg ikke hadde eierandel, og ble jeg utskjelt fordi jeg hadde gjort undersøkelser på egen hånd, og med det viste at jeg ikke stolte på dem da de sa at jeg var medeier. Anonymkode: 046be...709 Du kan jo på en fleipete måte ta motsatt taktikk. Si at, siden jeg tydeligvis er medeier. Da stemmer jeg for å selge hele rukkelet, eller så kan dere betale meg ut for det min andel er verd Og glem for all del ikke leie for alle disse årene. Se hva de svarer da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #7 Del Skrevet 9. januar 2017 6 minutter siden, Gullik skrev: Du kan jo på en fleipete måte ta motsatt taktikk. Si at, siden jeg tydeligvis er medeier. Da stemmer jeg for å selge hele rukkelet, eller så kan dere betale meg ut for det min andel er verd Og glem for all del ikke leie for alle disse årene. Se hva de svarer da. Den likte jeg. Det tipset skal jeg benytte meg av neste gang, og jeg skal videreformidle det til de andre som er like lei som jeg er. Anonymkode: 046be...709 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå