Gå til innhold

Kan man gå gjennom livet uten å bli forelsket?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri være forelsket. Er 32 år. Har såvidt vært betatt i tenårene, men kun basert på guttens utseende, ble ikke kjent med personen. Er det slik at noen bare ikke har mulighet til å bli forelsket? Noen gang? Jeg begynner å lure på om jeg er en av dem.

Anonymkode: 6c2b5...395

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vanskelig å svare på. Men også vanskelig å finne 'den rette'. Har selv det slik. Er jente 22år

AnonymBruker
Skrevet

Ikke stress med det, ta det som det kommer

Anonymkode: 7edb9...f34

Skrevet

Ja, jeg tror noen mennesker går i gjennom livet uten å bli forelsket.

• Liker 2
Skrevet

Man kan jo selvfølgelig det, men det er litt trist tenker jeg. Jeg er en person som ikke blir betatt så raskt, og de to forholdene jeg har hatt har det vært gutten/mannen som har vært pådriveren i begynnelsen. Jeg likte jo disse som person, og ga de en sjanse "for å se". Etter flere måneder dukket følelsene opp. Jeg ble glad i de etter hvert, men det tok tid. Syns det er litt fint, egentlig, at jeg er sånn, for da rekker jeg å bli kjent med menneskene uten å bli "blendet" av nyforelskelsesrus. Men det krever jo at du er villig til å åpne deg selv om det ikke er fioliner og rosa glød med en gang. 

Anonymkode: 5df68...8e1

• Liker 1
Skrevet

Det er nok ikke umulig. Selv har jeg ikke opplevd gjensidig forelskelse, men jeg har vært opp-etter-ørene-forelsket èn gang.

Skrevet (endret)
På 9.1.2017 den 7.54, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri være forelsket. Er 32 år. Har såvidt vært betatt i tenårene, men kun basert på guttens utseende, ble ikke kjent med personen. Er det slik at noen bare ikke har mulighet til å bli forelsket? Noen gang? Jeg begynner å lure på om jeg er en av dem.

Anonymkode: 6c2b5...395

Jeg har blitt forelsket flere ganger i løpet av livet. Men akkurat nå så føler jeg at jeg aldri tør å bli forelsket igjen Blir man forelsket så får man en ekstra sårbarhet. Forelskelsen er en rus, men den er også ekstemt vond på mange måter. Man blir ekstra sårbar og man kan lett havne i en berg-og dalbane-karusell. Derfor synes jeg det er best å forsøke å ikke bli forelsket. Alle prater om forelskelsen. Men man hører også om de som er sykt knekkt av sorgen av forelskelse.

Jeg er ennå knust av min forrige partner. Han sa at han var så forelsket i meg, og jeg var det tilbake, for så at han plutselig sa at den tok slutt og at han aldri vil vite av meg igjen. Den var ganske tung. Man føler seg ikke akkurat noe verdsatt da. Det virket så overfladisk. Derfor må jeg ærlig si at jeg spyr nesten av ordet forelskelse. 

Endret av maleene
Skrevet

Ja det kan man.

Anonymkode: 3c383...369

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig er det mulig :) 

Anonymkode: b6042...070

• Liker 1
Skrevet

Ja, selvfølgelig. Noen møter aldri den rette, andre er aromantiske, akkurat som andre kan være aseksuelle. Begge deler er helt greit. 

Anonymkode: e4459...db2

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er mennesker som ikke blir forelsket (aromantiske). Det er også mennesker som ikke har blitt forelsket av andre årsaker. 

Jeg ville ikke ha stresset så mye rundt det når du "bare" er 32 år. Du har fortsatt mange år på å oppleve. Dersom du har barneønske i nær fremtid kan jeg forstå litt stress, men samtidig kan du ikke presse frem følelser.  

Anonymkode: 1ae34...003

• Liker 1
Skrevet

Er du veldig smart er det veldig vanskelig å bli forelsket fordi du rett og slett vet for mye om menn og psykologi og horekunder og utroskap. Feks. Så du begynner å se ned på det annet kjønn og drømmer om å bli lesbisk heller enn å fornedre deg til å bli sammen med noe low som veldig mange menn faktisk er. Gode menn er like lett å finne som firkløver på en fotballbane.

Skrevet

Jeg prøvde veldig hardt å bli forelsket da jeg var yngre, men har aldri opplevd sommerfugler i magen og alt det der; jeg prøvde å gå ut med folk på kommando men det ble bare feil og jeg har alltid hatt det best alene. Jeg klarer ikke respektere dårlige menn og jeg vet at de ikke kan bidra eller gi meg noe som helst beskyttelse i en fucked up verden. Across the 110th street you are just trying to find your woman but you know she is weak etc. Så da renner det ut med badevannet. Man kan kun bli glad i en person som man ikke respekterer overhodet som man blir i et barn, en hund eller en katt. Visse menn har vært så slemme at det er umulig å falle for de. Sånn føler jeg det. Jeg innrømmer at jeg ser ned på en god del menn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...