AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #1 Del Skrevet 9. januar 2017 Vi henter en liten Bichon Havanais gutt om noen uker, og har allerede begynt å tenke på navn! Vi ønsker ikke typiske menneskenavn som Kåre, Gunnar, Bob, Bjarte osv (eller hva nå enn folk kaller dyra sine), eller typiske tøysenavn. Vi ønsker et pent og enkelt navn til hunden vår Navn vi har tenkt på sålangt: Leo Felix Fido Theo Nero Hva synes dere er finest av disse? Har dere noen andre tips å komme med? Vet liksom ikke helt om jeg er fornøyd med de vi har kommet på, men er som dere ser glad i o-ending! Anonymkode: 22a12...d58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #2 Del Skrevet 9. januar 2017 Fine og meget vanlige hundenavn:) Av de du kom med stemmer jeg på Fido. Og så vil jeg komme med navnet Lecter :D Anonymkode: 7ba64...0aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #3 Del Skrevet 9. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fine og meget vanlige hundenavn:) Av de du kom med stemmer jeg på Fido. Og så vil jeg komme med navnet Lecter :D Anonymkode: 7ba64...0aa Uff ja, skulle gjerne kommet på noe som ikke er fullt så vanlig, men fremdeles pent. Men så er ikke jeg så veldig kreativ Lecter var fint! Skal noteres! Ts Anonymkode: 22a12...d58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #4 Del Skrevet 9. januar 2017 Jeg synes nå de fleste du har listet opp er menneskenavn og ikke hundenavn... men smak og behag. Med unntak av Fido da. Jeg hadde stusset litt hvis jeg hadde møtt på en person som het Fido. Jeg er vant med at hannhunder har navn som Prins, Tass, Pluto, Prikken og Tango. Altså navn som er tydelige hundenavn og ikke menneskenavn. Men hva mener du med "typiske tøysenavn"? Anonymkode: 19253...975 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #5 Del Skrevet 9. januar 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes nå de fleste du har listet opp er menneskenavn og ikke hundenavn... men smak og behag. Med unntak av Fido da. Jeg hadde stusset litt hvis jeg hadde møtt på en person som het Fido. Jeg er vant med at hannhunder har navn som Prins, Tass, Pluto, Prikken og Tango. Altså navn som er tydelige hundenavn og ikke menneskenavn. Men hva mener du med "typiske tøysenavn"? Anonymkode: 19253...975 Haha jaa, det var kanskje litt dårlig forklart, men føler Bjarte er mye mer typisk menneskenavn enn f.eks Leo og Nero. Det kjenner jeg ingen som heter Med tøysenavn mener jeg navn som Skurk, Taco, Pils, Killer etc. Musa på tispe f.eks Vet av altfor mange dyr som har sånne type navn, haha. Ts Anonymkode: 22a12...d58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olava Skrevet 9. januar 2017 #6 Del Skrevet 9. januar 2017 Leo, Felix og Nero liker jeg best av de nevnte. Kanskje aller best Nero. Lennox passer kanskje inn i lista deres Kaizer, Asko, Hugo, Maxi, Morris, Rondo, Astro, Astor, Wilmer, Silver, Aron, Apollo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #7 Del Skrevet 10. januar 2017 Dexter er mitt favoritt hundenavn:) Anonymkode: 59008...5cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #8 Del Skrevet 11. januar 2017 Noen er nok tullenavn men prøver meg jeg også, liker søte hundenavn Chip, Fant, Floke, Flax, Fluffy, Kaos, Baias, Labbetuss, Lillegutt, Linus, Tassen, Teddy. Men det kan jo hende navnet faller naturlig for dere når dere får han hjem og dere blir kjent med personligheten hans, synes uansett navnene dere allerede har er veldig fine Anonymkode: 1b8f4...f67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torgeeeir Skrevet 11. januar 2017 #9 Del Skrevet 11. januar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Dexter er mitt favoritt hundenavn:) Anonymkode: 59008...5cc Elsker serien! Det blir nok navn på en fremtid hund her i gården også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #10 Del Skrevet 11. januar 2017 Jeg liker hundenavnet Max. Enkelt og greit, lett å rope Det er vel i kategorien din? Eller Ludo, Ajax eller Milo. Men det går kanskje under kategorien tøysenavn? Balto liker jeg også Anonymkode: 5955c...981 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #11 Del Skrevet 11. januar 2017 Ola Conny Anonymkode: 525ba...852 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fuju Skrevet 11. januar 2017 #12 Del Skrevet 11. januar 2017 På 9.1.2017 den 4.30, AnonymBruker skrev: Fine og meget vanlige hundenavn:) Av de du kom med stemmer jeg på Fido. Og så vil jeg komme med navnet Lecter :D Anonymkode: 7ba64...0aa Er du fan av Haniball Lecter? ☺ Uansett så var Lecter et ganske kult forslag! Skal notere meg det selv☺ Fido er et kjempesøtt hundenavn 🙏🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #13 Del Skrevet 11. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen er nok tullenavn men prøver meg jeg også, liker søte hundenavn Chip, Fant, Floke, Flax, Fluffy, Kaos, Baias, Labbetuss, Lillegutt, Linus, Tassen, Teddy. Men det kan jo hende navnet faller naturlig for dere når dere får han hjem og dere blir kjent med personligheten hans, synes uansett navnene dere allerede har er veldig fine Anonymkode: 1b8f4...f67 Hehe, har tenkt på Linus og Kaos også faktisk. Synes det er søtt. Meen så tenker jeg, rope Kaos når man er ute og vil ha kontakt med hunden? Ser for meg noen rare blikk da Ts Anonymkode: 22a12...d58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #14 Del Skrevet 11. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker hundenavnet Max. Enkelt og greit, lett å rope Det er vel i kategorien din? Eller Ludo, Ajax eller Milo. Men det går kanskje under kategorien tøysenavn? Balto liker jeg også Anonymkode: 5955c...981 Hehe nei, de er faktisk innafor, bare det ikke blir FOR tøysete. Har faktisk brukt to av navnene du foreslår tidligere. Milo og Ludo Max liker jeg faktisk ikke. Synes det blir litt for "orginalt." Ellers takk for tips! :D Ts Anonymkode: 22a12...d58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå