Gå til innhold

Fikk en dyr julegave av en god venn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en veldig god venn og liker han veldig godt.

Jeg vil gjerne bli mer enn venn med han, men han har en mental sperre for ett nytt forhold.

Til jul ble vi enige om å ikke kjøpe noe til hverandre da vi heller sparer til en ferietur sammen.

Så vi satte av ekstra med penger på en konto nå til jul ig var enige om at det var en bra ide.

Når julaften kommer så fikk jeg en gave av han, hanske stor pakke, iflg han så kostet den bare 80.- kroner og var noe jeg likte godt.

Ut av den store esken detter det ut noe godteri og en liten eske med 18K gulløredobber med diamanter. Jeg holdt på å besvime. Vi feiret jul hver for oss.

Jeg vet at de øredobbene kostet 3500.- for han hadde nemlig vist meg de og lurte på omhva jegvtrudde dattera hans ville si om de om hun fikk de til jul. 

Han skulle ønske han fikk lov å kjøpe ting til meg utenom bursdag og jul, men jeg vil ikke det. Jeg føler ikke at det er riktig. Hadde han vært en kjæreste så føler jeg at det stiller seg litt annerledes.

Jeg vet han ikke er sammen med andre damer, for vi er sammen nesten hele tiden. Vi er nesten naboer.

Det jeg lurer på nå er hvorfor han kjøpte så dyr gave til meg og ønsker å kjøpe andre dyre gaver til meg. Vi snakker om gaver i flere tusenvis av kroner. Det dyreste jeg ønsker meg og som jeg sparer til selv koster 30.000 kroner. Det ønsker han å kjøpe til meg, men det er jo helt horribelt å ta imot så dyr gave av en venn.

Er jeg vanskelig av meg som takker nei??

Hilsen sjokkerte Mette

Anonymkode: a3c43...146

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis jeg var deg ville jeg ha spurt han om gaven til datteren havnet inni din gave ved et uhell, siden han har sagt han tenkte på å kjøpe øredobbene til henne og at gaven din skulle være en liten ting til 80 kr (altså godteriet, antar jeg) Da har du tatt det opp på en grei måte, og dersom han sier at øredobbene er til deg bør du ta opp at du er veldig glad for den flotte gaven, men at det kjennes feil ut å ta i mot not slikt når du ikke har kjøpt noe til han. 

Ellers syntes jeg du bør beholde de, da å returnere gaven kan såre giveren. 

Anonymkode: 3094e...f2e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg snakket med han og spurte om det var skjedd en feil, men nei. De var til meg.

De er jo rålekre, men det blir så rart å motta så dyr gave av en som ikke vil videre.

Anonymkode: a3c43...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du vil noe mer med han, så ser jeg ikke problemet? Kanskje han prøver å kvitte seg med den mentale sperren. Det er ikke alle som kjøper gaver bare for å få tilbake noe av samme verdi. Vær heller takknemlig, istedenfor å mase om at det er for mye, for dyrt osv. Jeg hater å kjøpe gaver til folk som bare skal komme med innvendinger istedenfor å bli glade og takke. Som regel når du får en gave, så får du den fordi giver har lyst til å gi den til deg - ikke for at giver forventer å få tilsvarende tilbake. 

Anonymkode: ae348...5d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spør han hvorfor og neste gang dere skal kjøpe gaver til hverandre, avtaler dere en pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...