Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til barn og voksen? Noen som kan anbefale en en bank? :)

Anonymkode: 9d44d...404

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har brukt bank norwegian en god stund nå, veldig fornøyd. De har ikke absolutt høyest rente, men holder seg blant de høyeste. Og de har ikke noe tulleregler som minsteinnskudd, kun en konto per kunde, begrensinger på uttak, osv. som de fleste andre i samme klasse. Veldig bra nettbankløsning også.

Anonymkode: 4f797...3cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har brukt bank norwegian en god stund nå, veldig fornøyd. De har ikke absolutt høyest rente, men holder seg blant de høyeste. Og de har ikke noe tulleregler som minsteinnskudd, kun en konto per kunde, begrensinger på uttak, osv. som de fleste andre i samme klasse. Veldig bra nettbankløsning også.

Anonymkode: 4f797...3cd

Tusen takk for svar.:blomst:

Noen som har flere forslag?

AnonymBruker
Skrevet

Søk på finansportalen.no . Der finner du oversikt over ulike sparekontoer (flytende, fast, lokal, landsdekkende). Selv har jeg BlueStep. De har god flytende rente, og det er enkelt å få kontakt med kundeservice. Om du har penger til barna som skal avsettes lenge, men som du ikke ønsker skal stå i fond, kan du vurdere å opprette Boligsparing for barn. Jeg har det i Nordea, til en rente på 3,20%. Nå er eldste min blitt 18 år og er i jobb. Han bruker innestående på Boligsparekonto i Nordea til å overføre maks beløp  til ordinær BSU i annen bank.

Anonymkode: faeab...e27

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søk på finansportalen.no . Der finner du oversikt over ulike sparekontoer (flytende, fast, lokal, landsdekkende). Selv har jeg BlueStep. De har god flytende rente, og det er enkelt å få kontakt med kundeservice. Om du har penger til barna som skal avsettes lenge, men som du ikke ønsker skal stå i fond, kan du vurdere å opprette Boligsparing for barn. Jeg har det i Nordea, til en rente på 3,20%. Nå er eldste min blitt 18 år og er i jobb. Han bruker innestående på Boligsparekonto i Nordea til å overføre maks beløp  til ordinær BSU i annen bank.

Takk for svar.:smilyblomst:

AnonymBruker
Skrevet

Vil bare gi et lite tips til : fikk sjokk da eldste tok lappen - kostet ca kr 35 000,-. Så det kan være en ide å opprette en høyrentekonto dedikert førerkort f eks i BlueStep og overføre penger der jevnlig. 

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil bare gi et lite tips til : fikk sjokk da eldste tok lappen - kostet ca kr 35 000,-. Så det kan være en ide å opprette en høyrentekonto dedikert førerkort f eks i BlueStep og overføre penger der jevnlig. 

Takk for tips. For inn en del arv så må finne ut hvor jeg skal gjøre av alt.:fnise:

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips. For inn en del arv så må finne ut hvor jeg skal gjøre av alt.:fnise:

Har faktisk samme problem selv... Sitter plutselig med luksus problemet "veldig mye penger", og irriterer meg over lave renter og skatt på formue og renter, som tilsammen gjør at jeg faktisk betaler banken for å ha pengene mine !! Men jeg har brent meg på aksjefond før, og vil at pengene skal være trygge, så jeg velger banksparing. Har fordelt de rundt omkring i ulike banker, ettersom hver bank kun gir sikringsgaranti for inntil 2 millioner. Om dere er to, har dere den fordelen at formuen fordeles på hver av dere, og skatten kan dermed reduseres. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...