Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en tidligere rusmisbruker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kunne du? Avhenger det av hvilket stoff som har blitt misbrukt? 

Anonymkode: 6bd14...9d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer ann på hvor lenge siden det er og hvilken rusmidler han har brukt.

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nei, det kan alltid være fare for tilbakefall, hadde ikke turt å ta sjansen.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Som Loki nevner, fare for tilbakefall. Har sett på nærthold hvordan slikt ødelegger både forhold og familier. 

Anonymkode: f05a3...654

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 54728...339

Gjest Hannemor76
Skrevet

Om det var over 10 år siden så kanskje, men som regel er faren alt for stor for tilbakefall. Hadde jeg vært uten barn hadde jeg kanskje tatt sjangsen. :)

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Er imot rusmidler så det kan aldri skje.

Anonymkode: 00ef8...de4

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Men det kommer an på personlighet. Mange rusmisbrukere er reflekterte og oppegående folk. Men klarer ikke tidligere rusmisbrukere som har blitt clean og føler seg som verdensmester i alt og har svar på alt. Mannen til venninnen min er sånn, han tåler f.eks ikke en diskusjon om haslegalisering fordi HAN tåler ikke dette. Lettere å akseptere misbruk av psykedeliske stoffer som cannabis, LSD, DMT, sopp enn f.eks amfetamin.

Anonymkode: ca1b2...611

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke. 

Anonymkode: a58a5...22b

AnonymBruker
Skrevet

Mulig. Men jeg ville sett på motivasjonen og fått et inntrykk av om han virkelig ønsket å holde seg nykter av egen vilje, eller om det er sånn halvhjertet gjennomført. Folk kan jo endre seg, og dersom endringen er helhjertet kunne jeg vel egentlig levd godt med en mann med mye rart i bagasjen tenker jeg.

Anonymkode: 9809b...f58

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hasj: ja

LCD: ja

GHB: ja

Extacy: ja

Kokain: ja

Amfetamin: nei

Metaamfetamin: nei

Heroin: nei

Anonymkode: 0b525...347

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er lenge siden, så er det ikke noe problem. Med lenge mener jeg 8-10 år.

Anonymkode: 27fec...eab

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Har vært sammen med en rusmisbruker, og kunne aldri tenkt meg å være i nærheten av noe sånt igjen. Hadde alltid vært redd for at personen plutselig skulle sprekke, ruse seg og klikke. Orker ikke.

Anonymkode: e8d23...72c

Gjest Lakrisbjørn
Skrevet

Har vært med ei som brukte i ny og ne. LSD, hasj og amfetamin. Ikke superkult, men tolererbart. Kunne ikke vært med ei som er eller har vært avhengig. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Har en så fucka opp familie fra før, at å dra en rusmisbruker som potensielt kunne fått et tilbakefall, ville vært idiotisk. 

Anonymkode: 7c122...800

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Da hadde jeg måtte sluttet å ta rusmidler "for gøy" en sjelden gang pga fare for tilbakefall for han.

Anonymkode: ff4aa...c56

AnonymBruker
Skrevet

Ja og nei. Har sett mange som var "hardt rammet" som har kommet seg bra og har familie og er gift nå. 

Men har også sett flere som får en helt annen kroppsform, ansiktsform, personlighet etter bruk. At de har mye angst i ettertid, sjalu osv. Vet bare på meg selv at jeg ikke klarer/ønsker å alltid være den sterke i forholdet. 

Anonymkode: bd585...469

Gjest Jacklost
Skrevet

Hvis hun har vært ren i et par år så ja da kunne jeg det men ikke om hun akkurat hadde sluttet, da ville jeg ikke tatt sjansen på å invitere en potensiell rusmisbruker inni familien min 😬

Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Nei. Har en del piller selv så hadde nok vært for mye fristelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...