AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #1 Del Skrevet 8. januar 2017 Hei! For ca et halvt år siden møtte jeg ei jente jeg har blitt god venn med. Vi er begge to i begynnelsen av 30 årene. Vi finner på mye sammen og det har blitt noen turer ut på byen. Der har vi opplevd noe som jeg først har forstått noe av nå. Den ene gangen fikk venninnen min kommentaren "er du ikke interessert fordi jeg ikke betaler deg?" av en fyr hun avviste på byen. Mannfolk sier mye frekt på byen, så jeg la jo ikke noe i det den gangen. En annen gang kommenterte noen andre menn: "Tenk å holde på sånn i ei lita bygd som dette". Jeg skjønte ingenting av hva den kommentaren betydde, men venninnen min kjeftet dem huden full. Først idag fortalte den nye venninnen min meg at hun har solgt sex, gjorde dette i tre år og sluttet for ett år siden. Hun forteller at mange vet om hva hun har gjort og på Tinder profilen hennes blir hun kontaktet av tidligere kunder og menn som har sett hennes tidligere annonser på nett. Jeg vet det er stygt av meg å tenke som jeg gjør, men jeg begynner å revurdere vennskapet vårt. Vi bor på en liten plass hvor alle kjenner alle og jeg er redd for at jeg skal bli stemplet for å ha gjort det samme. I tillegg føler jeg vi har et så forskjellig syn på sex og verdier når hun har gjort dette. Hvordan hadde dere taklet det? Anonymkode: 0fa39...d30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #2 Del Skrevet 8. januar 2017 Ganske dårlig i likhet med deg tror jeg, det er vel nesten det ultimatum svik mot seg selv og egen selvrespekt å gjøre noe sånt. Anonymkode: 441ce...17f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 8. januar 2017 #3 Del Skrevet 8. januar 2017 (endret) Finnes hundre verre ting hun kunne ha gjort. Hvordan skader det meg at hun har solgt sex? Eller andre? Ville vært langt lettere (for ikke å snakke om mer tilfredsstillende) å sable ned moralistene enn å kutte ut venninna her. Endret 8. januar 2017 av Okapi 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #4 Del Skrevet 8. januar 2017 For noen usmakelige mannfolk. Jeg synes det er bra at venninnen din stod opp for seg selv. Med mindre hun har gitt deg hele historien er det vel flere aspekter her som du ikke har kjennskap til. Mulig var hun i en desperat situasjon. Anonymkode: 5b2dc...59d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bananen Skrevet 8. januar 2017 #5 Del Skrevet 8. januar 2017 Du kan ikke være venn med henne fordi du er redd for hva andre vil tro om deg? Vil du virkelig la andres antagelser ødelegge for et vennskap? Du likte henne før du fant ut av dette. Det betyr jo at deres forskjellige "verdier" ikke har så mye å si for vennskapet. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 8. januar 2017 #6 Del Skrevet 8. januar 2017 Dette må du jo bare avgjøre selv . Venninna di er den samme personen i dag som i går. For min egen del, så vil vennskapet til en venninne veie tyngre enn hva "folk på bygda" måtte tro om meg. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Derpderp Skrevet 8. januar 2017 #7 Del Skrevet 8. januar 2017 Det hadde ikke vært diskvalifiserende i en vennskapssituasjon for meg. Hva hun har gjort for å få hjulene til å gå rundt, innenfor lovens grenser - hvilket å selge sex er, er hennes sak. Jeg hadde satt pris på at hun fortalte det til meg, slik at vi har en åpen dialog og jeg evt kan være noen hun kan støtte seg til dersom hun selv skulle ha kvaler senere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 8. januar 2017 #8 Del Skrevet 8. januar 2017 Det er vanskelig det der. Men har hun sagt hvorfor hun gjorde det? Kanskje hun rett og slett trengte penger? For mange som selger sex eller andre eskorte-tjenester, så er det rett og slett fordi de trenger penger og har ingen andre muligheter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arya2000 Skrevet 8. januar 2017 #9 Del Skrevet 8. januar 2017 Dobbeltmoral lenge leve ( tenker på de mannfolka som kjøper sex av henne og deretter shamer henne i etterkant når hun ikke er interessert ).Jeg forstår ikke hva dette har og si for vennskapet deres. Det er jo hvordan hun er som menneske og venninne nå som betyr noe. Sexlivet hennes er hennes privatsak mener nå jeg da. Dette hadde ikke brydd meg nevneverdig. Om folk (som jeg ikke kjenner ) tror at jeg også har vært prostituert fordi vi er venner så hadde jeg gitt lang marsj i det. Slikt sier mye om dem , ikke meg. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #10 Del Skrevet 8. januar 2017 31 minutter siden, Okapi skrev: Finnes hundre verre ting hun kunne ha gjort. Hvordan skader det meg at hun har solgt sex? Eller andre? Ville vært langt lettere (for ikke å snakke om mer tilfredsstillende) å sable ned moralistene enn å kutte ut venninna her. Du kan ikke sammenligne når du er mann fordi du blir ikke automatisk sett på som hore om du henger med henne. Hva med om hun hadde vært kjæresten din? Anonymkode: 7d2fa...931 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #11 Del Skrevet 8. januar 2017 Hei! Hun sa hun kun gjorde dette for å ha det romslig økonomisk. TS. Anonymkode: 0fa39...d30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Derpderp Skrevet 8. januar 2017 #12 Del Skrevet 8. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke sammenligne når du er mann fordi du blir ikke automatisk sett på som hore om du henger med henne. Hva med om hun hadde vært kjæresten din? Anonymkode: 7d2fa...931 Jeg har ei venninne som er venn me ei som var prostituert over en periode, jeg har da aldri tenkt at fordi hun har er venn noen som har solgt sex så er min venninne automatisk prostituert også? Dessuten så børe det vel føles greit at en mann svarer at han ikke har noen problemer med dette? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 8. januar 2017 #13 Del Skrevet 8. januar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke sammenligne når du er mann fordi du blir ikke automatisk sett på som hore om du henger med henne. Hva med om hun hadde vært kjæresten din? Anonymkode: 7d2fa...931 Det er jo liksom litt av poenget mitt. Hvem er det som ser på deg på denne måten? Hvilke konsekvenser har det, og ikke minst, hva sier du til disse menneskene som dømmer deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #14 Del Skrevet 8. januar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Hun sa hun kun gjorde dette for å ha det romslig økonomisk. TS. Anonymkode: 0fa39...d30 Nei det hadde ikke fungert for meg å ha en slik venninne. Men for all del hun kan sikkert ha gode verdier ellers. Anonymkode: 441ce...17f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 8. januar 2017 #15 Del Skrevet 8. januar 2017 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! For ca et halvt år siden møtte jeg ei jente jeg har blitt god venn med. Vi er begge to i begynnelsen av 30 årene. Vi finner på mye sammen og det har blitt noen turer ut på byen. Der har vi opplevd noe som jeg først har forstått noe av nå. Den ene gangen fikk venninnen min kommentaren "er du ikke interessert fordi jeg ikke betaler deg?" av en fyr hun avviste på byen. Mannfolk sier mye frekt på byen, så jeg la jo ikke noe i det den gangen. En annen gang kommenterte noen andre menn: "Tenk å holde på sånn i ei lita bygd som dette". Jeg skjønte ingenting av hva den kommentaren betydde, men venninnen min kjeftet dem huden full. Først idag fortalte den nye venninnen min meg at hun har solgt sex, gjorde dette i tre år og sluttet for ett år siden. Hun forteller at mange vet om hva hun har gjort og på Tinder profilen hennes blir hun kontaktet av tidligere kunder og menn som har sett hennes tidligere annonser på nett. Jeg vet det er stygt av meg å tenke som jeg gjør, men jeg begynner å revurdere vennskapet vårt. Vi bor på en liten plass hvor alle kjenner alle og jeg er redd for at jeg skal bli stemplet for å ha gjort det samme. I tillegg føler jeg vi har et så forskjellig syn på sex og verdier når hun har gjort dette. Hvordan hadde dere taklet det? Anonymkode: 0fa39...d30 Gjort er gjort, det å selge sex er en lovlig jobb så hvorfor dømme henne? Dømmer du de mennene som har kjøpt tjenester av henne på samme måten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #16 Del Skrevet 8. januar 2017 7 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Gjort er gjort, det å selge sex er en lovlig jobb så hvorfor dømme henne? Dømmer du de mennene som har kjøpt tjenester av henne på samme måten? Nei, dømmer menna mye hardere. (ikke tråstarter) Anonymkode: 0eb6a...b6f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 8. januar 2017 #17 Del Skrevet 8. januar 2017 Jeg hadde nok vist interesse for dette aspektet, og spurt mange spørsmål om hun ønsket å prate om det. Men det hadde aldri falt meg inn å avsluttet vennskapet pga noe som dette. Hadde ikke dømt henne heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antbug Skrevet 8. januar 2017 #18 Del Skrevet 8. januar 2017 Jeg tror ærlig talt jeg ville hatt problemer med å være venninne med en som henne. Jeg ville ikke orket å stadig måtte forholde meg til menn som kom bort og behandlet henne(oss?) som et stykke kjøtt eller slengte spydigheter. Jeg ville i alle fall ikke hatt det gøy på byen med henne selv om hun var en flott person, på grunn av de tidligere kundene som sikkert ville dukket opp hele tiden. Kanskje vi kunne vært venninner uten å gå på byen sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #19 Del Skrevet 9. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, dømmer menna mye hardere. (ikke tråstarter) Anonymkode: 0eb6a...b6f Enig. Menn som kjøper fitte dømmer jeg langt ned I avgrunnen og ler av de taperne. Syns synd på majoriteten av de som selger kroppen (og sjel og selvrespekt)dømmer de ikke. Men hadde vært skeptisk til ei så kynisk venninne. Jeg gidder ikke å bli innlandet I horekunder her og der, og hadde tvilt på denne venninnes dømmekraft og holdninger. Psykisk syk, spiseforstyrrelser etc, da hadde jeg lyttet og følt med henne. "For å få romsligere økonomi " -motbydelig. Anonymkode: 2b887...12e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #20 Del Skrevet 9. januar 2017 Synes ikke det er noe verre at hun har solgt kroppen sin enn at hun har hatt mange ons. Tenker at hun sjekker seg oftere da. Ulempen er selvfølgelig at hun med stor sannsynlighet har hpv-virus i kroppen som kan smitte videre. Nå har det jo også bare gått et år. To år er helst ønskelig med tanke på det. Synes på lik linje med andre som har vært borti folk man ikke kjenner fortiden til at hun bør informere fremtidige kjærester og ligg om hva slags fortid hun har sånn at de selv kan vurdere risikoen typ: hvor mange har hun ligget med og hvor mange har de igjen ligget med. Utover det så synes jeg ikke det at hun har solgt sex forandrer på noe. Hun er ikke noe mer "skitten" enn en del andre kvinner og menn. Jeg er selv mann og ville aldri kjøpt sex, men rent hygienemessig er det jo ikke verre å være horekunde enn å sjekke opp fulle jenter? Tenker også at det er bedre å være horekunde enn å lure jenter til å tro at man ønsker forhold når man i vitkeligheten er ute etter sex. Det eneste som er negativt er at man støtter en industri som ikke er helt moralsk god. Men det er sikkert mange av dere her på seksualforumet som har vært sammen med eller hatt ons med folk som har et annet politisk ståsted Anonymkode: 14cbe...b8f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå