AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #1 Skrevet 9. januar 2017 Er relativt ny i en virksomhet der jeg nå ser at jeg er overkvalifisert for rollen og at både min leder og andre med lederansvar, er langt mindre kompetent enn jeg. Det er veldig frustrerende å ikke slippe til, og jeg er litt irritert fordi dette var et tema i intervjuprosessen og mine kommende ledere overbeviste meg om at jeg vill få utviklingsmuligheter (og jeg har bedre betalt enn flere av disse mellomlederne). Jeg kjeder meg mye. Eller er det behagelig; kun 15 min hjemmefra, kan ta hjemmekontor ukentlig, anstendige arbeidstider, kule lokaler, firmahytter etc og gode pensjonsbetingelsene - dvs et selskap som tar vare på sine ansatte. Nå har jeg mulighet for en annen jobb, der jeg får mer ansvar og innflytelse. Mer salgspress også, men vil delta i ledergruppen og få vite hva som skjer. Litt mindre virksomhet og ikke de samme personalgodene, litt opp i lønM, men jeg får tyve minutter reisevei mer hver vei til og fra jobben. Jeg vil jo velge det siste, pga dagens kjedsomhet, stagnasjon og frustrasjon. Men tror mange blir pga bekvemmelighet og det skjønner jeg også - har aldri hatt det så "behagelig". Hva ville du gjort? Anonymkode: 1ff74...b9a
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #2 Skrevet 9. januar 2017 Dersom reiseveien ikke er et problem er det ikke noe i veien for å bytte jobb. Anonymkode: a34a2...f7d
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #3 Skrevet 10. januar 2017 20 min er ikke all verden, bytt jobb til noe du trives med Anonymkode: 0bfbb...c33
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #4 Skrevet 10. januar 2017 Det er klart at det er mange som blir i en behagelig situasjon, men det er ikke alle som har et like stort behov for å ha en arbeidshverdag som utfordrer en selv. For min del er dette viktig, og jeg ville absolutt ha valgt den nye stillingen. Litt lengre arbeidstid og noe færre goder er overlevbart. Livssituasjon kan jo også spille inn på valget. Dersom du ønsker barn i nær fremtid kan det hende at det kan være mer praktisk å bli værende. Anonymkode: c559d...a46
Gjest noe tilfeldig Skrevet 10. januar 2017 #5 Skrevet 10. januar 2017 Det er vel ikke bare pga stoltheten du vurderer å skifte jobb men at du rett og slett ikke får nok utfordringer og heller ikke brukt kunnskapen din slik du ble lovet. Er enig i at livssituasjon har mye å si, det kan være greit med en bedagelig jobb om det ellers er mye i livet som krever sitt, men ut ifra det du skriver virker det til at du har et genuint ønske om mer utfordringer og ansvar gjennom jobben enn det du har nå. Uansett hva du velger: lykke til
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #6 Skrevet 10. januar 2017 Denne situasjonen har jeg vært i, jeg byttet jobb og angrer ikke. Anonymkode: 6a1c3...9b8
_popcorn_ Skrevet 10. januar 2017 #7 Skrevet 10. januar 2017 Jeg kunne aldri bytta jobb pga stolthet, men jeg har absolutt ingen problem med å bytte på grunn av trivsel. Og jeg kunne aldri trivdes i en jobb jeg er overkvalifisert for, der jeg ikke blir utfordret og hvor jeg kjeder meg hver dag... Jeg klarer ikke se for meg noe verre enn å våkne hver dag og tenke "yes, da er det på tide stå opp å starte kjede seg!" Valgte selv gå fra en kjedelig jobb hvor største utfordringen var å finne parkeringsplass, til en spennende jobb hvor jeg blir utfordret hver dag, har bedre lønn, blir verdsatt og har 40min ekstra reisevei. Men dette handler ikke ett sekund om stolthet, det handler om trivsel og hva som gir meg grunn for å stå opp om morgen, og hvordan følelse jeg drar hjem med hver dag. 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #8 Skrevet 10. januar 2017 Stolthet er en følelse for barn Anonymkode: 1a6d4...360
Alice123 Skrevet 10. januar 2017 #9 Skrevet 10. januar 2017 Jeg ville byttet jobb. 20 min reisevei er ingenting
Navne Løs Skrevet 16. januar 2017 #10 Skrevet 16. januar 2017 Jeg gjorde dette for 1,5 år siden. Forlot en ok og komfortabel jobb jeg mestret veldig godt til en jobb med mye ansvar og salg. Angrer bittert den dag i dag.Tenker på det hver eneste dag faktisk. Selv om det ikke var det riktige for meg, kan det godt være det rette for deg om du drives av utfordringer og prestasjon. Det gjør altså ikke jeg. Tenk deg GODT om, er vel mitt råd.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #11 Skrevet 16. januar 2017 Tror han/hun mener 20 min lenger. Altså 15+20. Men det er ikke så mye det heller. Anonymkode: 453d1...e29
Alice123 Skrevet 31. januar 2017 #12 Skrevet 31. januar 2017 På 01/16/2017 den 15.20, AnonymBruker skrev: Tror han/hun mener 20 min lenger. Altså 15+20. Men det er ikke så mye det heller. Anonymkode: 453d1...e29 Leste ikke HI godt nok. Men 35 min reisevei er uansett ikke så mye. Her hvor jeg bor (Osloområdet) har jeg og alle mine kollegaer minimum 30-40 min reisevei. Mange bruker opp til en time. Men kommer det i konflikt med henting i barbehage eller andre ting, så må man jo vurdere om stresset er verdt det. For meg er det også stor forskjell på om man tar kollektivt med mange bytter, eller om man kjører bil dør til dør. Og er det mye kø, slik at det som egentlig er 35 min blir til én time med saktegående kø?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå