Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I det siste har jeg kjent på at jeg blir så sliten av å alltid måtte være tilstede for folk.

Kjapt oppsummert, Ei venninne som sliter i ekteskapet bruker meg som klagemur. Hun har de siste 10 årene tenkt på å gå ifra sin mann, og dette er et tema hver gang vi snakker sammen.

Jeg har et familiemedlem som er temmelig tafatt, h*n bruker meg som veileder til alt fra helseproblemer til dødsfall i h*ns omgangskrets - som det siste halve året har vært bortimot 8 stk.

Jeg har en venn som er meget syk, han trenger hjelp til omtrent alt, ensom er han også -dermed bruker jeg mye tid både på besøk og telefon med ham.

Men nå er jeg så sliten, har begynt å begrense det men skulle gjerne bremset det helt. Føler ikke at jeg kan det heller, må jo være der for folk som sliter.:sukk:

Jeg har mitt og stri med, har mistet jobben, noe alle mine nærmeste vet, men ingen skjønner at jeg sliter. Økonomien er ræva og derfor har jeg tatt på meg en liten ekstrajobb som jeg gruer meg til å begynne i. 

SUKK.... Det var godt å kunne vrenge utav seg.

Nå er jeg åpen for masse positive tilbakemeldinger:phaedra:

Anonymkode: ae580...a69

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Veldig bra at du stiller opp for andre, men samtidig er det viktig å ta vare på deg selv. Vet du om det er noen andre som kanskje kan hjelpe de du hjelper, slik at du får slappet av? Gjøre noe som får deg til å slappe av kan være lurt, f.eks lese en god bok eller se en god film. Det kommer helt sikkert til å gå bra med den ekstrajobben! Jeg er usikker på om rådene mine er gode, men jeg håper det vil bli lettere for deg etter hvert! :) Igjen så vil jeg bare skryte av hvor flink du er som stiller opp for andre, du virker som en veldig flott person!

Endret av Tita92
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Tita92 skrev:

Veldig bra at du stiller opp for andre, men samtidig er det viktig å ta vare på deg selv. Vet du om det er noen andre som kanskje kan hjelpe de du hjelper, slik at du får slappet av? Gjøre noe som får deg til å slappe av kan være lurt, f.eks lese en god bok eller se en god film. Det kommer helt sikkert til å gå bra med den ekstrajobben! Jeg er usikker på om rådene mine er gode, men jeg håper det vil bli lettere for deg etter hvert! :) Igjen så vil jeg bare skryte av hvor flink du er som stiller opp for andre, du virker som en veldig flott person!

Takk, Klar for en ny uke håper jeg klarer å samle energi slik at jeg får det tipptopp.

Anonymkode: ae580...a69

Skrevet (endret)

God morgen du snille menneske. Her er de rundt deg heldige som har deg, men her må du bare sette på bremsene litt tror jeg så du ikke møter veggen. Klarer du å si fra til din venninne og familiemedlem at du trenger en liten pause fra det som er vondt? At dere i en gitt periode kun har lov å snakke om positive ting? Slike ting kan være vanskelig å si, men jeg tror det er veldig viktig for din egen del også nå å sette en tydelig grense for deg selv. Eventuelt at du ikke bruker tid på disse akkurat nå så du får hentet deg litt inn igjen. 

Vennen din som er syk kan jeg se for meg at du ikke klarer å koble deg bort fra uten at klumpen i magen kommer, så kanskje h*n skal være den du gir av deg selv til en periode nå? Og hva med å prøve å åpne deg til denne vennen om det du også sliter med? Kanskje det vil være godt for h*n også få lov å være til støtte for deg, gi noe tilbake. Det kan også være med å endre fokuset til din venn, hjelp til selvhjelp. :) Jeg husker selv når jeg var sengeliggende med ryggen hvor destruktiv jeg ble i perioder for å bestandig ligge andre til last, og hvor godt det gjorde når det endelig var noe jeg kunne stille opp med. Om så bare med ett lyttende øre. Prøv, du kan bli overrasket. :)

Den nye jobben din kommer nok til å gå bra skal du se, men jeg skjønner at du gruer deg nå som du er sliten og alt er litt tungt. Møt med ett åpent sinn og ett smil, noe jeg er sikker på at du gjør uansett, så skal du se at første dagen går så fint atte. Og da går dag to enda litt bedre. 

Lykke til! 

Endret av Sinnatagg
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...